Moderkagebiopsi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

621 visninger
5 svar
0 synes godt om
4. maj 2010

mullesmith2

Hej alle

Ville høre om der er nogen der har fået lavet en moderkagebiopsi og hvorfor?

Jeg ved ikke om jeg selv skal have det, da min mor har sukkersyge og udviklede det under graviditeten med mig og har haft det siden, kan det være en grund til at få foretaget det?

hvordan foregår sådan en biopsi? og gør det ondt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2010

oo

nej, det er glucosebelastningstesten du skal have lavet så. der får du et brev om at du skal møde op på hospitalet på en bestemt dato hvor du skal drikke noget sukkerstads og så tager de blodprøver. jeg skal selv ind til august og have den lavet

moderkagebiopsien er ikke noget man laver med mindre der er en god grund til det. fx skal min søster have den lavet ved fremtidige graviditeter da hendes mand lider af en alvorlig arvelig sygdom, som de så kan teste babyen for ved at tage en prøve fra moderkagen.

Anmeld

4. maj 2010

mullesmith2

Tjuhl skriver:

nej, det er glucosebelastningstesten du skal have lavet så. der får du et brev om at du skal møde op på hospitalet på en bestemt dato hvor du skal drikke noget sukkerstads og så tager de blodprøver. jeg skal selv ind til august og have den lavet

moderkagebiopsien er ikke noget man laver med mindre der er en god grund til det. fx skal min søster have den lavet ved fremtidige graviditeter da hendes mand lider af en alvorlig arvelig sygdom, som de så kan teste babyen for ved at tage en prøve fra moderkagen.

Okay, så skal jeg heldigvis ik have sådan en biopsi hehe. Lettende.

Anmeld

4. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg fik lavet moderkagebiopsi med spunken pga downs og alt det der. Det var ubehageligt og gjorde ondt. Men det var IKKE mega ubehageligt og gjorde IKKE mega ondt. Men det var mere tanken om, hvad der var galt med mit barn, der fyldte...

Anmeld

4. maj 2010

mullesmith2

Zafir skriver:

Jeg fik lavet moderkagebiopsi med spunken pga downs og alt det der. Det var ubehageligt og gjorde ondt. Men det var IKKE mega ubehageligt og gjorde IKKE mega ondt. Men det var mere tanken om, hvad der var galt med mit barn, der fyldte...

Ubehageligt  Håber ik der er nogen grund til jeg skal have det. Men det er der vist heller ik.

Anmeld

4. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
mullesmith2 skriver:

Ubehageligt  Håber ik der er nogen grund til jeg skal have det. Men det er der vist heller ik.

Men det er jo ikke et indgreb man skal have lavet uden grund. Der ER jo en forhøjet risiko for sa efter en moderkagebiopsi. Så KUN får den lavet, hvis der er grund til det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.