Kolik??!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.103 visninger
9 svar
0 synes godt om
26. april 2010

Mor til L&S

Kære alle

Lille Liva som er 4 uger på onsdag gylper rigtig meget efter ammning og blir ofte ked af det efter hun har spist - nogen gange kan jeg trøste hende andre gange ikke.

har læst på nettet at kolik børn græder ca mindst 3 timer om dagen - det gør Liva ikke, men kan tage nogle små ture hvor hun nogen gange er rigtig ulykkelig...

Tror I det kan være kolik?? Håber det bare ikke!!! Nogen som har prøvet noget lignende??

Knus Livas mor Rollo

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2010

B&J

Rollo skriver:

Kære alle

Lille Liva som er 4 uger på onsdag gylper rigtig meget efter ammning og blir ofte ked af det efter hun har spist - nogen gange kan jeg trøste hende andre gange ikke.

har læst på nettet at kolik børn græder ca mindst 3 timer om dagen - det gør Liva ikke, men kan tage nogle små ture hvor hun nogen gange er rigtig ulykkelig...

Tror I det kan være kolik?? Håber det bare ikke!!! Nogen som har prøvet noget lignende??

Knus Livas mor Rollo

min dreng er 7 uger + 4dage og han er en hysse baby griner han kan også finde på af græde sparke vildt med bene osv og det er ikk kulik nogle gange giver jeg ham så til min kæreste for af få ro i 5 minutter og omvendt hihihi men gud jeg elsker min lille nuller..

Anmeld

26. april 2010

DortheSimonsen

Rollo skriver:

Kære alle

Knus Livas mor Rollo

Hejsa.

Jeg krydser fingre for, at det ikke er kolik.

Min dreng Victor havde kolik - jeg brugte Mylicon-dråber fra apoteket til at lindre det. 15 dråber et kvarter inden amning. Det kan lindre smerterne ved luft i maven. Det fås i håndkøb - men synes du skal snakke med lægen først

Jeg krydser fingre! 

Anmeld

26. april 2010

Valle81

Rollo skriver:

Kære alle

Knus Livas mor Rollo

Hejsa:0)

Jeg er ret sikker på det heller ikke er kolik:0)

Havde besøg af min SP her for nogle dage siden og hun sagde at mellem de er 3-10 uger gamle begynder de fleste at få pyller timer hver dag hvilket gerne er om aftenen. Græder, er tilfrreds 5 minutter græder igen osv.

Hun fortalte at det dels er fordi de har lidt maveonde da deres tarme arbejder og vænner sig til mad og større mængder, men også fordi de begynder at være mere vpgne og bevidste.

Så der er ikke andet for end at HOLDE ud, selvom det er svært:0)

Kærligst fra Christina, med Anton på 4 uger, som vrøvler, pyller, græder, skriger, sover 5 minutter hist og pist fra ca kl 1700 -2100, hvor han så går helt omkuld:0)

Anmeld

26. april 2010

Mor til L&S

Valle81 skriver:

Hejsa:0)

Jeg er ret sikker på det heller ikke er kolik:0)

Havde besøg af min SP her for nogle dage siden og hun sagde at mellem de er 3-10 uger gamle begynder de fleste at få pyller timer hver dag hvilket gerne er om aftenen. Græder, er tilfrreds 5 minutter græder igen osv.

Hun fortalte at det dels er fordi de har lidt maveonde da deres tarme arbejder og vænner sig til mad og større mængder, men også fordi de begynder at være mere vpgne og bevidste.

Så der er ikke andet for end at HOLDE ud, selvom det er svært:0)

Kærligst fra Christina, med Anton på 4 uger, som vrøvler, pyller, græder, skriger, sover 5 minutter hist og pist fra ca kl 1700 -2100, hvor han så går helt omkuld:0)

Det synes jeg jo godt om at læse Håber du har ret... SP kommer på torsdag så er spændt på hvad hun evt siger..

Tror heller ikke selv at det er kolik.. men nogen gange er hun bare så ked at jeg ikke kan trøste hende efter amningen.. og så kommer jeg helt itvivl...

Stort knus

Anmeld

26. april 2010

Valle81

Rollo skriver:

Det synes jeg jo godt om at læse Håber du har ret... SP kommer på torsdag så er spændt på hvad hun evt siger..

Tror heller ikke selv at det er kolik.. men nogen gange er hun bare så ked at jeg ikke kan trøste hende efter amningen.. og så kommer jeg helt itvivl...

Stort knus

Ikke tvivle på dig selv, selvom jeg godt kender følelsen:0)

Nu er dette mit andet barn, og tjah selvom jeg har prøvet det før, så slår det også mig ud. Anton er også utrøstelig flere gange hver dag. han skriger så højt og længe at han bliver helt udmattet.... og jeg er også og fybt ulykkelig.

Men husker mig selv på at gråd er det eneste de harog gråd udvikler deres lunger, får luftet igennem derse tarme osv, så gråd kan være godt:0)

Men det er svært.

Kan huske fra min datter at jeg synes det virkede uendeligt, men lige pludselig en dag, så var det ovre:0)

Knus

Anmeld

26. april 2010

Skouboe

Rollo skriver:

Kære alle

Knus Livas mor Rollo

Som du beskriver det, lyder det ikke som kolik, men måske snarere som refluks..

Børn med refluks er basalt set meget plaget af halsbrand efter måltiderne - når de gylper kommer der mavesyre med op og den gør ondt...

Snak med sin SP om det

Anmeld

27. april 2010

Mor til L&S

Håber virkelig i har ret - i dag er det også gået fint foruden at hun gylper alt for meget efter spisning!

Anmeld

27. april 2010

Tulle28

Vores datter på 4 uger er også begyndt at gylpe voldsomt meget efter amning, det startede fra den ene dag til den anden. Hun er dog ikke ked af det - til gengæld har hun den sidste uges tid døjet med rigtig meget luft i maven, især om formiddagen bliver hun ked af det og vrider sig for at få prutterne ud. Tror det kan have noget at gøre med at deres tarmsystem er ved at modnes?

Knus Tulle 

Anmeld

27. april 2010

Mor til L&S

Tulle28 skriver:

Vores datter på 4 uger er også begyndt at gylpe voldsomt meget efter amning, det startede fra den ene dag til den anden. Hun er dog ikke ked af det - til gengæld har hun den sidste uges tid døjet med rigtig meget luft i maven, især om formiddagen bliver hun ked af det og vrider sig for at få prutterne ud. Tror det kan have noget at gøre med at deres tarmsystem er ved at modnes?

Knus Tulle 

Det kan sagtens være - Liva prutter også rigtig meget, så kan sagtens være det!!

Synes det er træls at hun gylper så meget - når jeg ammer hende og hun derefter falder i søvn skal jeg sidde i længe og holde øje med hende, så hun ikke gylper ud over sig selv...

knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.