Slut på barsel, hvad så?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

618 visninger
9 svar
0 synes godt om
28. april 2010

BabyStella!

Hej!

Jeg stod i butik, da jeg blev gravid, og havde planer om at vende tilbage dertil, men desværre er butikken gået konkurs, så nu står jeg og er ikke sikker på, hvad jeg vil?

Jeg havde hørt at man kan blive folkeskolevikar ved bare at kontakte en skole og høre om de mangler en... Det kræves ingen videre uddannelse. Det kunne være spændene og prøve

Havde oz overvejet og begynde i skole igen, ta´ en kandidat uddannelse, engelsk eller dansk måske? Har altid været glad for at gå i skole  Men hvordan med økomien der?

Min søster er igang med en kandidat uddannelse i økonomi og er på revalidering, da hun har slidgigt, men der har hun kun 1 år tilbage af, og må på SU det sidste år (hun mangler sammenlagt 2 år)

Diana & Stella

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2010

SHERO

Lurer lige med her, står i næsten samme situation, bliver bare opsagt fra mit arbejde efter barsel. Overvejer også at læse, men hvis det blir det jeg har i tankerne kommer det til at tage ca. 6 år så kommer sgu an på økonomien om jeg kan det... :-D

Anmeld

28. april 2010

1977

Profilbillede for 1977

Hvis du vil have en kandidat er det 5 år på su. Det giver 5400 før skat + sulån på 2500 (der omkring).

Hvis det er hvad du har lyst til, så gør det

Anmeld

29. april 2010

BabyStella!

Tullen85 skriver:

Lurer lige med her, står i næsten samme situation, bliver bare opsagt fra mit arbejde efter barsel. Overvejer også at læse, men hvis det blir det jeg har i tankerne kommer det til at tage ca. 6 år så kommer sgu an på økonomien om jeg kan det... :-D

Mit vil ta´ 5 år, og til den tid er jeg 33 år... Er det mon til og få arbejde så? Har jo også planer om et barn mere, en lillebror til Stella Så jeg blir´ nødt til og gå på orlov på et tidspunkt, og så kommer det til og ta´ længere tid....

Ved sgu ikke rigtig? Og økonomien; omkring  7.000-7.500 kr. pr. måned. Det er nogenlunde det, jeg får nu, så det gør jo ikke så meget og vi er jo 2 om udgifterne *tænke tænke tænke*

Hvad vil du gerne studere?

Anmeld

29. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Uha... Det er sådan lidt uventet... Jeg vil så også sige, at det ikke er helt så nemt at blive skole-vikar, som jeg troede. Jeg har også prøvet det.

Også er der jo heller ikke løn i skoleferie og lignene...

Men det er garanteret smadder hyggeligt, hvis man får en god skole at være på

Anmeld

29. april 2010

iln

Vedr. lærervikar:

Inden jeg startede på lærerseminariet ville jeg gerne have lidt erfaringer i bagagen. I mit sabbatår blev jeg tilkaldevikar til to skoler. Det jeg gjorde var at jeg sendte en ansøgning ud til alle skolerne i kommunen og der var bid. Jeg blev tilkaldevikar. Så for mig var det let nok at finde noget.

Lige nu ved skolerne ikke rigtig hvor de står. Der bliver skåret og skåret fra regerings side. Derfor ved jeg at her i kommunen har man ikke råd i budgettet at ansætte en rigtig færdiguddannet vikar (sådan en som mig) og derfor benytter mange skoler sig af tilkaldevikarer, da det er et helt andet budget, deres løn bliver betalt af.

Anmeld

29. april 2010

DK

Hej

Jeg er på su og får de der ca. 5100 kr i su og ca. 3500 kr. i su-lån! Hvis man føder under uddannelsen, så får man 12 ekstra suklip man kan holde barselsorlov for. Man bestemmer selv hvordan man bruger klippene, og kan f.eks. holde et helt år med et klip hver måned og helt fri fra universitet, eller holde et halvt år med to klip hver måned, eller tage et enkelt fag imens, og så kan du få alm. su OG barselsklip samtidigt og altså få dobbelt su i et helt år (og så kan man jo udskyde eksamen til barslen er ovre )

Min bedste kammi på studiet er 42 år når han er færdig som jurist, så 33 år er skam slet ingen alder at blive færdiguddannet i. Jeg tror ikke at man kigger så meget på jobansøgernes alder, men mere på deres kvalifikationer, karakter og personlighed.

