Huller i ørne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

485 visninger
8 svar
0 synes godt om
3. maj 2010

4kløver

Sad med manden i går og snakkede og vi kom ind på når babyer får huller i ørene.. Så var det at jeg tænkte er det noget man gør eller om der er noget overtro i det...

Har en veninde som ved hendes mand tror man at de små skal ha en "snor" om håndledet som holder de onde ånder væk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2010

sarahb

det er noget kulturrelt ikke noget religiøst eller noget.
Og så er der mange der gør det da der ikke er dannet brusk i øreflippene endnu.

Jeg ville ikke gøre det, men min veninde fik det gjort på hendes datter.

Anmeld

3. maj 2010

XXSS

Jeg fik hullerne i ørerne da jeg var ½ år gammel og har overhovedet ikke synes om det i voksenalder, bruger aldrig (har ikke brugt siden barndommen) øreringe.. Men sådan er det jo selvfølgelig ikke for alle. Synes bare de selv skal have lov til at vælge når de bliver gamle nok til det

Anmeld

3. maj 2010

Muffinmus

synes ærligt talt det er binde galt at påføre små børn en TOTALT unødvendig smerte. At vælge at de skal ødelægge en del af dereskrop for pynt skyld er helt tosset og jeg bryder mig bestemt ikke om det.

At pierce sit barn er bare ikke noget man bør gøre. Det kan gøres når og HVIS barnet overhovdet har lyst og i en rimelig alder.

Var selv 6 år da jeg fik lov, betalte selv af mine sparepenge, men ville ikke selv lade mit barn pierce sig selv i den alder mine forældre sagde ja.

Anmeld

3. maj 2010

N&J

MariaE skriver:

synes ærligt talt det er binde galt at påføre små børn en TOTALT unødvendig smerte. At vælge at de skal ødelægge en del af dereskrop for pynt skyld er helt tosset og jeg bryder mig bestemt ikke om det.

At pierce sit barn er bare ikke noget man bør gøre. Det kan gøres når og HVIS barnet overhovdet har lyst og i en rimelig alder.

Var selv 6 år da jeg fik lov, betalte selv af mine sparepenge, men ville ikke selv lade mit barn pierce sig selv i den alder mine forældre sagde ja.

Syntes at kan huske at vi havde denne diskussion for mange måneder siden, vi er så enige.. forstår det heller ikke, jeg fik det da jeg skulle have mit 12 års stik som 11 årig, og det var kun fordi jeg havde fået min mens, og mig som gik og glædede mig til det skete, havde bare ikke tænkt over at man skulle trækkes med den hver måned.. hehe, syntes egentlig det var en god måde at gøre det at få mens til noget godt, og så passede alderen også bedre, mens min søster var alt for ung, selv i en alder af 13.. 

Anmeld

3. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

https://www.baby.dk/debat/26814pi1/boern-03-aar/oerering-til-baby.aspx

Anmeld

3. maj 2010

4kløver

Caroline86 skriver:

https://www.baby.dk/debat/26814pi1/boern-03-aar/oerering-til-baby.aspx

Den husker jeg ikke lige jeg har læst  men nu var mit også mere om det var overtro i det det...

Anmeld

3. maj 2010

N&J

4kløver skriver:

Den husker jeg ikke lige jeg har læst  men nu var mit også mere om det var overtro i det det...

Tror da at der i nogle kulturer er tradition for huller i ørene, og der er helt sikkert også steder hvor de mener det holder onde ånder væk eller et eller andet, men kan ikke nævne nogen.. skulle man det??

Anmeld

3. maj 2010

4kløver

N&J skriver:

Tror da at der i nogle kulturer er tradition for huller i ørene, og der er helt sikkert også steder hvor de mener det holder onde ånder væk eller et eller andet, men kan ikke nævne nogen.. skulle man det??

nej tænkte bare at der var en der viste det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.