Hilfe... !!!! gerne idag ;o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.157 visninger
9 svar
0 synes godt om
30. april 2010

82Miraklet

Hej Piger...

Jeg står og er igang med 4 lagkager til weekenden......

Jeg har så købt en pose frossen passion, mango og ananas og vil gerne lave lidt fyld med dem...... MEN..... Kan jeg evt purere dem og blande dem i alm kagecreme eller kan jeg purere dem og lave dem som Hindbærmousse ( Uden husblads) Eller har i andre muligheder for mig ??????

Jeg har lavet Daimcreme og Toblerone creme og er i gang med Hindbærmousse...

1. lagkage = Toblerone og Hindbærmousse..

2. lagkage = Daimcreme og ??????  ( Hindbærmousse)

3. lagkage = Passion, mango ananas og ???????

4. lagkage = kagecreme og syltetøj

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2010

Jordbærpigen

Du kan sagtens bare blande dem med flødeskum, men du kan risikerer, at det bliver lidt flydende og laget i kagen kan ikke blive så tykt, da det jo ikke stivner på samme måde uden husblas. Vil dog mene, at du sagtens kan blande det i kagecreme - lyder i øvrigt lækkert

ellers skal du evt. tage udgangspunkt i dette:

250 g valgfrie bær.
1 spsk. sukker
korn fra en ½ vanillestang (eller vanillesukker efter behov)
2 dl yoghurt naturel
½- ¾ lt. piskefløde - STIFT pisket

Anmeld

30. april 2010

Dot D

Maria82 skriver:

Hej Piger...

Jeg står og er igang med 4 lagkager til weekenden......

Jeg har så købt en pose frossen passion, mango og ananas og vil gerne lave lidt fyld med dem...... MEN..... Kan jeg evt purere dem og blande dem i alm kagecreme eller kan jeg purere dem og lave dem som Hindbærmousse ( Uden husblads) Eller har i andre muligheder for mig ??????

Jeg har lavet Daimcreme og Toblerone creme og er i gang med Hindbærmousse...

1. lagkage = Toblerone og Hindbærmousse..

2. lagkage = Daimcreme og ??????  ( Hindbærmousse)

3. lagkage = Passion, mango ananas og ???????

4. lagkage = kagecreme og syltetøj

Jeg ville gøre som hindbærmousse, der tør jeg det let også knuser jeg og blander i stift pisket flødeskum, uhmm det lyder som noget der skal prøves.... Til nummer to kunne du godt bruge hindbærmousse og til nummer tre måske en nougatcreme, lav den som tobleronecremen bare med lidt mindre nougat i så det ikke bliver for "meget"....

Anmeld

30. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hvorfor vil du lave mousse uden husblas? det bliver jo altid skønnere med husblas. Lagene bliver mere regelmæssige og fine

Det er super nemt.

Jeg ville purrere dem. Få dem til at være nogen lunde stuetemp. Så ville jeg lave en dejlig flødeskum med vanilie i, også nogenlunde stue temp. - Så lige opløse og smelte 5-6 blade husblas og smide det i. Så lige lade det stå og sætte sig i en lille time og derefter smække det i.

Når jeg ligger kagerne sammen, så er jeg begyndt på at tage sådan nogen plastik nogen fra overheads, som jeg klipper til og klistrer sammen i hjørnerne. På den måde, så får man en form som mousserne stivner i og det får en rigtig fin kant

Trick - som jeg har luret af fra hende den skønne skønne skønne, fra det Søde Liv på DR (som ikke er der ligenu grrrr æv. - pga ny sæson på Søren Ryge!!!)

Anmeld

30. april 2010

82Miraklet

Tak piger....

Husblads er jeg bare ikke venner med ;o)

Jeg tror jeg vil prøve at purere frugterne og blande dem sammen med kagecreme som jeg vil puffe op med flødeskum... ovenpå vil jeg ligge friske vindruer... og så blvier det i begge lag det er sådan. syntes der er chokolade nok.... hmmm kunne måske evt ligge det imellem chokoladebunde !!!! Hmmmm

Anmeld

30. april 2010

Jordbærpigen

Maria82 skriver:

Tak piger....

Jeg tror jeg vil prøve at purere frugterne og blande dem sammen med kagecreme som jeg vil puffe op med flødeskum... ovenpå vil jeg ligge friske vindruer... og så blvier det i begge lag det er sådan. syntes der er chokolade nok.... hmmm kunne måske evt ligge det imellem chokoladebunde !!!! Hmmmm

Husblas er super nemt at arbejde med. Man skal bare sørge for, at den ikke er for varm, når den tilsættes cremen. Dette undgår man ved at piske en smule af cremen i husblassen inden den tilsættes. Så undgår man trævler

Anmeld

30. april 2010

Moderator

Maria82 skriver:

Tak piger....

Jeg havde det som dig og jeg tog 'tyren' ved hornene og er blevet rigtig gode venner med husblas Det er virkelig lige at få det ekstra hold gratis, det gør bare lige prikken over i'et

Men altså jeg er SIKKER på at du får lavet LÆKRE kager i weekenden. Hvad er anledningen?

Anmeld

30. april 2010

82Miraklet

Zafir skriver:

Jeg havde det som dig og jeg tog 'tyren' ved hornene og er blevet rigtig gode venner med husblas Det er virkelig lige at få det ekstra hold gratis, det gør bare lige prikken over i'et

Men altså jeg er SIKKER på at du får lavet LÆKRE kager i weekenden. Hvad er anledningen?

Mange tak....

Ja jeg må få taget tyrene ved hornene men det bliver en dag det ikke er bestilte kager....

Jamen min søster bliver 18, hendes kæreste 21 og så har de forlovet sig, så der skal lidt gæster og kage til Fødselsdags børnene...

Anmeld

30. april 2010

Moderator

Maria82 skriver:

Mange tak....

Ja jeg må få taget tyrene ved hornene men det bliver en dag det ikke er bestilte kager....

Jamen min søster bliver 18, hendes kæreste 21 og så har de forlovet sig, så der skal lidt gæster og kage til Fødselsdags børnene...

Det forstår jeg godt Man skal jo altid 'lege' med tingene, når det ikke gælder... Når det gælder er det erfaringen der tæller

Tillykke til din søster og hendes kæreste.

Anmeld

30. april 2010

Susan1978

du kan hvert fald ikke lave den som hindbærmouse uden husblas, det har jeg prøvet og det blev for tyndt.. jeg ved ik hvad der gjorde det.. men det virkede ikke og ødelagde helt kagen og jeg måtte starte forfra..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.