Jeg har læst på universitetet fra Kirstine var 1 år til hun nu er 6 år. Tiden er fløjet forbi, og naturligvis er det hårdt og træls i eksamensperioderne, tilgengæld er det såååå dejligt med en lang sommerferie, og jeg er meget mere flexibel i hverdagene end de forældre der har et 37 timers job!

Rigtig god fornøjelse hvis det er det du vælger!  

Anmeld

29. april 2010

LotteN

BabyStella! skriver:

Mit vil ta´ 5 år, og til den tid er jeg 33 år... Er det mon til og få arbejde så? Har jo også planer om et barn mere, en lillebror til Stella Så jeg blir´ nødt til og gå på orlov på et tidspunkt, og så kommer det til og ta´ længere tid....

Ved sgu ikke rigtig? Og økonomien; omkring  7.000-7.500 kr. pr. måned. Det er nogenlunde det, jeg får nu, så det gør jo ikke så meget og vi er jo 2 om udgifterne *tænke tænke tænke*

Hvad vil du gerne studere?

jeg studere nu og jeg så en su + su lån, + forsøger sulån - så en 5000 i su + ca 4000 kr i sulån, det er hvad der er muligt at få når du er studerende med barn og bor sammen med faderen!

Anmeld

29. april 2010

BabyStella!

DK skriver:

Hej

Jeg er på su og får de der ca. 5100 kr i su og ca. 3500 kr. i su-lån! Hvis man føder under uddannelsen, så får man 12 ekstra suklip man kan holde barselsorlov for. Man bestemmer selv hvordan man bruger klippene, og kan f.eks. holde et helt år med et klip hver måned og helt fri fra universitet, eller holde et halvt år med to klip hver måned, eller tage et enkelt fag imens, og så kan du få alm. su OG barselsklip samtidigt og altså få dobbelt su i et helt år (og så kan man jo udskyde eksamen til barslen er ovre )

Min bedste kammi på studiet er 42 år når han er færdig som jurist, så 33 år er skam slet ingen alder at blive færdiguddannet i. Jeg tror ikke at man kigger så meget på jobansøgernes alder, men mere på deres kvalifikationer, karakter og personlighed.

Jeg har læst på universitetet fra Kirstine var 1 år til hun nu er 6 år. Tiden er fløjet forbi, og naturligvis er det hårdt og træls i eksamensperioderne, tilgengæld er det såååå dejligt med en lang sommerferie, og jeg er meget mere flexibel i hverdagene end de forældre der har et 37 timers job!

Rigtig god fornøjelse hvis det er det du vælger!  

Det lyder som om at du gerne ville være evighedsstudent, hvis du kunne

Hvad studerer du?

Anmeld

29. april 2010

BabyStella!

iln skriver:

Vedr. lærervikar:

Inden jeg startede på lærerseminariet ville jeg gerne have lidt erfaringer i bagagen. I mit sabbatår blev jeg tilkaldevikar til to skoler. Det jeg gjorde var at jeg sendte en ansøgning ud til alle skolerne i kommunen og der var bid. Jeg blev tilkaldevikar. Så for mig var det let nok at finde noget.

Lige nu ved skolerne ikke rigtig hvor de står. Der bliver skåret og skåret fra regerings side. Derfor ved jeg at her i kommunen har man ikke råd i budgettet at ansætte en rigtig færdiguddannet vikar (sådan en som mig) og derfor benytter mange skoler sig af tilkaldevikarer, da det er et helt andet budget, deres løn bliver betalt af.

Dvs. der er masser og jobs og finde, kan jeg høre Så er det bare og komme igang... Hvis det er det, jeg vil  

Overvejer kraftigt at studere, nu jeg har hørt, hvad I andre har og sige til det... Det lyder jo ikke helt umuligt, at få en hverdag til og hænge sammen; både tids-, og pengemæssig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.