Misbrud af p-piller???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.252 visninger
10 svar
0 synes godt om
28. april 2010

Anonym trådstarter

Da mig og min mand nu prøver og blive gravide har jeg self smidt pillen.... Men sagen er den at vi nu har prøvet 1 år uden held og da jeg brugte pillen tog jeg dem i langedrag altså sprang mine pauser over de fleste gange.... Jeg hørte fra en at det kunne gøre at man ødelagde sig selv inden i så man ikke kunne blive gravid.... Kan det være rigtigt???  Jeg gjorde det i næsten 2 år med kun få pauser...

Og med pauser mener jeg self der hvor man skal stoppe og få sin mens...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2010

Gellan

Anonym skriver:

Da mig og min mand nu prøver og blive gravide har jeg self smidt pillen.... Men sagen er den at vi nu har prøvet 1 år uden held og da jeg brugte pillen tog jeg dem i langedrag altså sprang mine pauser over de fleste gange.... Jeg hørte fra en at det kunne gøre at man ødelagde sig selv inden i så man ikke kunne blive gravid.... Kan det være rigtigt???  Jeg gjorde det i næsten 2 år med kun få pauser...

Har ikke prøvet det selv. Har kun sprunget én mens over via p-pillerne, men det gav så sindsyg menstruationssmerte da jeg så fik den igen, så det gjorde jeg ikke igen. Men desværre har jeg hørt det samme sum du har.

du burde ringe til din læge og spørge ham/hende til råds

Anmeld

28. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anonym skriver:

Jeg har kørt trippelcyklus med mine p-piller i 3 år (dvs. 3x21 dage og så 7 dages pause).

Jeg havde så vildt mange problemer dengang jeg kørte 21+7 at jeg blev anbefalet at køre 63+7 i stedet for (af min gynækolog).

Jeg ved ikke om det kan have en negativ effekt hvis det ikke er kontrolleret, men jeg blev gravid i 1. hug... Måske I bare er uheldige ligesom rigtig mange andre og det bare tager tid at undfange!

Anmeld

28. april 2010

Louisiana

Jeg har ikke lige noget svar, men faktisk et spørgsmål til jer...

Jeg har et par gange fortsat med p-piller mere end de 21 dage, men så pletblødte jeg bare lige indtil jeg stoppede og lod mensen komme... Har I slet ikke pletblødt, når I bare har taget p-piller uden pause efter de 21 dage?

Anmeld

29. april 2010

Ranarupta

Så vidt jeg ved, så skulle det ikke ødelægge ens chancer for at blive gravid senere hen. 

Jeg har nemlig også sprunget menstruationer over pga. alt for kraftige smerter og det er sket i samråd med lægen.

Men synes da, at du skal snakke med din læge om det... 

Anmeld

29. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Louisiana28 skriver:

Jeg har et par gange fortsat med p-piller mere end de 21 dage, men så pletblødte jeg bare lige indtil jeg stoppede og lod mensen komme... Har I slet ikke pletblødt, når I bare har taget p-piller uden pause efter de 21 dage?

tror jeg er blødt igennem 2 gange al den tid jeg kørte trippelcyklus. den ene gang viste det sig så at være en sa..

Men lige præcis derfor kunne jeg køre trippelcyklus, det er nemlig ikke alle der kan!

Anmeld

29. april 2010

TbCp

Louisiana28 skriver:

Hvis jeg kune kører en enkelt pakke videre er det ikke noget problem her, men går jeg igang med 3. pakke så plejer jeg også at pletbløde.

Anmeld

29. april 2010

4xGreve

jeg springer tit mine pauser over og har altid gjod det af den grund som mange andre skriver - meget kraftige mens. smerter og jeg er faktisk blevet gravid på p-piller og havde kun være seksuelt aktiv i 14 dage med den mand osv. tror ikke det har noget betydning det vigtigste er at man søger for at have sin mens. engang imellem...

Anmeld

29. april 2010

lotte32

jeg har aldrig hørt at man kan ødelægge sig selv indeni ved at tage flere pk p-piller i træk...håber ikke det er sandt, for min læge anbefalede mig at køre 3 pk i træk pga menssmerter...

jeg har aldrig blødt ret meget i p-pille pauser, max 1 døgn, hvor jeg uden p-piller har mens. i ca 5-6 dage...

knus Lotte

Anmeld

29. april 2010

Svane83

Jeg har i al den tid jeg har taget p-pille sprunget rigtig mange mens over, hørte som regel også ca. 2 - pk. og så mens.

Nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hvilket blad eller hvornår det var, men der var i hvertfald en artikel om at det ingen indvirkning har på ens evne til at blive gravid om man har holdt alle pauser eller kun få. Det var en eller anden amerikansk undersøgelse hvor man havde fulgt nogle kvinder i jeg mener 10 år og nogen af dem holdt pause hver måned og nogen holdt måske 1 om året og der kunne ikke påvises nogen virkning på deres fertilitet.

Samntidig var der en eller anden dansk ekspert der bekræftede det. Så jeg tænkte bare at så var der jo ingen grund til at have kraftige mens smerter hver måned.

Så jeg tror altså ikke du skal være bekymret over at du har taget p-piller uden stop, det kan du se at der er mange der har gjort uden at de har haft problemer.

Det skal nok komme

Carina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.