Er man helt unormal???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.423 visninger
21 svar
0 synes godt om
28. april 2010

Hyner

Hvis jeg nu ikke ønsker at få min nyfødte op på maven???

Emma fik jeg ved AKS, så hende fik jeg først da hun var tørret af og pakket ind. Og det har jeg det ganske fint med.

Synes ikke lige jeg se mig ud af at skal ha sådan en blodfyldt slimklump op på maven lige efter ankomsten.

Er det normalt eller er jeg helt hen i hegnet??

Henriette 36+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2010

sarahb

Hyner skriver:

Emma fik jeg ved AKS, så hende fik jeg først da hun var tørret af og pakket ind. Og det har jeg det ganske fint med.

Synes ikke lige jeg se mig ud af at skal ha sådan en blodfyldt slimklump op på maven lige efter ankomsten.

Henriette 36+3

hej

Jeg tror det er meget indviduelt hvad man lyster og synes, og hvis du ikke synes at det ville være fantastisk ja så er det ikke det du skal..

Men jeg synes det var det bedste øjeblik nogensinde at få min lille søn op på brystet. De tørrede ham mens han lå hos mig, der var selvfølgelig stadig lidt "snask" og så. Men slet ikke noget man bemærker i sin rus af lykke.
Jeg ville anbefale det til enhver. Men det er selvfølgelig noget som du også skal have det godt med

Anmeld

28. april 2010

BellaT

Ha Ha. Blodfyldt slimklump...

Det har jeg aldrig tænkt over. Nok fordi det aldrig har været aktuelt for mig med mine kejsersnit, hvor de jo hurtigt tørres af og pakkes ind pga kulden på op-stuen.

Synes egentlig bare du skal gøre som du har lyst til.

Jeg ved ikke om det er en naturlig reaktion at ville have sit slimede barn op til sig med det samme, når man har kæmpet i flere timer om at få det ud.. Måske det kommer helt naturligt ved vaginale fødsler... Ved det ikke.

Helle - 34+3

Anmeld

28. april 2010

Faith

Hyner skriver:

Henriette 36+3

Det bestemmer man da helt selv synes jeg.... Og hvis andre synes du er unormal, ja så er det da deres problem

Anmeld

28. april 2010

Sommerfuglelarven

Det er meget sjældent at børnene er direkte smurt ind i blod, fostervand og slim - så vidt jeg har hørt er det mest ved kejsersnit, da de tages direkte ud, og ikke kommer igennem "det snevre hul" som tager en del af skidtet (og trykker vand ud af lungerne).

Men de er også ekstremt hurtige til at tørre det værste af, det klarer de faktisk i de få sekunder det tager for at ligge barnet op på maven. Min datter var så godt som helt ren da hun blev lagt på min mave, og jeg har 9 billeder der er taget indenfor 1 minut, hvor hun på det første kun har hovedet ude, og på det sidste ligger hun på min mave, så hurtigt er hun blevet gjort ren!

Anmeld

28. april 2010

B&J

slimet og slimet min dreng var ikke så slimet og da de tog ham ud lå han kun på mig i ca5 minutter så pakkede de ham ind så han ikke blev koldl...

Anmeld

28. april 2010

Margorie

Min datter var ikke helt blodig og slimet :-D De tøre altså lige hurtigt barnet af- så de netop ikke er helt slimede og glatte og i værste fald smutter ud af mors hænder, så det skal du ikke være urolig for

Anmeld

28. april 2010

Ansemusen

Jeg har en veninde, som lige har født. Hun vidste inden at barnet skulle tørres af inden hun ville have lagt det op til sig. Jeg tror det er mere normalt end man lige ved, at moren ikke har det godt med at barnet bliver lagt op til hende helt blodigt! Jeg var selv meget i tvivl, men kan nu mærke at det rigtige for mig nok er at få ham op med det samme. Jeg føler at han er MIT barn og at han skal op til mig lige med det samme efter den traumatiske oplevelse han lige har været igennem med fødslen og de nye indtryk han kommer ud til! Vil gern beskytte ham med det samme. Tilgengæld frygter min kæreste at han måske ikke vilhave lige så meget lyst til at røre og kysse før han er tørret af, så har skrevet i mine fødselsønsker, at jeg gerne vil have ham op til mig med det samme, hvis alt er som det skal være, men at de gerne må tørre ham af med det samme!

Anmeld

28. april 2010

Hyner skriver:

Henriette 36+3

Jeg har det helt på samme måde..griner... Så jeg har tænkt mig at sige det til JM inden jeg føder...

Stine 39+0

Anmeld

28. april 2010

Hyner

Takker for svar, rart at vide der er andre som mig... Ikke fordi jeg er nervøs hvordan andre ville tage mit lille problem, men mere for at vide om andre havde det som mig...

Så tak for svar

Henriette -der selvfølgelig siger det til JM på mandag..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.