Mit allerførste kage projekt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.138 visninger
7 svar
0 synes godt om
3. maj 2010

Svane83

Min dejlige kæreste har fødselsdag på lørdag og hele hans familie kommer fra sjælland til fødselsdags tam tam kl. 14.

Jeg har jo så ambitøs som jeg er besluttet at jeg skal lave en fin kage med et meget flot arsenal logo oven på. (han er jo selvfølgelig arsenal fan ellers gav det ingen mening med det logo)

Nå men her er mit forsøg på en tidsplan:

Torsdag:

Lave appelsinkrokant cremen (har læst mig frem til at den skal stå til næste dag)

Fredag:

Morgen:

Bage Chokoladekagen der skal bruges og stille den til afkøling.

Eftermiddag:

Piske appelsinkrokant cremen op og lave hindbær mousse crem (uden husblads).

Ligge kagen sammen

Lave smørcrem og smøre kagen op og på køl.

Lave MMF og muligvis lave del elementerne til arsenal logoet og ligge i en bøtte og ind i køleskabet.

Lørdag:

Morgen:

Rulle MMF ud, smøre lagen op igen med smørcrem(tyndt) og så ligge den hvide MMF på.

Ligge arsenal logoet på og så skulle den være færdig.

Hvad siger i Kagekoner er det realistisk eller er der noget jeg skal ændre for at jeg ikke bliver for stresset?

Carina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2010

birgittemarie

Jeg synes, det lyder godt. Måske kunne du dog lave MMF'en og dit pynt torsdag, så du ikke skal stå og slås med det i sidste øjeblik, hvis noget går galt. Jeg kan i hvert fald huske, jeg brugte rimeligt lang tid på det første gang.

God fornøjelse.

Kh Birgitte

Anmeld

3. maj 2010

Svane83

Det havde jeg egentlig også tænkt, men var bange for at det blev tørt.

Men det gør det måske ikke hvis jeg putter det i køleskabet eller?

Anmeld

3. maj 2010

Svane83

Ikke andre der har gode råd inden jeg kaster mig ud i mit kageprojekt... jamen så må jeg jo konkludere at jeg har styr på det der, lige indtil jeg står med det på torsdag sikkert.

Anmeld

3. maj 2010

mariamiss6

jeg ville helt klart bage kagen dagen før du skriver.... og hvis muligt også lægge den sammen der...

og så pynte den fredag eftermiddag eller aften - for det tager altså noget længere tid end man regner med, selvom pynten er lavet på forhånd...

altså skal kagen være færdig dagen før du skal servere den

Anmeld

3. maj 2010

mariamiss6

svane83 skriver:

Det havde jeg egentlig også tænkt, men var bange for at det blev tørt.

Men det gør det måske ikke hvis jeg putter det i køleskabet eller?

du kan lave din MMF på forhånd, og opbevare den i to plastikposer.... den bliver ikke tør, men hård fordi den er kold - et par sekunder i microovnen kan afhjælpe det problem.....

pynt du laver færdigt på forhånd ville jeg ikke opbevare i køleskabet, for det kan komme til at svede - og ellers så i en papæske i køleskabet - fordi pappet så suger evt. fugt

Anmeld

3. maj 2010

Svane83

mariamiss6 skriver:

jeg ville helt klart bage kagen dagen før du skriver.... og hvis muligt også lægge den sammen der...

og så pynte den fredag eftermiddag eller aften - for det tager altså noget længere tid end man regner med, selvom pynten er lavet på forhånd...

altså skal kagen være færdig dagen før du skal servere den

dvs. at jeg skal bage kagen torsdag, når jeg kommer fra arbejde og så lave det der appelsin krokant fløde.

lave MMF.

Fredag morgen piske chokolade fløden op og lave hindbærmousse. Så ligge kagen sammen og smører den op med smørcrem og lade den stå på køl til aften. 

Bruge middagen på at lege med det der arsenal logo, så skal det ikke ligge så længe.

Fredag aften så smører den lidt op igen ligge MMF på og logo og så lade den stå i køleskabet til næste dag.??

Er der forresten nogen der har en god chokolade opskrift, synes ikke min normale opskrift bliver så høj, så man kan dele den i 3 bunde. Synes ikke jeg så en i opskrift tråden.???

Carina

Anmeld

4. maj 2010

mariamiss6

ja det lyder fint....

og så tror jeg at der er flere chokoladekage opskrifter i opskrifttråden... mudcake skulle vidst være god - jeg har ikke prøvet den selv...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.