Hvor meget "arbejder" jeres?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.819 visninger
10 svar
0 synes godt om
1. maj 2010

1977

Profilbillede for 1977

Jesse er en knag til at hjælpe til herhjemmel. Han sætter klemmer på når jeg hænger vasketøj op, tænder for vaskemaskinen, lægger sit eget tøj på plads, hjælper med aftensmaden hver dag (skærer grønt, rører i gryden og dækker bord), sætter opvasken på plads, tørrer støv af og vasker gulv.

Ok - tingene tager lidt længere tid, men han vil så gerne og så skal han da have lov. Hjælper jeres også med så meget, eller er jeg bare heldig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2010

Mor til Frederic og Freya

Jeanne skriver:

Jesse er en knag til at hjælpe til herhjemmel. Han sætter klemmer på når jeg hænger vasketøj op, tænder for vaskemaskinen, lægger sit eget tøj på plads, hjælper med aftensmaden hver dag (skærer grønt, rører i gryden og dækker bord), sætter opvasken på plads, tørrer støv af og vasker gulv.

Ok - tingene tager lidt længere tid, men han vil så gerne og så skal han da have lov. Hjælper jeres også med så meget, eller er jeg bare heldig?

Hm... håber jeg må svare selv om Frederic lige om 2 dage bliver 20 mdr....

Han hjælper med at støvsuge - dække bord - røre i mad - tømme opvaskemaskinen - fylde vaskemaskinen - lægge sine strømper på plads - finder selv de pusser han vil have på og lægger selv dem på plads hvis vi skal have sko på - tørre bord af mm.

Alt med måde selvfølgelig, gerne hans egen tallerken og vores alles bestik - sætter gryder på plads fra opvaskemaskinen osv.

Anmeld

1. maj 2010

1977

Profilbillede for 1977
Mor til Frederic skriver:

Hm... håber jeg må svare selv om Frederic lige om 2 dage bliver 20 mdr....

Han hjælper med at støvsuge - dække bord - røre i mad - tømme opvaskemaskinen - fylde vaskemaskinen - lægge sine strømper på plads - finder selv de pusser han vil have på og lægger selv dem på plads hvis vi skal have sko på - tørre bord af mm.

Alt med måde selvfølgelig, gerne hans egen tallerken og vores alles bestik - sætter gryder på plads fra opvaskemaskinen osv.

Rart at høre anders også hjælper meget. Jeg var nemlig ved at være lidt nervøs for jeg havde lavet ham til en mini-stuepige

Anmeld

1. maj 2010

Svei

Nummer et her var også meget med hvor mor var, men det er jo klart når ikke der er andre...når der kommer søskende er de jo naturligvis lidt sjovere at lege med end mor...hendes lave mad og vasketøj-lege mister så lidt i værdi..

Anmeld

1. maj 2010

1977

Profilbillede for 1977
Yrsa skriver:

Nummer et her var også meget med hvor mor var, men det er jo klart når ikke der er andre...når der kommer søskende er de jo naturligvis lidt sjovere at lege med end mor...hendes lave mad og vasketøj-lege mister så lidt i værdi..

Ja det kan jeg godt forstille mig

Anmeld

1. maj 2010

LinLin

David skal rydde op efter sig inden han går i seng (på nær togbanen i stuen; den må godt blive stående   ) og så skal han sætte sin tallerken og sit glas ud på køkkenbordet når han er færdig med at spise.

Det er det han "skal" - han "må" meget gerne hjælpe med at lave mad (ex røre rundt i skåle), dække bord, rydde alt af bordet, sætte i opvasker og sådan nogle ting.

Han er 3 ½ år...

Anmeld

1. maj 2010

angelmom

Min søn på 6 år er med til rengøringen, og madlavningen og bagning, samt at han skal ligge sit bekidte tøj i vasketøjs kurven,samt at han skal holde styr på sit værelse..Samt at han hjælper til at med at dække bord og rydde det af igen og tørre bordet af, så klare jeg opvasken selv!!

Anmeld

1. maj 2010

Siber

Mine tøser på 2 og 4 år elsker at hjælpe til her hjemme, med at lave mad, vaske tøj, lægge det sammen, havearbejde, dække bord osv. Men når det kommer til oprydning så er det som om lysten forsvinder!

Knus SIber

Anmeld

1. maj 2010

henh01

Min datter på snart 6 år reder sin seng hver morgen, rydder op på sit værelse efter leg, bærer sit service over til vasken når vi har spist.

Har hun lyst hjælper hun gerne med mange andre ting såsom borddækning, rengøring, hundeluftning osv. Dog på frivillig basis

Anmeld

1. maj 2010

1977

Profilbillede for 1977
Siber skriver:

Mine tøser på 2 og 4 år elsker at hjælpe til her hjemme, med at lave mad, vaske tøj, lægge det sammen, havearbejde, dække bord osv. Men når det kommer til oprydning så er det som om lysten forsvinder!

Knus SIber

Jesse vil gerne hjælpe med at rydde op - sålænge det ikke er på hans eget værelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.