Et par underlige spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

807 visninger
8 svar
0 synes godt om
29. april 2010

VIPpigen

Jeg har lige et par underlige spørgsmål, håber i kan leve med det

Er første gangs gravid, og ved ikke meget om det.

1: hvis man har blødt i starten af graviditeten, og lægen har taget blodprøver, kan hun så se om barnet lever på de blodprøver. Altså hun har taget 2 blodprøver med 5 dages mellemrum, og tallene steg. Og tallene ville vel ikke stige hvis barnet var dødt, pga hormonerne?? har jeg ret???

2: Er 8+1 i dag, og har såååå ondt i maven, men det er altså i mine mavemuskler, er det fordi livmoderen strækkes ud?? Det føles som om jeg har været ude af træning i mega lang tid, og så man lige sætter sig til at lave 150 mavebøjninger

Håber der er nogen der kan svare lidt, føler mig lidt dum fordi man ikke ved de ting.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2010

iris-mor

Stort tillykke.

Ved desværre intet mht dit første spørgsmål, men at have ondt som efter hård træning er så vidt jeg husker meget normalt. Det er noget med at muskler og sener skal give sig så meget og at man derfor mærker en ømhed.

Pøj pøj med mave, det er en skøn tid

ida

Anmeld

29. april 2010

VIPpigen

iris-mor skriver:

Stort tillykke.

Ved desværre intet mht dit første spørgsmål, men at have ondt som efter hård træning er så vidt jeg husker meget normalt. Det er noget med at muskler og sener skal give sig så meget og at man derfor mærker en ømhed.

Pøj pøj med mave, det er en skøn tid

ida

Okai... mange tak, det var også det jeg regnede med, men det er altså en masse underlige ting der sker med ens krop når man er gravid, vidste ikke man kunne have så mange forskellige symptomer

Anmeld

29. april 2010

Faith

VIPpigen skriver:

Jeg har lige et par underlige spørgsmål, håber i kan leve med det

Er første gangs gravid, og ved ikke meget om det.

1: hvis man har blødt i starten af graviditeten, og lægen har taget blodprøver, kan hun så se om barnet lever på de blodprøver. Altså hun har taget 2 blodprøver med 5 dages mellemrum, og tallene steg. Og tallene ville vel ikke stige hvis barnet var dødt, pga hormonerne?? har jeg ret???

2: Er 8+1 i dag, og har såååå ondt i maven, men det er altså i mine mavemuskler, er det fordi livmoderen strækkes ud?? Det føles som om jeg har været ude af træning i mega lang tid, og så man lige sætter sig til at lave 150 mavebøjninger

Håber der er nogen der kan svare lidt, føler mig lidt dum fordi man ikke ved de ting.

Er ret sikker på at tallene ikke ville stige hvis fostret var dødt.

Tror det er ligamentsmerter du mærker. De kan gøre herre nas!

Anmeld

29. april 2010

N&J

Det er meget normalt at man bløder de første par gange man skulle have mens, dvs. ved omkring 6 og 10 uge, jeg blødte i 11 uge og har en sund og rask datter siddende ved siden af mig..  håber at alt er vel og baby har det godt.. 

Anmeld

29. april 2010

Bavianis

Dine hormontal kan sagtens stige, selvom barnet er dødt, desværre. Men har du da nogen grund til at tro det??

Håber alt er vel:-)

Anmeld

29. april 2010

Muffinmus

ja, tallet kan sagtens stige selv om barnet er dødt. Men så stiger det ofte bare ikke helt så hurtigt som ved en normal sund graviditet.At bløde KAN være ok, men det med at sige at det er normalt passer IKKE. Ved en normal graviditet skal der ikke være en blødning. Men det KAN forekomme uden der er noget galt, dog kun i op til 30 af tilfældende, dvs de sidste 70% IKKE er en sund leve dygtig graviditet.

Men med mindre du føler der er noget galt, så er jeg da sikker på det er ok derinde. Kvinder har ofte en god 6 sans hvad det angår, jeg har i hvert fald 2 gang jeg mistede vidst at den ikke var så god.

Men føler du at alt er ok så slap af indtil nf eller bed din læge om en scanning.Og sig at det er med den begrundelse at en blødning kan forekomme, MEN ikke er normalt hos en sund gravid.

Jeg fik en scanning af min læge der viste den var død, så taler af erfaringer.

Anmeld

29. april 2010

VIPpigen

MariaE skriver:

ja, tallet kan sagtens stige selv om barnet er dødt. Men så stiger det ofte bare ikke helt så hurtigt som ved en normal sund graviditet.At bløde KAN være ok, men det med at sige at det er normalt passer IKKE. Ved en normal graviditet skal der ikke være en blødning. Men det KAN forekomme uden der er noget galt, dog kun i op til 30 af tilfældende, dvs de sidste 70% IKKE er en sund leve dygtig graviditet.

Men med mindre du føler der er noget galt, så er jeg da sikker på det er ok derinde. Kvinder har ofte en god 6 sans hvad det angår, jeg har i hvert fald 2 gang jeg mistede vidst at den ikke var så god.

Men føler du at alt er ok så slap af indtil nf eller bed din læge om en scanning.Og sig at det er med den begrundelse at en blødning kan forekomme, MEN ikke er normalt hos en sund gravid.

Jeg fik en scanning af min læge der viste den var død, så taler af erfaringer.

Går ud fra de er steget normalt så, hun sagde at prøven fra om torsdagen viste 5000, og testen fra om tirsdagen ugen efter viste 13000.

Jeg blødte ikke den dato jeg skulle have haft mens, men 14 dage efter. Det var ikke meget, men det tog en lille smugle til, og lægen undersøgte mig, hun sagde at alt så/føltes fint, og de på dette tidspunkt ikke kunne lave en scanning fordi det var for tidligt. Men skal til 1 lægeundersøgelse på tirsdag, så tænkte på at få hende til at henvise til en scanning, bare for at være sikker. Er selvfølgelig lidt nervøs, men maven vokser ligeså stille, og har stadig symptomer på en graviditet.

Anmeld

29. april 2010

VIPpigen

smillaluna skriver:

Er ret sikker på at tallene ikke ville stige hvis fostret var dødt.

Tror det er ligamentsmerter du mærker. De kan gøre herre nas!

Det er nok de smerter, syntes bare der er forskellige smerter i maven, det der forvirrede lidt, for har det som om mens kan begynde hvert øjeblik, og i dag forvandlede de sig så til en anden slags smerte, som jeg kan mærke sidder i musklerne. Og har det sidste stykke tid haft nerver i klemme nede i maven også, det kilder så bare istedet for

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.