Møg unge!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.869 visninger
10 svar
0 synes godt om
29. april 2010

Ina33

Møg unge! - ja det er faktisk det jeg tænker om en dreng fra min søns børnehave, næsten hver gang jeg aflerverer min søn i børnehaven.

Min søn er meget facineret af denne dreng, og vil rigtig gerne lege med ham. Når jeg afleverer min søn, kommer denne dreng ofte ud i gardaroben, blot for at komme med en eller anden grim bemærkning. Eks.: Min søn har været syg, og har derfor ikke været i børnehave mandag, tirsdag og onsdag. Vi kommer der ned i dag, drengen kommer straks ud i gardaroben "Hej, jeg har overhovedet ikke savnet dig, faktisk er der slet ingen her der har savnet dig!". - Ja godmorgen til dig også... Jeg ved godt det bare er et barn osv., men mit moderhjerte kan simpelthen ikke klare denne hetz som jeg efterhånden synes det er blevet! Min søn bliver selvfølgelig ked af det, hvilket jeg vikrelig godt kan forstå, måske ikke lige den velkomst man ønsker sig når man møder i børnehaven.

Jeg har flere gange nævnt det til pædagogerne, som blot slår det hen med at de jo bare er drenge... - og at de altså leger fint sammen i løbet af dagen, og at pædagogerne aldrig har oplevet konflikter imellem dem. Jeg synes bare stadig at situationen er uholdbar, jeg er simpelthen så træt af at den lille møgunge skal ødelægge alle vores morgener af i børnehaven!

Hvad ville i andre have gjort?

Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2010

Gellan

Loppe skriver:

Møg unge! - ja det er faktisk det jeg tænker om en dreng fra min søns børnehave, næsten hver gang jeg aflerverer min søn i børnehaven.

Min søn er meget facineret af denne dreng, og vil rigtig gerne lege med ham. Når jeg afleverer min søn, kommer denne dreng ofte ud i gardaroben, blot for at komme med en eller anden grim bemærkning. Eks.: Min søn har været syg, og har derfor ikke været i børnehave mandag, tirsdag og onsdag. Vi kommer der ned i dag, drengen kommer straks ud i gardaroben "Hej, jeg har overhovedet ikke savnet dig, faktisk er der slet ingen her der har savnet dig!". - Ja godmorgen til dig også... Jeg ved godt det bare er et barn osv., men mit moderhjerte kan simpelthen ikke klare denne hetz som jeg efterhånden synes det er blevet! Min søn bliver selvfølgelig ked af det, hvilket jeg vikrelig godt kan forstå, måske ikke lige den velkomst man ønsker sig når man møder i børnehaven.

Jeg har flere gange nævnt det til pædagogerne, som blot slår det hen med at de jo bare er drenge... - og at de altså leger fint sammen i løbet af dagen, og at pædagogerne aldrig har oplevet konflikter imellem dem. Jeg synes bare stadig at situationen er uholdbar, jeg er simpelthen så træt af at den lille møgunge skal ødelægge alle vores morgener af i børnehaven!

Louise

Sikke en møg unge! Kender desværre mange af den slags, og også værre, men det er en anden historie.

Hvad med at snakke roligt til ham? Hvis han f.x. siger det med at ingen har savnet din søn, at du så spørger ham om han nu mener det, og om han forstår betydningen af at sige det og hvad han ville sige til at få sådan noget at vide. Blot enkelt stille og roligt, og ikke lade ham få lov til at hidse dig op, for så vinder han. Hvis han hidser dig op, så føler han, at han har fået kontrollen.

Nok ikke det bedste råd, men det har jeg altid lært, og det virker hver gang for mig

Anmeld

29. april 2010

MoarTil4

Loppe skriver:

Louise

øv det er da ikke rart for din søn.

måske kunne du kontakte drengens forældre og snakke med dem om problemer (hvis du fornemmer at de er til at tale med)

Drengen skal jo have at vide at han sårer andre når han siger grimme ting, så jeg kan ikke forstå, at pædagogerne ikke griber fat om emnet - mange steder kører man "trin for trin" med børnene, hvor man netop tager fat om hvordan man opfører sig for hvordan det påvirker andre.

Tal evt. med lederen i børnehaven, hvis pædagogerne ikke reagerer på din henvendelse.

Det er vigtigt at få taget hånd om sådan nogle konflikter synes jeg. Jeg synes ikke bare at man kan slå tingene hen med "børn er børn" og "drenge er drenge". Børn skal jo lære hvad der er godt og skidt, og der er kun en måde....at fortælle dem tingene og vise et godt eksempel selv.

Jeg håber at tingene løser sig for jer.

Anmeld

29. april 2010

<3

Ja sikken en møgunge - men hold da op for nogle forældre! Han har jo lært det et sted fra.

Og nej jeg ville ikke forsøge at opdrage på ham ved at rationalisere, det er de slet ikke gamle nok til. Næh jeg ville være det gode eksempel for min søn, for det bør jeg være og sige "nå siger du det? jamen sådan er det, sikke noget. Vi har savnet dig, og BH/VS og indsæt navne på pædagoger mm og din søns navn glæder sig til at lege med dig i dag". For er det ikke sandheden? Din søn har jo savnet drengen og institutionen? Så må du bide stoltheden i dig og være talerør for din søn. Ikke sådan at drengen skal stå og være fræk eller slå og du siger "næh hvor hyggeligt" men at det han siger preller af.

