Slå, bide og rive i håret...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

724 visninger
10 svar
0 synes godt om
27. april 2010

Mira0911

Hvad gør I sådan en situation?

Hver gang det sker her, kigger jeg på hende og får kontakt med hende og siger "jeg vil ikke have du slår mig" eller nogen af de andre ting som hun gør..

Hun kigger på mig, griner, smiler osv, hvor jeg stadig kigger på hende, ikke tvært eller surt, men så hun kan se at det vil jeg ikke have...

Hun fortsætter hver gang....

HVAD gør jeg gal?

Sp siger jeg skal bruge ordene "Jeg vil ikke have" og det bruger jeg hver gang...

Håber nogen kan komme med råd, tips osv....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2010

Betteisen

Hejsa!

Vi har samme problem her og jeg bruger samme metode som dig. Jeg vælger dog også tit, at flytte hende fysisk fra mig.

Håber det bare er en overgang.

Anmeld

27. april 2010

Diana...

Jeg ville nok bruger ordet nej i stedet for. Jeg synes det er mange ord i træk når de ikke forstå så meget endnu. 

Hi hi en lille bisse du har dig 

Anmeld

27. april 2010

Mira0911

anistu skriver:

Hejsa!

Vi har samme problem her og jeg bruger samme metode som dig. Jeg vælger dog også tit, at flytte hende fysisk fra mig.

Håber det bare er en overgang.

Har bøvlet med det længe... Af og til sætter jeg hende også fra mig...

Hun kommer ligeså hurtigt tilbage...

Anmeld

27. april 2010

Betteisen

MoarJ skriver:

Har bøvlet med det længe... Af og til sætter jeg hende også fra mig...

Hun kommer ligeså hurtigt tilbage...

Hej igen!

Min pige slår kun når jeg sidder i sofaen og hun keder sig. Kan hun ikke afledes så?? Jeg kan hurtigt få mintil, at tænke på noget andet, hvis jeg fx. lige finder en bog hun kan læse i.

Anmeld

27. april 2010

Mor til Frederic og Freya

Frederic bliver snart 20 mdr og er af og til også sådan...

Han er dog langt sprogmæssigt - så de store udbrud har vi ikke... endnu...

Dåde dp og os bruger time out og 'det vil jeg ikke have du gør'

Frederic kan tage en bil og køre op og ned ad vægen, siger at det vil jeg ikke have og at han skal køre på gulvet... Han tager så bilen og kører på gulvet, når mor så er ude af syne kan jeg høre han atter kører på vægen. Går ud til ham og inden jeg når at sige noget, fniser han højt - smiler og siger bestemt; NEJ - og kører atter på gulvet. Dette kan han gøre en del gange, da der jo er vægge og biler i næsten hvert rum...

Anmeld

27. april 2010

Mira0911

Diana... skriver:

Jeg ville nok bruger ordet nej i stedet for. Jeg synes det er mange ord i træk når de ikke forstå så meget endnu. 

Hi hi en lille bisse du har dig 

Hun er virkelig en bisse...

Har prøvet at bruge ordet nej, og det synes hun kun det hele bliver sjovere af...

Anmeld

27. april 2010

N&J

Jeg ville foreslå at gøre som mig og min søster når vores unger slår os eller hinanden, vi fortæller dem at de skal ae istedet og viser det så ved at lade deres hånd ae os på hovedet, så efter en uge, siger vi konsekvent når de slår at de skal ae, og det gør de, heldigvis river de ikke i hår, men tror du har ret i at det med nej, fungere ikke, og ja så må det vel være ligesom med alt andet at de skal vises hvad de så må istedet, de syntes det med at ae er helt vildt sjovt, så måske det også kan fungere for dig.. 

Anmeld

28. april 2010

Mira0911

N&J skriver:

Jeg ville foreslå at gøre som mig og min søster når vores unger slår os eller hinanden, vi fortæller dem at de skal ae istedet og viser det så ved at lade deres hånd ae os på hovedet, så efter en uge, siger vi konsekvent når de slår at de skal ae, og det gør de, heldigvis river de ikke i hår, men tror du har ret i at det med nej, fungere ikke, og ja så må det vel være ligesom med alt andet at de skal vises hvad de så må istedet, de syntes det med at ae er helt vildt sjovt, så måske det også kan fungere for dig.. 

Det er hvert fald noget der skal prøves af...

Anmeld

28. april 2010

Karo

MoarJ skriver:

Hvad gør I sådan en situation?

Hver gang det sker her, kigger jeg på hende og får kontakt med hende og siger "jeg vil ikke have du slår mig" eller nogen af de andre ting som hun gør..

Hun kigger på mig, griner, smiler osv, hvor jeg stadig kigger på hende, ikke tvært eller surt, men så hun kan se at det vil jeg ikke have...

Hun fortsætter hver gang....

HVAD gør jeg gal?

Sp siger jeg skal bruge ordene "Jeg vil ikke have" og det bruger jeg hver gang...

Håber nogen kan komme med råd, tips osv....

Marcus har også haft en periode hvor han slog. Når han gjorde det sagde vi nej, og når han så slog igen sagde vi igen nej og satte ham så ind på hans værelse med døren på klem. Han kom selvfølgelig ud med det samme, og når vi spurgte ham om han var færdig og han slog igen, røg han på værelset igen, indtil han ikke slog mere.

Der gik en uge hvor han røg frem og tilbage mellemværelset og stuen, men nu slår han ikke længere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.