Konfirmation - hjælp til penge-gave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

39.316 visninger
14 svar
0 synes godt om
28. april 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Hej

Min nevø skal konfirmeres den 9 maj og vi vil give ham penge i gave. Men vi vil ikke bare give ham dem i en kuvert.

Er der nogen som har et forslag til en måde vi kan give pengene til ham på uden, at det bare bliver kedeligt?

Kh.

Katja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2010

Gellan

MoarHvidovre skriver:

Hej

Min nevø skal konfirmeres den 9 maj og vi vil give ham penge i gave. Men vi vil ikke bare give ham dem i en kuvert.

Er der nogen som har et forslag til en måde vi kan give pengene til ham på uden, at det bare bliver kedeligt?

Kh.

Katja

Som mømter i en af de der sparedåser, so man kun kan åbne med dåseåbner? Og så bruge forskellige mønter, både store og små  Lidt sjovt synes jeg Og så kan man også male nogle af dem selv, hvor i så måske kan skrive en hilsen?

Anmeld

28. april 2010

AnneBJ

En relativt stor balje med sand, put pengene i, i forskellige mønter, og top baljen med skov/spand/si/rive what ever... Synes selv ideen er sjov, men har ikke prøvet den i praksis endnu...

Anmeld

28. april 2010

Fam. Madsen

Et penge træ køb en potte med et træ i sæt ene af 50kr sedler på synes det er en god gave og har selv fået en af slagsen

Anmeld

28. april 2010

Becks

Jeg gav 1000,- i gave sidste år til konfirmation..

Der vekslede jeg dem til 10´ere og købte balloner så der var 100,- i hver.. Puttede glimmer og mønter i ballonerne... Bandt ballonerne sammen med gavebånd.. I kortet havde jeg sat en nål fast, og så stod der at hun skulle prikke hul på dem.. Ud flæj det med glimmer og mønter

Anmeld

28. april 2010

smokin

Tutter skriver:

Jeg gav 1000,- i gave sidste år til konfirmation..

Der vekslede jeg dem til 10´ere og købte balloner så der var 100,- i hver.. Puttede glimmer og mønter i ballonerne... Bandt ballonerne sammen med gavebånd.. I kortet havde jeg sat en nål fast, og så stod der at hun skulle prikke hul på dem.. Ud flæj det med glimmer og mønter

det lyder alletiders!!!

Anmeld

28. april 2010

Kløver

MoarHvidovre skriver:

Hej

Kh.

Katja

hm måske et pengetræ, veklse pengene til 5 kr og så binde dem på nogle græne eller lignende, og sætte det i en spand eller kurv, eller lignende, læg evt hvis der er mange mønter, nogle ned som bund, så det ligner "træet" står i en bund af mønter.

man kan også veklse til mønter og kommer dem i en dekoreret spand hvor der evt er el i så han skal grave lidt efter dem.

er flere måder lignende disse man kan gøre det på

Anmeld

28. april 2010

Mutti2B

Jeg kom i tanke om en tråd fra et andet forum, som jeg lige har tyvstjålet til dig 

Den er lavet omkring et stykke kegleformet oasis, hvor der er sat skiftevis en-kroner og perler på ståltråd, så det har passet med lagene.
Denne er lavet af 400 en-kroner og så er der sat to 50'ere på som vifter.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

28. april 2010

otlitrom

Mutti2B skriver:

Jeg kom i tanke om en tråd fra et andet forum, som jeg lige har tyvstjålet til dig 

Den er lavet omkring et stykke kegleformet oasis, hvor der er sat skiftevis en-kroner og perler på ståltråd, så det har passet med lagene.
Denne er lavet af 400 en-kroner og så er der sat to 50'ere på som vifter.

Den er top-sej!

Den ryger lige i gemmebogen.

Tutter: Lyder som en meget festlig gave Lige noget for en konfirmand!

TS: der er altid originalen, med en gren med pengesommerfugle /vifter på..

Jeg synes det er en god idé at gøre noget ud af det, i stedet for at få det i en kuvert!! Det vil blive husket!

Anmeld

28. april 2010

Sommerfuglelarven

- En murerspand fyldet i op med mønter og cement, eller mudder eller andet snask som de skal graves op ad.

- En bamse i har tømt for fyld, og stoppet med mønter.

- Køb et lille pengeskab (kan købes i Bilka), og kom pengene deri som forskellige mønter.

- Hvis personen er vild med fodbold, så køb en plasticfodbold og skær den op, fyld den med mønter og lim den sammen igen.

- Læg pengene i en skattekiste, og lav et kort som et gammelt skattekort.

- Stav personens navn med mønter, og sæt det i en ramme.

- Lav en fin kasse af stof/tapet/gavepapir og en skoæske, og læg pengene deri.

- Find nogle flotte grene, spraymal dem i en fed farve, støb dem ned i en spand med gips, eller bind dem sammen som en buket, og bind mønter af forskellige slags på.

- Sy en fin stofpose og kom mønterne deri.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.