For den lille mand ved jo ikke at det sårer, han ved at han får en reaktion på det han siger og hvis drengen er vant til og tryg ved så negativ opmærksomhed, og det finder jeg rigtigt ærgeligt

Stakkels lille mand, og hvor er det godt han har en fin ven som din søn

Anmeld

29. april 2010

frk Jensen

Loppe skriver:

Louise

sig til drengen at han heller ikke har været savnet...

Ej det er ikke pædagogisk korrekt, og kun for at gnide salt i såret. Men jeg tror ikke at drengen ved hvad det er han taler om.. Han må også have den sætning et sted fra?!?!?!?

jeg ville som en anden har svaret, snakke med drengen først om han ved hvad det betyder det han siger, og så evt tage en snak med hans forældre...

Kram Betina

Anmeld

29. april 2010

lonemus

Jeg ville uden tvivl sige til ham: "nej, det var da ikke pænt at sige. Og det tror jeg vist heller ikke passer helt, for I leger jo altid så godt sammen"

Jeg ville helt klart sige noget til sådan et barn, hvilket jeg osse har gjort før. Selvfølgelig altid på en pæn måde og deres niveau. Og sjovt nok siger børnene ikke mere og så begynder de bare at lege - og så stopper sætningen helt sikkert. Hvis du ikke siger noget, tror jeg det fortsætter!

Lone

Anmeld

29. april 2010

Ina33

Jeg er rigtig glad for alle jeres svar.

Jeg plejer faktisk mere eller mindre at ignorere ham, men i dag blev jeg simpelthen så provokeret af ham. Jeg sagde til ham "det var godt ikke særlig sødt sagt, det tror jeg godt nok Oskar bliver ked af at høre". Da jeg sagde det, begyndte min søn faktisk at græde, fordi han jo faktisk var rigtig ked af det. Den anden dreng kigger helt flovt på os og siger "Jamen så har jeg måske savnet dig meget lidt" - hvor efter han skyner sig at løbe. Altså han var udmærket klar over at den ikke var god.

Jeg er dog ikke i tvivl om at det ikke var sidste gang vi oplevede sådan en episode med ham, og det irriterer mig stadig, at han behandler min søn sådan!

Anmeld

29. april 2010

Low

Jeg ville sætte mig ned på knæ og fortælle drengen på en meget rolig måde at vi bliver ked af det når han snakker sådan til os og fortælle ham at han meget gerne må snakke pænt til os. Hvis det ikke hjælper så ville jeg sige til pædagogerne og gøre det klart for dem at jeg faktisk bliver såret over drengen siger sådan og at de gerne må gøre noget ved det. Man kan også tage fat i drengens mor eller far og snakke pænt med dem om det uden de bliver fornærmet..

Men jeg ved ikke om det ville hjælpe.. jeg kan godt forstå du bliver sur over den knægt

Anmeld

29. april 2010

Heidimed lea

hej  først så forstår jeg altså ikke pædagogerne at de ikke tager affære, det er synd for din dreng og synd for drengen selv også det er ikke rart at få merkat som møgunge...  han burde få hjælp.

i mine øjne lyder han som en dreng som savner og mangler søger opmærksomhed, dette får han ved negativ adfærd, han bliver set. og det virker.

når han ex siger disse ting, kunne du måske prøve først og sige at din søn ellers har savnet at lege med ham, prøve med det positive først, derefter fortæl ham at det gør ondt på andre når han taler sådan.   jeg ville prøve med det positive, snakke om hvad de skal lave idag osv..

giver det mening??? ikke at jeg synes det er ok og tale sådan til andre, men måske kan det ændre sig, hvis han får noget positivt.

Heidi

Anmeld

29. april 2010

Miamaja

lonemus skriver:

Jeg ville uden tvivl sige til ham: "nej, det var da ikke pænt at sige. Og det tror jeg vist heller ikke passer helt, for I leger jo altid så godt sammen"

Jeg ville helt klart sige noget til sådan et barn, hvilket jeg osse har gjort før. Selvfølgelig altid på en pæn måde og deres niveau. Og sjovt nok siger børnene ikke mere og så begynder de bare at lege - og så stopper sætningen helt sikkert. Hvis du ikke siger noget, tror jeg det fortsætter!

Lone

Ja, det er jeg meget enig i. Jeg ville gore det samme. Man skal  huske paa at det er born og born haantere situationer paa en daarlig maade sommetider og saa skal vi voksne hjaelpe dem lidt paa rette vej. Jeg er ret sikker paa at siden de leger sammen, saa HAR han rent faktisk savnet din son, men ikke ville indromme det for man er jo lidt 'sej i den alder' og maaske er han lidt sur over han har vaeret syg og vaek.

Hvorfor ikke sige til ham naar han siger saadan, paa en positiv maade at det ikke er saerligt paent af han at sige saadan og taenk naar han selv er syg og fik at vide ingen havde savnet ham. det ville han nok ikke bryde sig om selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.