mor og far alene i soveværelset

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

365 visninger
6 svar
0 synes godt om
1. maj 2010

msax

Så er det i aften/nat at Mille for første gang skal sove på sit eget værelse. Og ja når det kommer til stykket så er det nok mig den kære moder der syntes det er hårdest.

Mille faldt i søvn med det samme i hendes fine værelse, og hun sover trygt endnu. Jeg håber at hun tager natten i fuld søvn ligesom hun plejer, for jeg ved ikke hvordan jeg reagerer hvis hun vågner op og er ked.

Kryds fingre for en god nats søvn til os alle (ikke mindst den "små-nervøse" mor)

SMIL fra Mette (26+3)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2010

JustAnotherName

Anmeld

2. maj 2010

JustAnotherName

............. Håber I har fået en god nats søvn ?!?
(når dette læses engang imorgen/idag tidlig)    

Hilsen Katrine - som burde være gået i seng for laaang tid siden 

Anmeld

2. maj 2010

msax

JustAnotherName skriver:

............. Håber I har fået en god nats søvn ?!?
(når dette læses engang imorgen/idag tidlig)    

Hilsen Katrine - som burde være gået i seng for laaang tid siden 

Mille sov indtil 5.30 - er sku lidt stolt af min "store" pige.

Jeg har dog sovet meget let og har hele tiden haft et ekstra øre rettet mod Mille's værelse.

Men det tegner godt. Nu må vi bare satse på at i nat bliver lige så stor en succes. Det er lidt spændende - for det er min lillebror der skal ligge hende i seng i aften - Brian og jeg skal nemlig ud at spise.

SMIL fra Mette

Anmeld

2. maj 2010

JustAnotherName

Mille sov indtil 5.30 - er sku lidt stolt af min "store" pige.

Jeg har dog sovet meget let og har hele tiden haft et ekstra øre rettet mod Mille's værelse.

Men det tegner godt. Nu må vi bare satse på at i nat bliver lige så stor en succes. Det er lidt spændende - for det er min lillebror der skal ligge hende i seng i aften - Brian og jeg skal nemlig ud at spise.

SMIL fra Mette

Dejligt med succes den første nat.

Jeg havde det også sådan i starten, da Bianca skulle på eget værelse.
Jeg sov ikke ret tungt, fordi mine ører var spidsede ...jeg var så bange for at overhøre hende, hvis jeg sov for tungt. Men der er vist noget indbygget mor-noget som gør, at man ikke ret nemt sover fra sit barns gråd. Det er bare oppe i ens hovede, at man er bange for at "svigte" dem.

Jeg gjorde det i begyndelsen, at jeg satte babyalarm på hende om natten.
Ikke fordi jeg ikke ville kunne høre hende (vi sover lige overfor hinanden), men fordi jeg så havde det som mit forstørrede øre, og dermed kunne "tillade mig selv", at sove dybere og mere roligt. Og det hjalp.

Men det lyder da lovende, at første nat gik så godt. Jeg håber det fortsætter, og at du så også lærer at slappe odentligt af og sove godt og tungt.

I må have en god tur ud og spise. Dejligt med lidt tid til at pleje parforholdet.

Det skal Kenneth og jeg på tirsdag (på restaurant og i biffen), da det er vores 5-års dag   ....Så kommer pigernes faster og putter dem.

Kh. Katrine.

Anmeld

2. maj 2010

msax

JustAnotherName skriver:

I må have en god tur ud og spise. Dejligt med lidt tid til at pleje parforholdet.

Det skal Kenneth og jeg på tirsdag (på restaurant og i biffen), da det er vores 5-års dag   ....Så kommer pigernes faster og putter dem.

Kh. Katrine.

Vi har 6 års dag idag

Brian ved ikke vi skal ud og spise - det er lidt en hemmelig aftale jeg har lavet med min lillebror og hans kæreste.

De kommer her ved en 17 tiden - vi plejer at spise 17.30 - også kan Brian lige nå at skifte lidt tøj også hvis han vil det inden vi skal ud af døren.

Det kunne være jeg skulle prøve det med babyalarmen, det kan være det ville gøre jeg sov mere tungt. Men værelserne ligger lige op og ned af hinanden, så jeg tror nu jeg ville høre hende ligegodt uden. Men psykisk kan det måske have en effekt.

SMIL Mette

Anmeld

2. maj 2010

JustAnotherName

Vi har 6 års dag idag

Brian ved ikke vi skal ud og spise - det er lidt en hemmelig aftale jeg har lavet med min lillebror og hans kæreste.

De kommer her ved en 17 tiden - vi plejer at spise 17.30 - også kan Brian lige nå at skifte lidt tøj også hvis han vil det inden vi skal ud af døren.

Det kunne være jeg skulle prøve det med babyalarmen, det kan være det ville gøre jeg sov mere tungt. Men værelserne ligger lige op og ned af hinanden, så jeg tror nu jeg ville høre hende ligegodt uden. Men psykisk kan det måske have en effekt.

SMIL Mette

Fedt med sådanne overraskelser. Det vil da glæde ham, når han finder ud af det i aften. Jeg håber I kommer til at hygge Jer med god mad og dejlig snak.

Ja, det er det samme hér med at værelserne ligger tæt, og det derfor i princippet var helt unødvendigt med babyalarmen til natten. Men den psykiske effekt gjorde, at jeg tillod mig selv at sove bedre, fordi jeg ikke på samme måde behøvede, at reagere på den mindste lille lyd. Så lagde jeg min tillid til alarmen som ører i natten, og endelig sov jeg bedre    Det er da et forsøg værd, og så kan vi jo bare håbe på, at det kan have samme effekt på dig.
Det ville da være dejligt, hvis du de sidste måneder inden fødslen (og inden maven kommer for meget i vejen for søvnen), kunne få noget god søvn. For dét skal jo også nok blive spoleret igen, når der kommer en lille ny baby i soveværelset igen.

Vi har stadig Celina i vores soveværelse. Og hun er 11 måneder nu.
Men vi har simpelthen bare ikke fået taget os sammen til, at få hendes værelse gjort færdig (det er FYLDT med rod det rum), så indtil det er klart, må hun sove i tremmesengen inde i vores soveværelse. Dog ER vi kommet lidt igang med at rydde op og ud på hendes kommende værelse, for nu skal det altså snart være...!!

Så må vi se, om jeg kommer til at bruge alarmen i starten igen, når hun skal på eget værelse. Celina's værelse er nemlig heller ikke lige så tæt på vores (hvilket jeg er lidt træt af, men sådan er det, når man bor i to plan og værelserne ikke ligger samlet) - så Celina får værelse nedenunder, mens vi andre sover ovenpå ... til en start ihvertfald. Så må vi se om det bliver godt.

Hov, sikke et langt svar    Typisk mig 

Tillykke med Jeres 6-års dag. Nyd det og hyg Jer. Knus herfra 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.