Piller til min 5 årige???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

824 visninger
5 svar
0 synes godt om
29. april 2010

henh01

Hej

er der nogen der har erfaringer med pencilin piller til 5 årige? Min datter plejer at få sin pencilin flydende men har i dag været med sin far hos hans læge og hvor det viste sig at hun havde halsbetændelse og lægen har ordineret pencilin i pilleform som skal sluges hele. Det undrer mig at hun ikke får det flydende hun plejer...

Nogen af jer der har givet jeres barn piller?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2010

Mira0911

Hvad med at knuse dem? aner ikke om man må det når det er pencilin...

Anmeld

29. april 2010

Low

Nu har jeg godt nok ikke barn endnu men da jeg var helt lille der fik jeg knust mine piller og kommet det i mad eller drikkelse fordi jeg havde svært ved at sluge pillerne. Min lillebror som får piller mod sit ADHD får piller som er i kapsler og dem kan i åbne og gøre som mig da jeg var mindre - komme det i mad eller drikkelse.

Det skal helst ikke være så meget mad eller drikkelse det kommer ned med for så smager det grimt i længere tid.

Har hun prøvet at sluge piller før, hvordan har hun med det?

Anmeld

29. april 2010

henh01

Hun har aldrig prøvet det før - selv hendes vitamin piller er tyggetabeletter. Derfor undrer det mig at lægen giver hende den form for pencilin. Tror nemlig ikke man må knuse dem

Anmeld

29. april 2010

Low

Måske kan man ringe til vagt lægen og fortælle hvad det er for nogle piller og så spørge om man må knuse dem. Jeg tror nu godt man må knuse dem, bare det hele kommer ned men jeg er ikke læge så for at være helt sikker så heller ringe og spørge. Jeg var ørebarn som lille og jeg fik altid knust mine piller og de virkede stadig

Anmeld

29. april 2010

Tdittmann

Jeg har to døtre på 5 og 7 år som hvis de skal have medicin får det som piller.

De kan begge to godt sluge piller og har kunnet det siden de var ca 4 år. Her hjælper det hvis de får et glas saft/juice at gøre det med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.