Jer med flere børn i børnehave!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.041 visninger
8 svar
0 synes godt om
29. april 2010

lonemus

Har I nogensinde oplevet, at søskendebørn ikke bliver placeret i samme børnehave pga pladsmangel??

Min søn skal i børnehave til aug. Alligevel siger kommunen, at jeg ikke kan være sikker på han kommer i min datters børnehave, hvis der er pladsmangel! Hvad er så lige meningen med søskendegarantien??

Nu bliver jeg sgu da helt nervøs! Jeg har dog aldrig hørt om, at søskende ikke kunne placeres sammen. Har du?

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2010

ekzunz

Næ - det har jeg heller ikke hørt om.

Jeg har haft begge mine i Regnbuen på Ejlersvej og nu går de også i samme børnehave her i Skævinge...

Anmeld

29. april 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Da min datter skulle starte i vuggestue den 1/2 var jeg ikke garanteret en plads i samme vuggestue som min søn. Jeg ville få en plads i en anden vuggestue og når der så var plads ville hun bliver overflyttet. Heldigvis gik vuggestue ind og tog hende på overbelægning. Hvis de ikke havde gjort det, så skulle jeg have afleveret to steder i en periode. Vi har søskendegaranti i Hvidovre Kommune, men kun hvis der er plads i institutionen.

Anmeld

29. april 2010

Heidimed lea

vores blev pladseret sammen, uden problemer.  bare hold fast i garantien, den skal de overholde.

knus Heidi

Anmeld

29. april 2010

Svei

Prøv at spørge kommunen om hvor tit det sker, for det er da ærgeligt at gå og bekymre sig om noget som måske kun er en teoretisk risiko for.

Anmeld

29. april 2010

lonemus

Heidimed lea skriver:

vores blev pladseret sammen, uden problemer.  bare hold fast i garantien, den skal de overholde.

knus Heidi

Ja ik? De kører gerne med overbelægning for vuggestuebørnene - hvor mange osse er under søskendegarantien.

Men så må han da for pokker osse kunne komme ind!?!

Anmeld

29. april 2010

lonemus

Yrsa skriver:

Prøv at spørge kommunen om hvor tit det sker, for det er da ærgeligt at gå og bekymre sig om noget som måske kun er en teoretisk risiko for.

Det har jeg prøvet, men det kan de ikke sige noget om - siger de

Anmeld

29. april 2010

Svei

lonemus skriver:

Det har jeg prøvet, men det kan de ikke sige noget om - siger de

Åh, det er sgu så typisk...da jeg meldte Konrad ud og røg ind under den der med at blive tilbudt ny plads, så tilbød de en der hvor han var meldt ud fra...så flot!!!! og jeg ventede 10 mdr. på en plads, selvom det viste sig at den børnehave han går i nu havde haft plads hele tiden....

Men bare gå til dem og sig du ikke acceptere at de splittes.

knus..

Anmeld

29. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

MIn veninde har. Hendes den mindste blev sat i en anden børnehave, inden han kom i den samme, som sin storebror. - De kunne godt have blevet i dagplejen, men da de har haft de samme frygtelige oplevelser med dagplejen som os, så havde de naturligvis ikke lyst til at han blev der.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.