Andre med hund??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.364 visninger
11 svar
0 synes godt om
3. maj 2010

Sabsy

Hej piger..

Ved godt det ikke er et "hundesite" men tænkte jeg lige ville høre..

Vores dejlige hund Emma har fået øjenbetændelse, og der står at man kan prøve med noget saltvand, det startede vi med igår, men hvor lang tid skal man blive ved, og andre der evt. har gode råd el. har prøvet det??

Kæmpe kram Sabrina 38+0

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2010

Svane83

Hej sabrina

Min mors hund får af og til øjenbetændelse og hun klare det med kamille te.

Koger en stærk kop kamille te, med to breve og så lader det køle af og så tørre hun bare lige så forsigtigt med en vatrondel ved Tysons(hendes hund) øjne og så går det som regel væk efter 2 - 3 dage. Ellers kan du jo få noget hos dyrlægen, men det er altså ikke altid nødvendigt.

Carina

Anmeld

3. maj 2010

Sabsy

svane83 skriver:

Hej sabrina

Min mors hund får af og til øjenbetændelse og hun klare det med kamille te.

Koger en stærk kop kamille te, med to breve og så lader det køle af og så tørre hun bare lige så forsigtigt med en vatrondel ved Tysons(hendes hund) øjne og så går det som regel væk efter 2 - 3 dage. Ellers kan du jo få noget hos dyrlægen, men det er altså ikke altid nødvendigt.

Carina

Dyrlægen havde også sagt vi bare kunne komme, men når de siger det, siger det står der "$" i øjnene på dem..

Anmeld

3. maj 2010

Orkide86

Tror osse det bedste til hunde er kamille te

Anmeld

3. maj 2010

MM1987

NEJ....

Man må ikke give kamille the i øjnene på hunde - det har jeg i hvert fald hørt...

Man kan få sådan noget øjenrense vand på apoteket, de kommer i sådan nogen potions ampuller, det er ikke specielt til dyr, men det er super nemt at bruge og virker ganske effektivt...

Håber det er hurtigt ovre...

Anmeld

3. maj 2010

Dictes mor

Jeg tager altid min til dyrlægen, når hun har betændelse i øjet, og hun har haft det en del gange, og oftest fordi hun har et fremmedlegeme i øjet, som hun har fået fjernet, og så får hun selvfølgelig antibiotika.

Anmeld

3. maj 2010

Svane83

Altså kamille te tricket har min mor fået fra sin dyrlæge og en af mine veninder der er uddannet dyrlæge siger også at det er fint hvis det er en lille mild øjenbetændelse.

Det er sterilt når det er lavet med kogt vand, man må bare ikke genbruge det i flere dag.

Anmeld

3. maj 2010

sofie85

svane83 skriver:

Altså kamille te tricket har min mor fået fra sin dyrlæge og en af mine veninder der er uddannet dyrlæge siger også at det er fint hvis det er en lille mild øjenbetændelse.

Det er sterilt når det er lavet med kogt vand, man må bare ikke genbruge det i flere dag.

Jeg har også brugt kamille the, det har virket fint

Anmeld

3. maj 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Holder mig også til Kamille the. Det virker fantastisk på vores golden.

Anmeld

3. maj 2010

trine1989

SabrinaJuulOlsen skriver:

Hej piger..

Ved godt det ikke er et "hundesite" men tænkte jeg lige ville høre..

Vores dejlige hund Emma har fået øjenbetændelse, og der står at man kan prøve med noget saltvand, det startede vi med igår, men hvor lang tid skal man blive ved, og andre der evt. har gode råd el. har prøvet det??

Kæmpe kram Sabrina 38+0

hej

jeg har selv e fransk bulldog som ofte har lidt med øjnene.

jeg bruger mít rensevæske til kontaktlinser drypper det i hans øjne og derefter tørre forsigtig med vådt vat og dupper området under øjnene med et rent håndklæde det plejer at gøre det af med betændelse hos os  plejer at stoppe når der ikke er mere betændelse efter et par dage.

det er både billigt, nemt og så skader rensevæske ikke da det jo er meget sterilt og normalt er til øjenene

Knus Trine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.