Puha, begge mine børn har lidt utrolig meget pga deres tænder.
Min datter sov dårligt i ca 6 mdr., pga tandfrembrud. jeg smurte dem med gummedråber, købt hos matas, men de hjalp ikke altid også var der kun panodil. Hun savlede meget, puttede alting i munden, gad heller ikke spise så meget og var pjevset hele tiden. Det var virkelig hårdt. Tandfiser har vi ikke haft så meget.
Min søn har været hårdest ramt, men det var så kun om dagen - nogle nætter vågnede han dog op i et kæmpe skrig og vred sig rundt i sengen. Sutterne bed han simpelthen i stykker (avent sutter). Kun panodil kunne hjælpe dér. Han savlede ikke så meget og spiste fint, men for pokker han var sur og tvær hele dagen....jeg gik faktisk til lægen med ham et par gange, fordi jeg troede der var noget galt med ham. Men intet, blot tænderne. Sådan gik det osse 6-12 mdr. NØJ, det var sejt og skide synd for ham. De sidste 4 tænder, altså kindtænderne, mærkede han sjov nok ikke så meget til. Ellers har det været en kamp med alle de andre 
Så jeg tror ikke du kan gøre meget ved det, hvis hun lider meget under tænderne. Det er der bare nogle børn der gør. Men sjov er det ikke, hverken for barnet eller forældrene 
Lone
Anmeld