Revalidering/uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.825 visninger
12 svar
0 synes godt om
30. april 2010

Mira0911

Jeg fandt ud af i sidste weekend, at jeg kan komme på revalidering, da jeg har en permanent kronisk sygdom, som kan påvirke mig arbejdsmæssigt psykisk og fysisk...

Først og fremmest skal jeg have søgt om det og kontaktet min neurolog, for at få en læge erklæring...

Spørgsmålet er: Kan jeg tage en uddannelse via revalidering?

Andre der har gjort det eller er igang med det?

Håber nogen kan hjælpe...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2010

Svei

Ja, det kan du godt. Jeg har to gange fået revalidering til at tage en uddannelse. Tror dog godt de fra kommunens side kan gå ind og se på om det er en udd. du kan bruge til noget i forhold til muligheder for at få job efter og om det er noget du kan klare.

Hvad kunne du tænke dig...så fedt du kan få reva. så får du bøger, computer psv betalt-....

Knus..

Anmeld

1. maj 2010

Halbschön

MoarJ skriver:

Jeg fandt ud af i sidste weekend, at jeg kan komme på revalidering, da jeg har en permanent kronisk sygdom, som kan påvirke mig arbejdsmæssigt psykisk og fysisk...

Først og fremmest skal jeg have søgt om det og kontaktet min neurolog, for at få en læge erklæring...

Spørgsmålet er: Kan jeg tage en uddannelse via revalidering?

Andre der har gjort det eller er igang med det?

Håber nogen kan hjælpe...

Jeg kender som sådan ikke noget til det, men jeg ved at min storesøster netop er igang med uddannelse på revalidering.. Hun er igang som kontorelev..

Knus

Anmeld

1. maj 2010

LinLin

Jeg kender 3 der har taget pædagog uddannelsen på revalidering...

Anmeld

1. maj 2010

Mie A

Er der en der vil forklare mig hvad revalidering er ??

Jeg var overbevist om, at det handlede om at man kunne få støtte til en ny uddannelse, hvis man pågrund af sygdom ikke kunne bruge den man havde. Men nu bliver jeg da helt i tvivl!

Anmeld

1. maj 2010

Svei

Mie A skriver:

Er der en der vil forklare mig hvad revalidering er ??

Jeg var overbevist om, at det handlede om at man kunne få støtte til en ny uddannelse, hvis man pågrund af sygdom ikke kunne bruge den man havde. Men nu bliver jeg da helt i tvivl!

http://www.ams.dk/Ams/Vejviser-for-borgere/Revalidering.aspx

Google er din ven..

Anmeld

1. maj 2010

Mira0911

Yrsa skriver:

Ja, det kan du godt. Jeg har to gange fået revalidering til at tage en uddannelse. Tror dog godt de fra kommunens side kan gå ind og se på om det er en udd. du kan bruge til noget i forhold til muligheder for at få job efter og om det er noget du kan klare.

Hvad kunne du tænke dig...så fedt du kan få reva. så får du bøger, computer psv betalt-....

Knus..

Det er Sosu hjælperen jeg vil tage... nu skal det lige søges om og læge erklæringer skal sendes ind osv...

Har fået afvide at det godt kan være svært at komme igennem systemet til at få revalidering...

Anmeld

1. maj 2010

Mira0911

Renée88 skriver:

Jeg kender som sådan ikke noget til det, men jeg ved at min storesøster netop er igang med uddannelse på revalidering.. Hun er igang som kontorelev..

Knus

Håber hvert fald det går igennem,  så jeg kan søge ind på sosu snart...

Anmeld

1. maj 2010

Svei

MoarJ skriver:

Det er Sosu hjælperen jeg vil tage... nu skal det lige søges om og læge erklæringer skal sendes ind osv...

Har fået afvide at det godt kan være svært at komme igennem systemet til at få revalidering...

Hvis du har fået af vide at du kan få den, så burde det vel bare være en formsag.

Men som sosu kan det da næsten ikke betale sig at få reva, kan det...det er jo ikke mere end dagpenge og lønnen i hvert fald hvis man er over 25 år, er da næsten højere er den ikke?

Men spændende....

Anmeld

1. maj 2010

Mira0911

Yrsa skriver:

Hvis du har fået af vide at du kan få den, så burde det vel bare være en formsag.

Men som sosu kan det da næsten ikke betale sig at få reva, kan det...det er jo ikke mere end dagpenge og lønnen i hvert fald hvis man er over 25 år, er da næsten højere er den ikke?

Men spændende....

Voksen elevlønnen, er faktisk et par 100 kr mere en reva....

Jeg synes jo det kan betale sig for min kroniske sygdom, den kan påvirke mig psykisk og fysisk...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.