ikke tåle mælk eller :S ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.004 visninger
12 svar
0 synes godt om
3. maj 2010

mette1987

Hej Alle sammen....

Nu min søn ca. 6 måneder også vi selvfølgelig begyndt med en masse grød og yougurt...

Men hver gang han får mælk eller noget som helst med mælk i, så kommer det HELE op igen.... nogle gange som gylp og andre gange bræk, men ville jo ikke mene han skulle gylpe af grøden eller yougurten og sån... ?

Har i nogle råd ? Min læge er nemlig en MEGET gammeldags læge så han fatter ikke rigtig noget....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2010

Monica

Lyder helt sikkert som om at han ikke kan tåle det. Hva med din SP? Prøv at snakke med hende...

Moni - hvis barn har skreget i 8 måneder, men da vi tog alt mælk ud - stoppede han...

Anmeld

3. maj 2010

Ni-ko-li-ne

Skift læge!! Det er så vigtigt at blive taget seriøst...min læge sagde at børn med mælkeallergi ville kaste op af mælk...

Anmeld

3. maj 2010

mette1987

har også overvejet at skifte læge, men har bare haft ham siden jeg selv var baby...

men ser ikke min SP så tit fordi hun synes ikke der grund til det og sidst sagde hun jeg skulle se tiden an... og det 1½ månede siden når hun kommer her om 2 uger...

men det ikke altid bræk, men også gylp. også derfor jeg ikke helt kan forstå ALT med mælk ryger op....

Anmeld

3. maj 2010

Muffinmus

vent med mælken så..det er ikke en nødvendighed at give mælk fra 6 mdr, først fra 8 af. og vi har faktisk ventet til 12 mdr begge gange for at forebygge netop mælkeallergi:-)

Anmeld

3. maj 2010

mette1987

jamen gir ikke sødmælk men modermælks erstatning og da det ryger op mener jeg jo han må have grød og måske andet mælke produkt som yougurt ...

Anmeld

3. maj 2010

Monica

mette1987 skriver:

jamen gir ikke sødmælk men modermælks erstatning og da det ryger op mener jeg jo han må have grød og måske andet mælke produkt som yougurt ...

modermælkserstatnig er også lavet på komælk... Hvis du laver din grød selv, så brug kun vand. Modermælkserstatning uden komalk kan købes på apoteket - og det er hundedyrt, men nok værd at forsøge...

Monica

Anmeld

3. maj 2010

mette1987

laver selv grøden men er begyndt med det kun på vand...

men ja vil jo kun mit barn det bedste så må jo gøre noget...

men tak for jeres hjælp

Anmeld

3. maj 2010

LISBETH:-)

Det lyder meget som mælke allergi. Har selv en datter der ikke kunne tåle mælk da hun var spæd. Hun gylpede rigtig rigtig meget, kastede op og græd rigtig meget pga. ondt i maven.

Alle færdig produkter indeholder mælk og modermælks erstatning indeholder også mælk. Du kan på apoteket købe modermælkserstatning uden mælk. Det hedder profylac og der er også et andet mærke jeg ikke lige kender. Det er hunde hammerende dyrt. Men du kan af lægen (hvis altså det er en ordentlig læge) få en grøn recept som gør at du får tilskud så det ikke er dyere end alm. modermælkserstatning.

Hvis det var mig ville jeg kører på apoteket i morgen og købe den ovenstående modermælkserstatning og så bruge den og undgå alt med mælk. Så kan du se om det hjælper, og derfor også er mælkeallergi.

Min datter voksede heldigvis fra det da hun var ca. 1 år. Vi var til prik test hos en børnelæge!!!

Held og lykke

Anmeld

3. maj 2010

N&J

Min nevø kastede også op i en periode hver gang han fik mælkeprodukter, men idet hele svigerfamilien er læger, så blev han tjekket og tjekket og der var der ikke tale om mælkeallergi, faktisk fandt de aldrig ud af hvorfor, det holdte bare op, men tænker at yoghurt nok ikke er det bedste at give allerede, måske prøve at skifte mærke på mme, prøve med den færdigblandet, og ja måske prøve at lave grøden på halv sødmælk og halv vand (men det skal være pas. mælk, da der er noget med at børn ikke kan tåle upastuiseret før de når en vis alder) måske se på evt. det I bruger til grød, da det helst ikke skal indeholde den samme mængde fibre som vi har brug for, det er de råd jeg har fået, men håber da at I finder en løsning. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.