Gravid med høfeber!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.238 visninger
11 svar
0 synes godt om
3. maj 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Jeg er sikkert ikke den eneste der lige nu er gravid, og er begyndt at mærke til en snottende næse der løber konstant, og et par øjne der klør dag og nat!

Normalt får jeg medicin på recept, den kraftigste af slagsen, samt en indsprøjtning, men jeg kan huske da jeg ventede Mathilde, at jeg hverken måtte tage tabeletterne eller indsprøjtningen.

De tabeletter man kan købe i håndkøb hjælper ikke på mig, de er simpelthen alt for milde.

Hvad gør I andre?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2010

Barbamama

Jeg led også under det, men der er ikke noget at gøre så vidt jeg ved. Jeg måtte ikke få noget for det. Jeg læste nogle steder at man godt måtte tage piller men det er ikke testet på gravide og derfor kan de ikke med sikkerhed sige at barnet ikke tager skade så jeg tog ingenting og havde vildt meget snot i næsen!!!

Anmeld

3. maj 2010

Sakris

Jeg har aerius. Dem må man godt bruge! Men de er heller ikke altid stærke nok til mig, men det kunne være det var et alternativ?

Anmeld

3. maj 2010

K&S

Mathildesmor skriver:

Jeg er sikkert ikke den eneste der lige nu er gravid, og er begyndt at mærke til en snottende næse der løber konstant, og et par øjne der klør dag og nat!

Normalt får jeg medicin på recept, den kraftigste af slagsen, samt en indsprøjtning, men jeg kan huske da jeg ventede Mathilde, at jeg hverken måtte tage tabeletterne eller indsprøjtningen.

De tabeletter man kan købe i håndkøb hjælper ikke på mig, de er simpelthen alt for milde.

Hvad gør I andre?!

Jeg har nøjagtig samme problem - mit er dog ikke så slemt endnu, men jeg plejer også at bruge både tabletter, næsespray og øjendråber...!

Min egen læge siger, han helst ikke vil give mig tabletter, men at næsespray og øjendråber er "lokale", så det må jeg godt bruge, når det er værst - jeg mener, det er Livostin, han anbefalede mig (er ikke sikker, er nemlig ikke begyndt at bruge det endnu) - men prøv at hør din læge ad - der er nogle præparater, du gerne må bruge under graviditet

Katja

Anmeld

4. maj 2010

nuggie

jeg har også normalt høfeber, men både første gang jeg var gravid (for 11 år siden) og nu, i hverfald indtil nu, har jeg ikke haft særlig mange syntomer på høfeber. selvom jeg på nuværenede tidspunkt plejer at være godt i gang med div. piller og spays bare for at kunne holde ud at gå udenfor en dør.

Anmeld

4. maj 2010

isimaven

hej høfeberpiger !!

Jeg har selv døjet rigtig meget med allergi og har under mine graviditeter haft glæde af akupunktur og zoneterapi!!! lyder måske lidt hokus pokus men det har hjulpet mig det kan bebs i maven ihvertfald tåle

knus og håber det evt. kan hjælpe 

isimaven 9+2

Anmeld

4. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Mathildesmor skriver:

Hvad gør I andre?!

Jeg har mega meget høfeber, mod birk især, som er ligenu. Jeg er også gået helt i panik i forhold til piller og div. Min læge siger at jeg godt må tage alnox, citirizin og lignene. Derudover den der høfeber næsespray på recept.

Jeg håber det hjælper dig. For det er virkelig træls at have høfeber!!! HADER DET SHIT...

Anmeld

4. maj 2010

angelmom

NØJE DET ER DA BARE LØGN ER DET IKKE?! JEG DØR..

Min næse løber, og mine øjene er røde og jeg ligner en junkie på tømmermænd, min hals krasser,og jeg nyser næsten hele tiden..
Og jeg har simpelthen måtte ind og hyre min nabos søn på 12 år til at komme og gå tur med min hund, når han kommer hjem fra skole af da pollen er bare bare multi slem her mellem 10-15.. hvis kæresten altså ikke lige gøre det for mig!!

Jeg læste engang for mange år siden at urte tea og morgenfrue tea samt mælkebøtte tea skulle tage toppen af allgien, og jeg drikker dagligt meget morgenfrue tea eller mælkebøtte tea, men intet hjælper, men har dog måtte ned og erhverv mig en næse spray bare for at kunne trække vejret igennem næsen normalt..

Anmeld

5. maj 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Hej piger!

Tak for alle jeres svar + gode råd mod den forbandende høfeber!

Jeg var lige en smut hos lægen den anden dag, og har nu fået en næsespray ved navn 'Budesonid Sandos'..... Umiddelbart virker den fint indtil videre, meeeen... er lidt skeptisk når vi kommer længere hen. Men det vigtigste er at den virker lige nu, så man har mulighed for at komme ud og nyde forårssolen

Det lyder da utroligt at akupunktur og zoneterapi kan afhjælpe høfeber - det må jeg lige have i baghovedet til længere hen på sommeren

Anmeld

5. maj 2010

Susan1978

Mathildesmor skriver:

Hvad gør I andre?!

du må få indsprøjtningen når du er i sidste trimester, så skader det ikke barnet.. 

det fik jeg da jeg ventede min søn i 07.. han er født i juli og jeg er græspollen allergiker, så jeg var ikke til at være i nærheden af i juni måned..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.