Min første...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

775 visninger
6 svar
0 synes godt om
29. april 2010

Sabina & Simone

Topsy turvy kage...

Ja så er den første af 4 konfirmationskager ude af huset... Kagen er til min mands kusine og er vores gave til hende som en overraskelse... Hun er musikinteresseret og farverne er selvfølgelig valgt ud fra hendes yndlingsfarver...

Kagen er med lysebunde og chokoladekage, og fyldet er tobleronecreme og skovbærskum...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2010

mariamiss6

jeg turde ikke kaste mig ud i en topsy turvy hehe... godt gået

Anmeld

29. april 2010

Sabina & Simone

mariamiss6 skriver:

jeg turde ikke kaste mig ud i en topsy turvy hehe... godt gået

Det gør jeg heller ikke mere... Men er nødt til det... Har en bestilling mere til næste uge på en... Plus en fodboldbane i to etager og en alm fødselsdagskage...

Vil sige til alle der føler sig fristet... HOLD JER FRA DET... Det er et helvede... Medmindre man vælger at lave en helt UDEN fyld...

Anmeld

29. april 2010

mariamiss6

Sabina & Simone skriver:

Det gør jeg heller ikke mere... Men er nødt til det... Har en bestilling mere til næste uge på en... Plus en fodboldbane i to etager og en alm fødselsdagskage...

Vil sige til alle der føler sig fristet... HOLD JER FRA DET... Det er et helvede... Medmindre man vælger at lave en helt UDEN fyld...

Godt så - LOL -

Anmeld

29. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Waue... det ser altså vildt ud med de der sving der

Anmeld

29. april 2010

Dot D

Sabina & Simone skriver:

Topsy turvy kage...

Ja så er den første af 4 konfirmationskager ude af huset... Kagen er til min mands kusine og er vores gave til hende som en overraskelse... Hun er musikinteresseret og farverne er selvfølgelig valgt ud fra hendes yndlingsfarver...

Kagen er med lysebunde og chokoladekage, og fyldet er tobleronecreme og skovbærskum...

Hvor er den flot. Nu læste jeg lige dine svar til de andre først, så jeg vil (næsten) undlade mit spørgsmål om det var nemt, hihihi, ville nemlig rigtigt gerne prøve at lave sådan en skæv én..... Kiggede du på youtube for at finde ud af hvordan, eller, hvordan gjorde du?

Anmeld

30. april 2010

Sabina & Simone

Dot D skriver:

Hvor er den flot. Nu læste jeg lige dine svar til de andre først, så jeg vil (næsten) undlade mit spørgsmål om det var nemt, hihihi, ville nemlig rigtigt gerne prøve at lave sådan en skæv én..... Kiggede du på youtube for at finde ud af hvordan, eller, hvordan gjorde du?

Mange tak...

Synes det var en gang værre lort at lave for at sige det mildt... Jeg havde jo en ide om at den skulle være noget højere, hvilket den også var før der kom MMF på... Den dumhed jeg lavede var kun at bruge 3 bunde i hver etage og så masser af fyld... Det virkede som en god ide indtil MMF en skulle på. Jeg havde ikke taget højde for vægten af det, hvilket resulterede i at fyldet blev mast og kom ud igennem smørcremen og ætsede MMFen... Så måtte vente til den var tørret og så lægge et lag MMF mere på...

Ydermere, så er det ikke nemt at lægge pænt på når kagen går ind for neden, så hvis man i forvejen har problemer med at lægge det på en alm kage uden at det rynker, så er det her meget sværere...

Jeg vil i hvert fald prøve at snakke næste weekends konfirmand fra at skal have sådan en, for jeg må indrømme at jeg ikke orker at bruge 2 dage bare på at lægge MMF på og jeg synes at kagen vil blive for tør hvis bundene skal være tykkere og fyldet mindre... Så vil ikke anbefale at gå igang med den...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.