Glukose test

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.859 visninger
10 svar
0 synes godt om
5. maj 2010

lollandpigen

Hej Tøser....

Er så " heldig " at jeg i morgen skal til den glukose test hos egen læge der tager 2 timer hvor man skal møde fastende.....

Har aldrig fået lavet den før selvom jeg har 2 børn.  Nogle der har nogle gode råd og hvordan foregår det??

Jeg frygter den sukker drik jeg skal drikke på tom mave.....

Håber nogle kan fortælle lidt om hvordan det foregår....

Rigtigt god dag til Jer alle sammen..... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2010

Anja

Du skal jo møde fastende og så skal du inden for 10 min drikke 2½ dl sukkerdrik. Du skal så holde det i dig i to timer. Du skal sidde og slappe af i de to timer, må ikke gå rundt eller noget for ikke at forbrænde sukkermassen kunstigt. Du må hverken drikke eller spise noget mens du sidder der. Husk en bog eller et blad!!

Efter 1 time tager de nogle gange en blodsukkermåling og efter 2 timer tager de så en blodprøve.

Anmeld

5. maj 2010

LinLin

Det du skal drikke smager som ufortyndet saftevand - ikke særligt lækkert - men det gølder virkeligt om at holde det inde, ellers skal du nemlig komme igen en anden dag!

Du skal sidde stille i to timer efter det er drukket og får så til sidst taget en blodprøve...

Anmeld

5. maj 2010

DLM

Jeg synes det smagte af druesukker, ikke specielt lækkert, men jeg drak det meget hurtigt. hellere det end at sidde og få kvalme af det. inden blev jeg prukket i fingeren og målt blodsukker. synes ikke det var specielt svært at holde det sukkerstads indenbords, og jeg havde taget bærbaren med og så en film efter 2 timer blev jeg igen prukket i fingeren og fik målt blodsukker og det var det. så længe man kan få tiden til at gå så er det ikke slemt.

Anmeld

5. maj 2010

smokin

Anja skriver:

Du skal jo møde fastende og så skal du inden for 10 min drikke 2½ dl sukkerdrik. Du skal så holde det i dig i to timer. Du skal sidde og slappe af i de to timer, må ikke gå rundt eller noget for ikke at forbrænde sukkermassen kunstigt. Du må hverken drikke eller spise noget mens du sidder der. Husk en bog eller et blad!!

Efter 1 time tager de nogle gange en blodsukkermåling og efter 2 timer tager de så en blodprøve.

Man må heller ikke sove

Anmeld

5. maj 2010

smokin

Mor til David skriver:

Det du skal drikke smager som ufortyndet saftevand - ikke særligt lækkert - men det gølder virkeligt om at holde det inde, ellers skal du nemlig komme igen en anden dag!

Du skal sidde stille i to timer efter det er drukket og får så til sidst taget en blodprøve...

Okay det gjorde det jeg drak slet slet ikke?

Det smagte af klamt klamt hospitals et-eller-andet... Overhovedet ikke i nærheden af saftevand. Og så er det bare så tungt og skvulpende i maven

Anmeld

5. maj 2010

Ranarupta

Det kommer vist lidt an på, hvor du får det lavet henne...

Jeg var til glukosetest igen igår (var også i sidste uge, men der kom det hele op igen...) og dér blev vi først stukket efter de to timer. Altså ikke noget med at lave en hurtig priktest i øret for at måle blodsukkeret el. lignende.

Derudover måtte vi godt gå lidt rundt, bare stille og roligt. Men ikke noget med at sove!

Jeg var sågar til tilvækstscanning kl.9 (og glukosetesten startede kl.7.45) under testen og det var i helt andre bygninger. Og altså noget hospitalet selv havde arrangeret.
Jeg var faktisk ret glad for at få et afbræk fra glukosetesten, da jeg kæmper enormt meget med kvalme/opkast og det scanningen tog fokus fra sukkervandets eget liv i min tomme mavesæk.

Jeg håber, at du får et godt resultat på din test! (Og hvis de tilbyder citron i sukkerblandingen, ville jeg ikke tøve med at tage imod det - i mine øjne gjorde det blandingen mindre kvalm.)

Anmeld

5. maj 2010

LinLin

Zette skriver:

Okay det gjorde det jeg drak slet slet ikke?

Det smagte af klamt klamt hospitals et-eller-andet... Overhovedet ikke i nærheden af saftevand. Og så er det bare så tungt og skvulpende i maven

Jeg sagde heller ikke det smagte godt

Det var sådan enormt sødt og tyk

Anmeld

5. maj 2010

Sisley

Ja, det er ikke så lækkert med det sukkervand, men ned skal det - og der skal det blive. Du skal lade være med at stresse over det og bare tage det stille og roligt.

Da jeg var til testen ankom jeg som den sidste og det første jeg så var en anden pige der stod og kastede op i sit eget glas - føj da! De andre var mere eller mindre blege og så forfærdelige ud, så jeg troede aldrig jeg ville komme gennem det!

Som sagt - du tager det stille og roligt, tår for tår, og så skal det sgu nok gå. Lad være med at tro du lige kan bælle det for det kan du ikke uden at blive dårlig.

Anmeld

5. maj 2010

lollandpigen

Tak for alle jeres råd og erfaringer... Testen skal jeg heldigvis ha taget hos sygeplejsken i mit eget lægehus og kender alle 3 sygeplejsker deroppe rigtigt godt så det skal nok gå.... Er altid mest rart når det er kendte steder og personer man er tryg ved.....

Bliver spændende skal bare sørger for at spise en masse indtil kl 22 i aften så jeg ikke er så sulten i morgen tidlig så kan det være det går bedre....

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.