græder når han ser børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

558 visninger
2 svar
0 synes godt om
28. april 2010

christina2412

jeg har en søn philip på 5 mdr, jeg har nu den seneste uge oplevet, at han bliver fuldstændig ulykkelig når han ser andre børn. han sætter i et vræl, og tårene vælter bare ud, han følger dem, det lige før han er ved, at brække nakken, for at følge dem. jeg prøvede igår, at få min nevø på 5 til, at gå hen og tag ham i hånden og sige hej, men han skreg bare endnu mere. det er kun børn det går galt ved.

nogen der har oplevet det? og hvad skal man gøre, for det måske går over, bliver da ked af det, når han græder sådan, og de da også synd for de andre børn.

christina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2010

Moar'en

Da viktor var mindre kunne han heller ikke lide andre børn. Vi gjorde ikke noget som sådan for at ændre det, men han er ikke længere bange, nu elsker han at være sammen med andre børn.

Anmeld

28. april 2010

MiMa

Din dreng er kun 5 mdr. gammel. Han er stadig kun ved at lære verden at kende og nogle ting vil i perioder gøre ham utryg.

Respekter hans utryghed. Tag ham ham op og trøst ham og giv ham tryghed. Tving ham ikke til kontakten, så skal det nok komme med tiden.

Børn har en anden adfærd end voksne. Hurtigere og mere pludselige bevægelser. Høje lyse stemmer. Hvis I ikke selv har større børn, så han er vant til det så er det en meget naturlig reaktion, men under alle omstændigheder er det perioder der vil komme. Næste gang er det måske mænd med skæg eller folk med briller, som han bliver bange for, men giv ham tid og tryghed, så skal han nok overvinde sin angst - i sit eget tempo. Det værste du kan gøre er at tvinge ham, det vil kun gøre det meget værre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.