"For fed til at få børn"....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2010

Fines mor

mullesmith2 skriver:

Min svigerinde er ret lille og tynd men hun har også pco. Er der ik flere slagt af det så? Men hun spiser meget slik faktisk, men er ikke tyk.

JO du har ret, PCO er ikke kun en lidelse for tykke piger;-)) Undervægtige piger har også problemmer. Faktisk mener man, at 3 ud af 4 kvinder på et tidspunkt i deres liv har PCO, i mere eller mindre grad. Dette bliver jo så opdaget når disse piger gerne vil have børn, nogle klare det selv imens andre ikke kan ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2010

Vial

mullesmith2 skriver:

Min svigerinde er ret lille og tynd men hun har også pco. Er der ik flere slagt af det så? Men hun spiser meget slik faktisk, men er ikke tyk.

Man kan sagens være tynd og ha' pco - og leve dårligt. Min søster var model og har pco. Der er dog rigtig mange, som blive tykker - og gerne på maven.

Anmeld

1. maj 2010

Vial

Fines mor skriver:

JO du har ret, PCO er ikke kun en lidelse for tykke piger;-)) Undervægtige piger har også problemmer. Faktisk mener man, at 3 ud af 4 kvinder på et tidspunkt i deres liv har PCO, i mere eller mindre grad. Dette bliver jo så opdaget når disse piger gerne vil have børn, nogle klare det selv imens andre ikke kan ;-)

Det er hver 4. eller 5. pige, der har pco - i varierende grad.

Anmeld

1. maj 2010

Vial

Hvis man er interesseret i at vide mere om PCO, kan man læse rigtig meget om det på pco foreningens hjemmeside under Fakta. Der bliver alt gennemgået - og min meget forenklede udgave kommer til kort ;-)

Anmeld

1. maj 2010

myprincess

Selfølgelig kan der komme forekomme komplikationer ved gravidtet eller fødsel hvis man er overvægtig f.eks min moster der er overvægtig endt først med akut kejsersnit og ved anden fødsel planlagt kejsersnit pga hendes overvægt...

men det kommer også an på den måde det bliver sagt på, det er tit jeg høre at overvægtige gravide har haft en rigtig grim oplevelse enten ved læge eller jordmoder fordi de har fokuseret SÅ meget på deres overvægt- sådan burde det ikke være.

Anmeld

1. maj 2010

myprincess

Jeg mistænker måske også at jeg kunne havde PCO i mindre grad selvom jeg faktisk er tynd, jeg har mange af tegnene inklusiv meget uregelmæssige menstrationer og det tog mig 2,5 år at blive gravid denne gang... men jeg spiser også meeeget slik desværre og drikker en del sodavand :/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.