Frugtposer er uhygieniske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.942 visninger
5 svar
0 synes godt om
3. maj 2010

Plysbjørnen

Min datter er lige startet i børnehave i dag... Og det er gået rigtigt godt... I den forbindelse kom vi til at snakke om frugtposer, da jeg ikke havde lagt hendes frugt i en plasikpose eller en anden form for beholder...

Så fortæller de mig at de er gået fra at lave frugtposer (de der søde nogen i stof, som børnene maler på), fordi det i forældrebestyrelsen er blevet besluttet at de er for uhygieniske???  Da der, kunne lægge frugtrester i (hvis der nu kun blev spist et halvt æble), eller børnene tørrede mælk op med dem... Altså jeg forventer da at hvis min datter ikke spiser hendes æble op at så bliver det smidt ud og IKKE lagt i posen igen... Og i øvrigt kan sådan en pose vel vaskes en gang i mellem, hvis der skulle komme mælk på...

Det er vel fair nok at de ikke laver dem længere, synes måske bare det er en lidt dårlig undskyldning...

Er det bare mig der finder det lidt mærkeligt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2010

lonemus

Nu kender jeg ikke disse frugtposer, men jeg syntes ikke det lyder særlig hygiejnisk! Jeg tror det er meget normalt, at den uspiste frugt lægges tilbage, da børnene så har den til lidt senere, hvis de skulle blive sultne. Sådan gør de osse i vores børnehave og det er tit min datter godt lige vil spise det på turen hjem - ofte har hun haft for travlt med at lege og ikke spist så meget frugt!

Vi bruger lynlås-poser, de er virkelig gode. De koster ikke mange penge. Vi bruger dem kun 1 gang og så smides de ud. Men frugten er skåret ud og stadig frisk om eftermiddagen.

Måske du kan bruge dem og så bare putte dem samlet i en bøtte?

Lone

Anmeld

3. maj 2010

karina1980

hos os laver de dem både i børnehaven og skolen, og så vasker jeg dem 1 gang om ugen

Anmeld

3. maj 2010

Hansen97

hos os laver de dem både i børnehaven og skolen, og så vasker jeg dem 1 gang om ugen

Her har vi dem også i børnehaven og ja de bliver vasket hver uge...

Syntes måske der er lige lovlig meget hysteri ang alt sådan noget...

Vores børns modstandsdygtighed bliver værre og værre da de intet forsvar opbygger mere...

Anmeld

3. maj 2010

9510

Vi brugte også lynlås poser eller de der frugtposer der vacum pakker frugten, da min den store fik i børnehave,

det er lidt mere lækkert, end en stofpose

Anmeld

3. maj 2010

Plysbjørnen

Det er jo nemlig det... Min mening er at jo mere vi pakker børnene ind i vat jo mindre modstandsdygtige bliver bl.a. deres imunforsvar og jo flere børn med allergi vil der komme...

Men en ting er sikkert og vist jeg bliver bund hysterisk hvis jeg får at halvspist æble med hjem... Uanset om det er i en plasikpose eller hvad det er...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.