Vejl. til løbesko.De siger noget forskelligt i butikkerne :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

265 visninger
6 svar
0 synes godt om
3. maj 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Hej piger, måske nogle af jer har gode råd med på vejen?

Jeg har været ude at kigge på sko, og faldt over den klassiske Ascis Gel- Nimbus 10. Fik afvide at jeg løb neutralt  men måske med en lille bitte tendsens til en smule overpronation.

I Sportsmaster mente de ikke det var et problem og forslog mig så Ascis gel - Nimbus 10, men i Marathon sport mente de jeg faldt lidt indad, og selv om det var meget lidt forslog hun en sko med støtte på indersiden.

Nu er jeg total forvirret og synes det hele bliver total uoverskueligt.

Nogen der har gode råd med på vejen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2010

Nogle steder står der, at der skal være over 6 graders vinkel man overpronere før der skal gøres noget ved det. Andre steder står der, at alle de dyre sko med megen støtte i, faktisk er usunde ifølge studier... Hvad pokker skal jeg tro. Gider da ik smide penge ud af vinduet hvis det ik er nødvendigt med en dyr og smart sko...

Anmeld

3. maj 2010

3. maj 2010

Mussen2

Har du fået lavet en løbetest?I så fald er det jo underligt hvis den ikke siger det samme, men prøv skoene på og mærk godt efter. 

Anmeld

3. maj 2010

Putomanen

Alexis skriver:

Nogle steder står der, at der skal være over 6 graders vinkel man overpronere før der skal gøres noget ved det. Andre steder står der, at alle de dyre sko med megen støtte i, faktisk er usunde ifølge studier... Hvad pokker skal jeg tro. Gider da ik smide penge ud af vinduet hvis det ik er nødvendigt med en dyr og smart sko...

Min kæreste arbejder med sko, så han har lidt viden omring emnet.

Har du nogensinde haft problemer med knæene eller andet med de løbesko, du har løbet i?

Sportmaster accepterer op til 4 graders overpronation eller supination. Hvis den er under 4 grader, kan du løbe med en neutral sko.

Men det lyder som om at du har fået lavet to test, som siger vidt forskellige ting. Så jeg ville få lavet en test igen og så tage dine gamle løbesko med derned. De hjælper også til at analysere din løbestil.

Jge håber, at det hjalp lidt, og det er til at forstå, hvad jeg har skrevet/mener

Anmeld

3. maj 2010

fit_fys

Hvis du ikke pronerer så meget tror jeg ikke det er noget problem. Desuden har den nimbus model en ekstra stærk hælkap som gør at du kan løbe med den selvom du pronerer lidt... men få det testet ordentligt før du bruger en masse penge

Anmeld

3. maj 2010

Pige2009

Du kan også se hvor slitagen er kraftigst under sålerne på dine gamle løbesko

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.