Hvor længe efter man har født må man gå i vandet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

525 visninger
8 svar
0 synes godt om
30. april 2010

mek-83

Hejsa

Vi kom til at snakke om det her den anden dag, hvor længe efter man har født at man må gå i vandet?

Jeg synes at jeg har hørt at der er efter 5 uger når man har fået lavet en underlivsundersøgelse, men er der nogen af jer der ved hvad der er korrekt?

Maria 39+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2010

Halbschön

mek-83 skriver:

Hejsa

Vi kom til at snakke om det her den anden dag, hvor længe efter man har født at man må gå i vandet?

Jeg synes at jeg har hørt at der er efter 5 uger når man har fået lavet en underlivsundersøgelse, men er der nogen af jer der ved hvad der er korrekt?

Maria 39+2

underlivsundersøgelsen er først efter  8 uger..

Hvis du tænker på svømmehal, så er der flere svømmebade der anbefaler at moderen har været til 8ugers undersøgelse og er stoppet med at bløde, inden hun bader for, at forebygge infektion...

Nogle steder anbefaler de også at barnet skal have en vis alder, eller veje over 5kg eller holde hovedet selv...

Her vejede sønnemand 5kg efter halvanden uge, men vi måtte vente til jeg havde været til 8uger undersøgelse inden vi kom ud og svømme..

Knus

Anmeld

30. april 2010

mek-83

Ja det var både svømmehallen og vores ferie jeg tænkte på

Men det betyder bare at det kun er farmand der skal i vandet med den store søn her til sommer når vores sommerferie kommer

Vi skal nemlig på ferie ca. 1½ mdr efter jeg har født - men hvad det går jo nok.

Maria 39+2

Anmeld

30. april 2010

Halbschön

mek-83 skriver:

Ja det var både svømmehallen og vores ferie jeg tænkte på

Men det betyder bare at det kun er farmand der skal i vandet med den store søn her til sommer når vores sommerferie kommer

Vi skal nemlig på ferie ca. 1½ mdr efter jeg har født - men hvad det går jo nok.

Maria 39+2

Man kan selvfølgelig altid vurdere situationen lidt.... Og passe godt på sig selv mht bakterier, hvilket der jo ofte er en del  af i pools osv..

Anmeld

30. april 2010

mek-83

Ja det er ikke det værd, hvis man får en infektion - så det må blive sopning

Anmeld

30. april 2010

Lone Jakobsen

jeg ville også klart vente til efter 8 ugers kontrol.

er forresten super imponeret over at har planlagt ferie med baby det er bare sådan en ting jeg aldrig har ku overskue

Anmeld

30. april 2010

mek-83

online nutche: Ja det er os det jeg helt sikkert vil gøre

Og tak, har valgt at se sådan på det at hvis vi selv er positive omkring det så skal det nok gå, dog er vi også enige om at jeg kan trække mig helt tilbage fra familie hygge og kun koncentrere mig om den lille ny  Så håber da det kommer til at gå godt og vi alle kommer til at nyde det.

Maria 39+2

Anmeld

30. april 2010

N&J

Jeg fik at vide at når jeg var holdt op med at bløde måtte jeg gå i vandet, og jeg blev også opereret bagefter og var i vandet med den lille allerede efter 3 uger, så det skulle være helt okey der. 

Anmeld

1. maj 2010

mek-83

Ej hvor lækkert  Jeg må heller afvente og se efter min fødsel om hvordan tingene ser ud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.