2. glukosebelastning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.058 visninger
7 svar
0 synes godt om
27. april 2010

Ranarupta

Hey...

Idag var jeg til min 2. glukosebelastning og det endte med, at jeg kastede alt sukker-slammet op efter en times tid.

Så jeg skal afsted igen. Og det er ved at være sidste udkald, da jeg idag er 32+3.

Ved I hvad, man/de gør, hvis det bliver ved med at komme op og det ikke kan måles?

(1. belastning gik fint og der var ikke nogen graviditetssukkersyge.)

Vh, Karina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2010

lululupo

Hvis der ikke var noget i den første, hvorfor skal du så afsted igen??? Jeg selv har kun været 1 gang, hvor den var negativ nemlig....

Anmeld

27. april 2010

Ranarupta

lululupo skriver:

Hvis der ikke var noget i den første, hvorfor skal du så afsted igen??? Jeg selv har kun været 1 gang, hvor den var negativ nemlig....

Jamen, jeg tror at de vil være sikre på, at jeg ikke efterfølgende har udviklet det. (Jeg er overvægtig.)

Argh, bare tanken om at skulle drikke det stads en gang til, giver mig kvalme...

Anmeld

27. april 2010

N&J

Ranarupta skriver:

Jamen, jeg tror at de vil være sikre på, at jeg ikke efterfølgende har udviklet det. (Jeg er overvægtig.)

Argh, bare tanken om at skulle drikke det stads en gang til, giver mig kvalme...

Det var jeg også, men jeg var også kun afsted 1 gang, kunne heller ikke have gjort det mere end en gang, hold da op hvor smager det dårligt.. mit lå endda på grænsen og jeg tog løbende på

Anmeld

28. april 2010

B&J

jeg fik det også taget to gange... og adddd og andem gang blev jeg vildt dårlig men kastede heldig vis ik op.....

men hvis du bliver ved med af kaste op mon ik bare du kan  spørge der du skal ha taget den hvis det sker igen som jeg ikk h¨åber

Anmeld

28. april 2010

lululupo

Ranarupta skriver:

Nårhh okay, men nøj ja det er ulækker fornemmelse....HELD OG LYKKE

Anmeld

28. april 2010

Sara.

Jeg var også til det to gange... pga mit bmi og fordi der er mange i min familie der har type 1 og 2 diabetis....

2. gang kastede op ligeså snart jeg havde fået det hele ned.... Kunne så vælge mellem at vente en halv time, få målt nyt blodsukker og så drikke et nyt glas og vente yderligere to timer... eller tage hjem og komme igen dagen efter...

Hvis jeg valgte at drikke et glas igen samme dag og mit blodsukker i sidste ende viste sig at være okay så var alt godt... men hvis mit blodsukker var for højt kunne man ikke stole på prøven da jeg havde drukket to glas... og så sku jeg alligevel komme igen dagen efter.

Valgt at blive og mit blodsukker var okay... frygtede også jeg ville kaste nummer to glas op men gjorde det ikke.....

Håber heller ikke du kaster det op igen!

Anmeld

28. april 2010

Sara.

Ranarupta skriver:

Der er nogle forskellige risiko faktorer... og hvis man har flere skal man til 2 tjek....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.