Hvordan skolder man sutteflasker??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.021 visninger
7 svar
0 synes godt om
26. april 2010

patella

Ja jeg skal i gang med noget jeg ikke har prøvet før  Bastian har kun fået bryst indtil nu, men jeg ska måske til at supplere lidt med MME. Så jeg har aldrig brugt sutteflasker før. Så mit spørgsmål er: hvor meget skal man gøre ud af at skolde dem? Altså skal de bare fyldes med kogt vand, eller skal de koge i 5 minutter eller hvordan?? Det må der være en masse af jer derude der har erfaring med 

Knus fra Patella med Bastian der blir 5 måneder idag 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2010

LinLin

Jeg har ingen anelse om om jeg gjorde det forkert men jeg kogte flasker, sutter og den der ring i et par minutter, lod det dryppe og køle af på et stykke køkkenrulle og satte det hele sammen...

Han har i hvert fald overlevet det

Anmeld

26. april 2010

9510

Jeg vasker dem godt af, og så i en gryde hvor de koger 5-10 min, så bliver de skyllet af i kold vand bagefter,¨

ved ikke om det er den korekte måde, men det virker hos os

Anmeld

26. april 2010

Mira0911

Da vores datter var spæd, vaskede jeg flaskerne rene, selvfølgelig med flaskebørsten, kogte noget vand, hældte det i flasker og fik lov til at stå til de var kølige...

Nu hvor hun er ældre, vasker jeg dem og smider dem med i opvaskeren... (Kunne man sikkert også gøre fra starten af)

Sutter og låg til flaskerne blev gjort rene, smidt i en bøtte med vand og videre i microen...

Sutter til flaskerne gnides med salt for at..... Ja det har jeg jo så glemt ikk....

Man har hver sin måde at gøre tingene på...

Anmeld

26. april 2010

B&J

ja jeg gør dem rene med en ranser i en skål skolder dem renser sutten med salt jeg skrupper dem godt ind skyller salten af og i med dem i skålen.....hælder kogende vand på i ca 10-15minutter

Anmeld

26. april 2010

patella

Mange tak for alle jeres svar!  Det var en stor hjælp for mit nye projekt 

Anmeld

26. april 2010

Laulund87

du behøver ikke skolde flaskerne da jeg kan se din dreng er 5 måneder kun sutterne..

Anmeld

26. april 2010

MiMa

Jeg kogte alle delene i en gryde i 5 min. - eller rettere jeg dampede dem, hvilket vil sige at jeg kun kom et par cm vand i gryden og så låg på.

1. Det tager kortere tid at varme vandet.

2. Du undgår for meget kalk.

3. Dampen er faktisk vamere end det kogende vand.

Bagefter lod jeg alle delene dryppe af på et rent viskestykke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.