Nervøs hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

494 visninger
9 svar
0 synes godt om
29. april 2010

trine3112

Hej kloge kvinder.

Lige et spørgsmål. Er gravid for første gang og er 21+6. Er vant til at mærke liv - som bobler og lidt masen rundt - hver dag og gerne flere gange om dagen. Nu synes jeg så ikke, der har været noget aktivitet i maven siden i går eftermiddags? Er det helt normalt, at der kan gå så lang tid imellem? Og hvornår skal jeg begynde at blive nervøs? (Det er jeg så lidt allerede ).

/Trine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2010

Patrick07

Har læst at man først fra uge 24 af skal kunne mærke liv hver dag.. Ellers kan der godt gå noget tid imellem man mærke liv.. men ellers syntes jeg evt. du skal prøve at ringe til din Jordmor eller på fødegang... de kan sikkert berolige dig lidt mere

Anmeld

29. april 2010

<3

trine3112 skriver:

Hej kloge kvinder.

Lige et spørgsmål. Er gravid for første gang og er 21+6. Er vant til at mærke liv - som bobler og lidt masen rundt - hver dag og gerne flere gange om dagen. Nu synes jeg så ikke, der har været noget aktivitet i maven siden i går eftermiddags? Er det helt normalt, at der kan gå så lang tid imellem? Og hvornår skal jeg begynde at blive nervøs? (Det er jeg så lidt allerede ).

/Trine

En vigtig lære som man som mor skal kunne er at stole på sin intuition, for når du står med en lille baby er der mange ting man "føler" eller "har en fornemmelse om" for med babyer er der bare så diffust.

Hvis du er nervøs så kontakter du enten læge eller JM, for du kan lige så godt lære at reagere

Hellere kontakte/spørge/ringe en gang for meget end en gang for lidt.

Pøj pøj!

Anmeld

29. april 2010

trine3112

Tak for jeres svar. Jeg vil få ringet til JM, hvis der ikke sker noget efter frokosten...

Anmeld

29. april 2010

Patrick07

trine3112 skriver:

Tak for jeres svar. Jeg vil få ringet til JM, hvis der ikke sker noget efter frokosten...

Lyder som en gode ide masser af  til dig..  Alt er som det skal være

Anmeld

29. april 2010

Maria.

Det er først fra uge 26/27 man skal mærke liv hver dag, så du kan være ganske roligt.. Det er helt normalt.. De bruger jo meget tid på at sove! Men ring hvis du bliver meget nervøs!

Kram Maria 36+5

Anmeld

29. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg læste der, i 'uge oversigten mht foster' eller hvad man kalder det, når man skifter uge, herinde Så stod der noget med: Uge 21: det er ikke normalt at man mærker liv hverdag endnu. - Det er først senere...

Men altså - Jeg har så også en JM der siger: Der er ike noget værre for en graviditet, hvis man går og bliver utryg og ked af det. Så hellere ring og kom forbi og få sat lytteren på et øjeblik, så man har det godt igen

Så altså - tag det roligt og hvis du ikke kan det, så ring til din jm

Anmeld

29. april 2010

trine3112

Lige netop i denne situation er baby.dk et fantastisk sted. Bliver beroliget af jeres svar og synes det er herligt, at i deler jeres meninger og holdninger. Tusind tak for det.

/Trine

Anmeld

29. april 2010

Muffinmus

enig:-)

De tager tit en ordentlig snorker eller også vender de fødderne indad så du ikke kan mærke de sparker:-)

Men drop JM og tag til din læge ellers, hun kan lige så godt gøre det som JM kan og så kan JM tage de alm kvinder de har hver dag på deres tidsbestilling. Lægen kan høre hjertelyden på 2 sek og så er du ude af døren igen hvis det er.

Anmeld

29. april 2010

Faith

Det har jeg osse prøvet. Det er vidst nok først fra uge 24 at man skal kunne mærke dem hver dag. Men kan da godt forstå du blir bekymret.

Prøv at drikke et glas koldt vand og læg dig ned på ryggen. Det plejer at få mine drenge til at reagere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.