Nogen der har fravalgt fagforening og kun står i A-kasse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

527 visninger
3 svar
0 synes godt om
4. maj 2010

Anonym trådstarter

Jeg overvejer det, men er også lidt nervøs for hvis nu jeg pludselig skulle få brug for min fagforening.

Hvad har I andre gjort jer omkring tanker om dette og hvilke erfaringer har I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2010

BimBamBusse

Anonym skriver:

Jeg overvejer det, men er også lidt nervøs for hvis nu jeg pludselig skulle få brug for min fagforening.

Hvad har I andre gjort jer omkring tanker om dette og hvilke erfaringer har I?

Jeg er selv både i fagforening og A-kasse.. Men hvis det fx er pga. økonomi, så kan du jo i værste fald melde dig ind i fagforening hvis det skulle brænde på mht. job..

Anmeld

4. maj 2010

Majeha

Jeg er medlem af 3F A-kasse, men ikke fagforening. Med en A-kasse er du (efter 1 år og et vis antal arbejdstimer) sikret penge, hvis du skulle miste dit arbejde.

En fagforening går ind og hjælper dig med problemer vedrørende dit arbeejde. F.eks. hvis arbejdspladsen ikke lever op til det, der står i kontrakten, eller hvis man føler sig uretfærdigt behandlet. De hjælper dig med at køre en evt sag.

Pt har jeg ikke så mange penge at gøre godt med, derfor prioriterer jeg A-kasse frem for fagforening. Det kan jeg med tiden melde mig ind i, men lige nu har jeg intet behov for det.

Anmeld

4. maj 2010

Muffinmus

hmm, jamen det gør jeg nu og har været det i..ca 6 mdr nu mener jeg.

Har haft brug for min gamle fagforening til protest af dårlig løn og de hjalp IKKE en skid dengang.

På det arbejde jeg har nu har jeg haft brug for dem 1 gang, men der gad de ikke tage min sag. Så nu er jeg totalt tøse sur og gider helt ærligt ikke betalt så meget og ikke få en dyt igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.