Aftenshowet om hårtab.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.128 visninger
4 svar
0 synes godt om
28. april 2010

Anonym trådstarter

Hejsa

ville lige dele dette afsnit af aftenshowet med jer. Omkring 18 min inde i showet er min bekendte, og frisør på, hvor hun taler om hårtab.

Emnet er tabu og mange kvinder som lider af hårtab i mere eller mindre grad, føler sig meget alene.

Derfor synes jeg det er vigtigt at gøre opmærksom på emnet, både over for de kvinder og mænd der lider af en eller anden form for hårtab, og til alle jer andre, som jeg bare synes skulle vide lidt om det.

Selv taler jeg af erfaring. Lider selv af hårtab i mindre grad.

Jeg har valgt at være anonym, da jeg ikke føler mig parat til at stå frem herinde.

Håber indlægget kan hjælpe og inspirere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2010

Anonym trådstarter

Her er linket

http://www.dr.dk/DR1/Aftenshowet/Klip+fra+Aftenshowet/20100119124017.htm

Anmeld

28. april 2010

Low

Jeg så godt programmet igår og jeg synes at det er super fedt at det bliver taget op og snakket om det, for jeg synes det er synd for de mennesker der lever med dette. 

Jeg kender en mand/dreng på 19 år som næsten ikke har noget hår. Han har kun sine øjnvipper og meget lidt på sine arme.

Anmeld

28. april 2010

Anonym trådstarter

Low skriver:

Jeg så godt programmet igår og jeg synes at det er super fedt at det bliver taget op og snakket om det, for jeg synes det er synd for de mennesker der lever med dette. 

Jeg kender en mand/dreng på 19 år som næsten ikke har noget hår. Han har kun sine øjnvipper og meget lidt på sine arme.

Ja det er en virkelig hård ting at leve med for mange. Selv har jeg stadig en stor del af mit eget hår tilbage, og også vipper, bryn osv. Og selv om jeg godt kan gå på gaden og se alm. ud, så er det stadig virkelig svært at leve med, at mit hår er blevet så tyndt som det er.

Når man selv ved hvordan det så ud før.... du ved.

Jeg er evigt bange for, at nogen skal opdage det.

Kan slet ikke lade være med at tænke på, hvor meget det må påvirke de som lider af svær hårtab, når jeg ved hvor meget mit "mindre" problem fylder hos mig...

Anmeld

3. oktober 2012

Magnus Ankerstjerne Caspersen

Hej Baby.dk og brugere af forummet.

Jeg kan se, at det er rigtig længe siden, at nogen har skrevet i denne tråd, men jeg giver det alligevel et forsøg.

Jeg hedder Magnus, og jeg er journaliststuderende ved Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. 

Jeg er sammen med min studiegruppe i gang med at lave en TV-feature, der handler om hårtab hos kvinder, tabuet og hvilken betydning det har for kvindens selvopfattelse.

Vi leder efter nogen, der selv har oplevet det, og som kunne tænke sig at fortælle os om deres oplevelser. Vi er selvfølgelig klar over og har fuld forståelse for, at det er et tabubelagt og følsomt emne, men vi håber samtidig, at kunne kaste lys over og behandle dette emne.

Jeg kan se på trådens tidligere indlæg, at nogen af jer kan genkende problemstillingen.

Hvis du har lyst til at hjælpe os, så kan jeg kontaktes på mailen macaspersen@mail.dmjx.dk eller telefonnummer 28 71 92 69.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.