Pasning af egne børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.596 visninger
8 svar
0 synes godt om
3. maj 2010

matryoshka

Hej damer!

Nu bliver vores lille datter allerede 4 måneder, og vi skal til at skrive os op til pasning. Jeg har undersøgt mulighederne for forskellige forme for pasning og er stødt på "Pasning af egne børn" og vil gerne høre om der er nogen der ved noget om det, eller evt. har erfaring med det?

Har læst at man skal være skrevet op på ventelisten til offentlig pasning, men hvilken betydning har det for prioriteringen på ventelisten? Og hvordan gør man med hensyn til behovsdato?

F. eks. kan man få tilskud fra barnet er 6 måneder. Jeg vil gerne passe hende til hun er lidt over 1 år. Kan jeg så passe hende hjemme, få tilskud for det indtil behovsdatoen er nået?

Eller hvordan fungerer det? Fordi jeg forstår det ikke helt. Har læst det her: 

http://www3.kk.dk/Borger/PasningOgSkolegang/Boernepasning/PrivatePasningstilbud/PasningAfEgneBoern.aspx

Vi bor i Københavns kommune.

Håber en eller anden kan give os svar

MajaPiraya

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2010

Muffinmus

hmm, det er vist meget forskelligt fra kommune til kommune. Men hvis du selv passer dit barn så kan du ikke holde barsel samtidig, dvs du får KUN tilskuddet hvilket er MEGET lavt.Altså ca 4500 efter skat pr mdr. Men hvis din mand tjener for næsten 2 så kan det jo sagtens lade sig gøre.

I Viborg kommune kan man desværre ikke få tilskud, det har de droppet. Spurgte nemlig til da jeg fik den første.

Anmeld

3. maj 2010

N&J

Jeg overvejede det, og de 5000 før skat, ja det ville være trægt, også fordi man ikke selv må tjene mere, men hvis du har en mand der tjener nok, så er det da en dejlig måde at kunne gøre det på, kan dog ikke helt forstå hvis du ikke har mulighed for at holde barsel indtil hun er et år.. det burde da være mere økonomisk behageligt

Anmeld

6. maj 2010

matryoshka

Ok, tak for svar

Ja, det er ikke fordi det giver så stor økonomisk frihed, men det giver mig mere tid sammen med min datter, og så kan jeg tage det stille og roligt med hensyn til studiet, i stedet for a stresse om at have timer nok til at få SU.

Anmeld

13. oktober 2010

Hollybaby

MajaPiraya skriver:

Hej damer!

Nu bliver vores lille datter allerede 4 måneder, og vi skal til at skrive os op til pasning. Jeg har undersøgt mulighederne for forskellige forme for pasning og er stødt på "Pasning af egne børn" og vil gerne høre om der er nogen der ved noget om det, eller evt. har erfaring med det?

Har læst at man skal være skrevet op på ventelisten til offentlig pasning, men hvilken betydning har det for prioriteringen på ventelisten? Og hvordan gør man med hensyn til behovsdato?

F. eks. kan man få tilskud fra barnet er 6 måneder. Jeg vil gerne passe hende til hun er lidt over 1 år. Kan jeg så passe hende hjemme, få tilskud for det indtil behovsdatoen er nået?

Eller hvordan fungerer det? Fordi jeg forstår det ikke helt. Har læst det her: 

http://www3.kk.dk/Borger/PasningOgSkolegang/Boernepasning/PrivatePasningstilbud/PasningAfEgneBoern.aspx

Vi bor i Københavns kommune.

Håber en eller anden kan give os svar

MajaPiraya

ved godt det er et gammelt indlæg. men vil lige fortælle, at jeg netop har valgt denne ordning. Jeg bor også i Kbhs Kommune, og får udbetalt 6300,- Det er ikke meget, men mere end su, og det er så dejligt ikke at skulle stresse, over vuggestue start. pasningstilskuddet kan man modtage max et år.

Anmeld

13. oktober 2010

matryoshka

Tak for svar!

Jeg ville gerne haft muligheden til at passe hende hjemme, men det har jeg desværre ike lov til.

Man skal have været dansk statsborger i over 6 år. Så selv om jeg er født dansk statsborger, får jeg ikke lov til det. Jeg kommer fra Færøerne, har kun boet i Dk i snart 2 år, og får dermed ikke lov til det. Har fået oplyst, at jeg skal have boet her i 6 år.. Så selvom vi er danske statsborgere i alle andre tilfælde, det ikke i denne sammenhæng   Forstå ikke helt hvorfor jeg ikke kan få lov til det.

Anmeld

13. oktober 2010

Pige2009

MajaPiraya skriver:

Tak for svar!

Jeg ville gerne haft muligheden til at passe hende hjemme, men det har jeg desværre ike lov til.

Man skal have været dansk statsborger i over 6 år. Så selv om jeg er født dansk statsborger, får jeg ikke lov til det. Jeg kommer fra Færøerne, har kun boet i Dk i snart 2 år, og får dermed ikke lov til det. Har fået oplyst, at jeg skal have boet her i 6 år.. Så selvom vi er danske statsborgere i alle andre tilfælde, det ikke i denne sammenhæng   Forstå ikke helt hvorfor jeg ikke kan få lov til det.

Det var da vildt uretfærdigt 

Anmeld

13. oktober 2010

NatasjaL

Hvorfor tager du ikke bare din barsel fuldt ud?

Anmeld

13. oktober 2010

matryoshka

Ja, jeg har ikke selv snakket med nogen i kommunen om det. Men har en veninde, som har boet i Dk i 5 år, hun er også dansk statsborger, er lige som mig født Dansk statsborger.

Men får ikke lov til det, selvom færinge tidligere har fået lov til det. Så det må være noget nyt. Men jeg burde nok gå ned på kommunen for selv at høre om det er rigtig.

Jeg har planer om at være på barsel så længe som jeg er berettiget til det. Er på SU og får mit sidste klip i December. Skal starte på uddannelsen igen i Januar, men pladsanvisningen siger, at jeg ikke skal regne med at få min datter passet før vår/sommer 2011. Så jeg føler ikke rigtig at jeg har nogle andre muligheder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.