vælge sin egen familie for synes godt nok at min er helt til rotterne. I de år min mand og jeg har været sammen er der sket så meget undervejs at jeg synes simpelthen at det ikke kan være normalt. Min mor og stedfar har været gået fra hinanden og kommet sammen igen on-off. Jeg har været støtte for min mor imens de har haft problemer og ja nu, så snakker vi IGEN ikke sammen medmindre jeg skriver. Min bror den ældste er ligeglad med familie og løfter osv så snart han får kæreste på, sidste gang så kom han også ud i en masse gæld fordi han skulle vise sin kæreste for stor en mand han er, han siger altid undskyld men denne gang skylder han mig også penge og lyver overfor mig. Min mor og mormor snakker ikke sammen længere og de er kolde overfor hinanden, hvilket gør at når vi holder fødselsdage at det hurtigt bliver kuldestemning fra sider af bordet. Idag var det så min mormor der var problemet.
Yazmin har fødselsdag og vi holdt den. Jeg har løbet rundt og vasket gulve af osv for at gøre det pænt. Min mormor træder ind på vores gulv med møgbeskidte, våde sko. Jeg beder hende pænt om ikke at gå¨med sko på indenfor, hun svarer at jeg skal lade være med at være en harpe. Men tager dem dog af imens hun brokker sig over at jeg tvinger hende til det. Jan, hendes mand ignorer dog mig og jeg går efter ham og beder ham pænt om det igen imens jeg tørrer efter dem. Han brokker sig hele vejen op ad trappen og min mormor samtykker. Da gæsterne kommer og de ser at de har tøj med siger min mormor med stram mund at ja hun fik af vide at de ikke måtte købe tøj, hvilket på en måde er rigtig nok, jeg sagde bare at hvis de ikke vidste hvad de skulle købe ville jeg helst have de købte legetøj da mange andre købte tøj men sagde ikke at de ikke måtte.
Undervejs siger hun gentagne gange til alle dem der kommer at hun ihvertfald aldrig kunne finde på at bede folk om at tage skoene af. Spydigheder er der mange af. At vi ikke kommer op nok. At vi aldrig er der længe. Osv.
Øv. En dag der skulle have været god blev dum 
Anmeld