Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Jeg bliver skannet hver 14. dag pga. jeg venter tvillinger, og de har aldrig nævnt noget om min livmoderhals......
Måles den indvendig eller udvendig?
Mia (25+4)
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
smillaluna skriver: Jeg bliver skannet hver 14. dag pga. jeg venter tvillinger, og de har aldrig nævnt noget om min livmoderhals...... Måles den indvendig eller udvendig? Mia (25+4)
Jeg er ked af at sige det, men det er viaginalt..
SabrinaJuulOlsen skriver: Jeg er ked af at sige det, men det er viaginalt..
Det er sku da sært at de aldrig har målt den...... Det er jeg da egentlig ret utilfreds med.
Skal skannes på fredag og så må jeg da lige banke i bordet.
smillaluna skriver: Det er sku da sært at de aldrig har målt den...... Det er jeg da egentlig ret utilfreds med. Skal skannes på fredag og så må jeg da lige banke i bordet.
Jeg har heller aldrig fået målt min, før jeg blev bedt om akut og komme på svangre afd. da de troede jeg var i fødsel, ellers har jeg heller ikke fået tilbudet.. - Men rart at vide om alt "indefor" er okay
Jeg ved ikke hvordan det er med tvillinger, men når der bare er en enkelt baby får man ikke målt livmoderhals med mindre der er en form for komplikationer..
SabrinaJuulOlsen skriver: Jeg har heller aldrig fået målt min, før jeg blev bedt om akut og komme på svangre afd. da de troede jeg var i fødsel, ellers har jeg heller ikke fået tilbudet.. - Men rart at vide om alt "indefor" er okay
Ja jeg synes da det er ret relevant at vide om den er så lang som den skal være.... Læste lige om en anden tvillingegravid som fik målt hendes i dag og den var svundet 2 cm på 1 måned og nu skal hun ind og ha lungemodner om en uge. Hun er kun i uge 22+?
smillaluna skriver: Ja jeg synes da det er ret relevant at vide om den er så lang som den skal være.... Læste lige om en anden tvillingegravid som fik målt hendes i dag og den var svundet 2 cm på 1 måned og nu skal hun ind og ha lungemodner om en uge. Hun er kun i uge 22+?
Synes helt sikkert du skal spørge
Hmmmmm jeg har haft rigtig mange plukveer længe, min jordmoder fortalte at de helst ikke vil tjekke for meget da de ellers risikere at sætte fødslen igang, ihvert fald i denne periode, ved ikk om det også gælder tidl uger....
Christina uge 35
Når man venter tvillinger, skal man have den målt fra 23./34. uge og derfra hver 4. uge - forudsat at alt ser flot ud.
Det sker KUN vaginalt.
Se procedure fra Hvidovre:
http://www.gyncph.dk/procedur/obstet/ulscervix.htm
Der fremgår det at indikator er gemelli (tvillinger). Så den er jo ikke længere!!
KaMa skriver: Når man venter tvillinger, skal man have den målt fra 23./34. uge og derfra hver 4. uge - forudsat at alt ser flot ud. Det sker KUN vaginalt. Se procedure fra Hvidovre: http://www.gyncph.dk/procedur/obstet/ulscervix.htm Der fremgår det at indikator er gemelli (tvillinger). Så den er jo ikke længere!!
Ja så er den jo ligesom ikke længere.....
Har dog lige snakket med en bekendt som fik tvillinger for 2 år siden, også på Herning sygehus. Hendes livmoderhals målte de heller aldrig. De har nok ikke læst retningslinjerne
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128