min jordmor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2010

Assi

så fedt! Glæder mig på jeres vegne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2010

BinaMor

årh hvor er det godt for jer!

Anmeld

27. april 2010

oo

Mia Maia skriver:

Det lyder bare som en rigtig god jordmor og en dejlig samtale i har haft. 

Jeg kunne forestille hvor dejlig en fornemmelse det må være at møde en der bare forstår en og samtidig tackler alle ens spørgsmål på den helt rigtige måde. Det må være dejligt at gå der fra med en positiv oplevelse og være helt tryg.

Dejligt det kan lade sig gøre med en hjemmefødsel og samtidig at Søren nu også føler det er det rigtige. 

Jeg kan godt forstå de beslutning omkring amningen, og synes det var dejligt at høre at de havde forståelse for det - for ellers er det jo den klassiske tale om at modermælk er det bedste...

ja, det har bare lettet så utrolig meget at møde hende og få talt om de her ting som jeg har tænkt så frygtelig meget på de sidste mange uger! man får helt mandet sig selv op til kamp og så møder man sådan en kvinde der bare er fuld af forståelse og gode ord og så blir man jo som et lille lam igen

det er også bare så rart at vide at Søren er helt ok med hjemmefødsel nu og at det ikke bare er noget han siger ja til fordi "jeg i sidste ende bestemmer fordi det er mig der skal føde" agtigt! han sagde på vej hjem, at han havde det sådan at når eksperten (som han kalder jordemoderen) får julelys i øjnene når hun taler om hjemmefødsler, så er han helt glad for at det er det vi skal

Anmeld

27. april 2010

Sakris

Hvor er det dog bare dejligt at det ser ud som om i kan få det som i ønsker. Det må være fantastisk lettende... Tillykke med det :-) Det lyder spændende med hjemmefødsel. Mit eget hjem ville jeg dog ikke føle havde plads til det. Hvordan skal du så føde?

Anmeld

27. april 2010

MM1987

Tjuhl skriver:

ja, det har bare lettet så utrolig meget at møde hende og få talt om de her ting som jeg har tænkt så frygtelig meget på de sidste mange uger! man får helt mandet sig selv op til kamp og så møder man sådan en kvinde der bare er fuld af forståelse og gode ord og så blir man jo som et lille lam igen

det er også bare så rart at vide at Søren er helt ok med hjemmefødsel nu og at det ikke bare er noget han siger ja til fordi "jeg i sidste ende bestemmer fordi det er mig der skal føde" agtigt! han sagde på vej hjem, at han havde det sådan at når eksperten (som han kalder jordemoderen) får julelys i øjnene når hun taler om hjemmefødsler, så er han helt glad for at det er det vi skal

Ja, man når lige at finde alle argumenterne frem - men dejligt de slet ikke blev nødvendige...

Ja, for selvom man får "ret" så har man lidt dårlig samvittighed - men nu er i jo begge glade for det - og så er det jo bare perfekt...

Jeg glæder mig til det er min tur - og håber jeg bliver lige så tilfreds med min jordmor...

Anmeld

27. april 2010

businesstigger

Sikke en fed oplevelse!

Hvor dejligt at I blev lyttet til og taget alvorligt. Og at hun var åben over for hjemmefødsel og at Søren også er med på den.

Og godt at hun ikke er forudindtaget i forhold til amning/ikke amning. Det er der helt klart nogle af slagsen der er. Det gælder jo om at finde frem til hvad der fungerer og er rigtigt for dig og barnet.

Anmeld

27. april 2010

MariaJ

Årh, hvor dejligt at I havde sådan en god oplevelse . Det er bare så dejligt når man føler sig hørt og respekteret og samtidig i trygge og kvalificerede hænder. Super med en god jordmor

Maria 41+0

Anmeld

27. april 2010

oo

Sakris skriver:

Hvor er det dog bare dejligt at det ser ud som om i kan få det som i ønsker. Det må være fantastisk lettende... Tillykke med det :-) Det lyder spændende med hjemmefødsel. Mit eget hjem ville jeg dog ikke føle havde plads til det. Hvordan skal du så føde?

ja, det er jo så spørgsmålet. planen er at have et fødekar, men jeg har det generelt meget svært med vand (efter jeg faldt under isen i en sø som 6 årig), så jeg ved ikke om jeg vil bryde mig om at være i det kar. men der er jo ikke så mange former for smertestillende ved en hjemmefødsel og vandet skulle efter sigende hjælpe en del på veerne, såe...jeg vil gerne have det der, hvis nu! og ellers så må vi se hvilken fødestilling jeg ender i, jeg vil bare ikke føde liggende på ryggen, hvis jeg kan undgå det

vores hus er også lillebitte, men der burde være plads til en fødsel

Anmeld

27. april 2010

Vial

Hvor dejligt. Mit første besøg var hos en vikar. Hun sagde hele tiden: Nåå eller årh. Selv når vi diskuterede skedesvamp. Hun havde en tendens til at blive pusse-nusse-sød-trøstende uanset, hvad jeg sagde. Helt overdrevet. Det fede var at hun af sig selv lige nævnte at jeg skulle kombinere amning med erstatning, når jeg skal være alene med to. Det var også befriende, da min tvillingebog har en fuldstændig religiøs holdning til dobbeltamning og vaginalfødsler. Fedt du skal føde hjemme. Må være dejligt bare at kunne sove i sin egen seng bagefter.

Anmeld

27. april 2010

oo

KaMa skriver:

Hvor dejligt. Mit første besøg var hos en vikar. Hun sagde hele tiden: Nåå eller årh. Selv når vi diskuterede skedesvamp. Hun havde en tendens til at blive pusse-nusse-sød-trøstende uanset, hvad jeg sagde. Helt overdrevet. Det fede var at hun af sig selv lige nævnte at jeg skulle kombinere amning med erstatning, når jeg skal være alene med to. Det var også befriende, da min tvillingebog har en fuldstændig religiøs holdning til dobbeltamning og vaginalfødsler. Fedt du skal føde hjemme. Må være dejligt bare at kunne sove i sin egen seng bagefter.

åh nej! det kan man jo ikke bruge til noget! jeg frygter også altid at folk skal få ondt af mig når jeg fortæller om min fortid og blive helt "lille Trine dog" for det kan jeg ikke rigtig "bygge videre på". da jeg sagde det til min jordmor idag sagde hun "ja okay!" og så var der ligesom ikke mere der, og det var VILDT rart at vi ikke sådan skulle dykke ned i fortiden og snakke om hvor fucked up jeg evt er og blir som mor men at hun bare sagde at hun respekterede mine valg og noterede dem i sin dims om mig.

ja, jeg tror også det er dejligt at kravle i sin egen seng og ja...ligesom starte med at være en familie fra begyndelsen af og ikke ligge på sygehus og føle man er "ude" og "ikke helt tilpas". det er i hvert fald sådan jeg forestiller mig det det kan jo være jeg kommer til at fortryde grusomt at jeg ikke har epidural og lattergas lige ved hånden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.