Fornemmelse for graviditet..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.779 visninger
11 svar
1 synes godt om
29. april 2010

Ninja

Hej piger 

Jeg ville såmænd høre jer ad hvornår i først ligesom "fornemmede" at der var et lille barn der voksede indeni (ikke så i kunne mærke den sparke, men mere sådan en fornemmelse)? Og hvornår i hver især begyndte at få morgenkvalme og sure opstød/halsbrand?

Jeg er selv måske gravid, og min sidste menstruation var 6 april (start dato) og jeg imorges havde jeg morgenkvalme, og har senere på dagen fået halsbrand to gange. Er det mig selv der drømmer, eller kunne der rent faktisk være en lille spunk igang derinde? 

Sorry de måske lidt dumme spørgsmål, men er helt grøn 

Hilsen Nina 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2010

Bare mig..

På grund af meget ømme bryster, havde jeg en lille spinkel mistanke om, at der måske var noget. - I hvertfald så meget at jeg ville tage en test for at være sikker.. Og jeg tror jeg begyndte og få ondt i brysterne to uger inden forventet mens. jeg gik så to dage over tid, og derfor tog jeg det "endelige" valg at tage en test..

Jeg har ikke haft kvalme i min graviditet eller andre gener, andet end her til sidst hvor barnet fylder så meget...

Marikka 38+0...

da lige for at er gravid, hvis det er det du ønsker!

Anmeld

30. april 2010

Ninja

Hej, tak for svaret 

Jeg kan slet ikke teste endnu, først efter d. 6, så må vente spændt. Det var måske ikke lige med ham her jeg skulle blive gravid, men har længe gået med en drøm om at blive mor.  Så jeg håber. Har hele tiden sådan mens agtige smerter, men skal jo slet ikke have det før omkring d. 6 

Anmeld

30. april 2010

misslea

Hejsa....

Altså.... den nat hvor ægget satte sig fast, vågnede jeg op med en underlig fornemmelse i kroppen - som om der skete noget inde i mig. og følte at der aktivitet inde i min mave/underliv!! Jeg blev mega dårlig og kastede op. Jeg havde fornemmelsen af, at jeg var blevet gravid, men havde jo ikke rigtig noget at have det i eftersom det bare var en underlig fornemmelse i kroppen, som jeg aldrig havde oplevet før!!!

Efter den nat havde jeg det skønt og mærkede INGEN symptomer på graviditet, og derfor var jeg sikker på, at det måtte have været noget andet!!!

Efter et nogle uger begyndte jeg dog at få mistanke eftersom min mens ikke dukkede op..... (det skal lige siges, at min har været en del ustabil efter jeg stoppede med p-piller, og derfor gik der lang tid før jeg undrede mig)

Jeg testede og den var sten-sikker  Jeg var til lægen 2 dage senere, og det viste sig, at jeg næsten var 9 uger henne!!!

Men svar på dit spørgsmål: Det er meget forskelligt, hvornår man begynder at få tegn. Jeg selv havde jo ingen kvalme eller lign!! Allerede lige efter, at ægget har sat sig fast, KAN nogle begynde at mærke tegn på grund af de mange hormoner i kroppen. Eks. ømme bryster, træthed og en utrolig tissetrang KAN allerede opstå meget tidligt!!!

venlig hilsen fra Lea 17+4

Anmeld

30. april 2010

Ninja

Hej Lea

Ej hvor sejt, jamen jeg har nemlig også været oppe 3 gange i nat for at tisse, og det plejer jeg altså bare ALDRIG  Og føler jeg skal tisse hele tiden, selvom jeg ikke drikker mere end jeg plejer.

Der er ikke andet for end at håbe 

Anmeld

30. april 2010

Mettemus

Hej

Jeg har to gange kunnet "fornemme" et eller andet i mit underliv der var anderledes end det plejer at være. Ikke som menstruation, men i stedet som en lidt tungere fornemmelse - murren?

Og ja - så super ømme bryster, men det kom først senere...

- Mette

Anmeld

30. april 2010

Risen

Har slet ikke kunne fornemme det før min mens udeblev.. Det var nærmest som om alle symptomerne kom efter jeg fandt ud af jeg var gravid .. 

Anmeld

30. april 2010

E.T

Tror bestemt godt at man kan fornemme en del ting, hvis man lytter til sin krop.

Jeg havde smerter i underlivet de to første uge der, hvor man ikke kan teste noget endnu, ellers har jeg ikke haft nogle gener som kvalme osv.

Da vi var til kønsscanning da jeg var 16+3 var jeg sikker på det var en dreng at at han lå i højre side af livmorderen. og ganske rigtigt det gjorde han. Jeg kan også allerede mærke ham sparke i går 18+3, hvilket de også siger er ligt usædvaneligt for en første gangs fødende. Det er bare så cool en fornemmelse

Så bare mærk efter din egen krop, den kan fortælle dig meget

Anmeld

30. april 2010

Ninja

Mange tak for jeres svar 

Jeg synes jeg tisser hele tiden, og har sådan en sjov summende fornemmelse i underlivet? Har endnu ikke mærket ømme bryster, men har nogle små ligesom niv i livmoderen nogle gange føles det som, men kan ikke rigtig finde ud af om det er rigtigt, eller om jeg bare ønsketænker. 

Ventetid er svært 

Anmeld

30. april 2010

TbCp

Jeg havde slet ingen symptomer....

Havde en fornemmelse af at der foregik noget i min krop, men tror bare jeg gik og mærkede ekstra meget efter....

Jeg fik aldrig kvalme og det var først sent i min graviditet at jeg døjede med halsbrand.

Min mens udeblev men jeg gik 2 uger over inden der kom en positiv test.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.