Eksem eller hvad er det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.812 visninger
5 svar
0 synes godt om
26. april 2010

Mussen2

Min datter på snart 11 mdr. har fået et grimt udslæt i bleområdet Jeg opdagede det i dag da jeg skiftede hende. Hun har røde plamager på ballerne og små røde knopper på tissekonen. de røde knopper har hun haft før, men ikke de store røde plamager. desuden havde hun to små rifter/sår.

Hvad søren kan det være? Jeg har googlet lidt, men er ikke blevt så meget klogere...

Dog ved jeg ikke om det kan have forbindelse til at hun har små bitte røde knopper omkring munden. det har hun haft relativtlænge on and off. Tænkte det var fordi hun er ved at få en del tænder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2010

Mussen2

Her til morge var det røde væk, men der er små sår/rifter flere steder på ballerne Kan det godt komme bare af aføring?

Jeg har givet DP noget vat, osm hun kanbruge ved bleskift fremfor engangsvaskeklude.

Har i andre råd til at behandle sårene? og hvorfor de kommer?

Anmeld

27. april 2010

Lone Jakobsen

jeg ville da lige gribe fat i lægen og høre...det må være rigtigt ubehageligt for hende...og det lyder bestemt ikke rart

Anmeld

27. april 2010

Benjamin09

Profilbillede for Benjamin09
Muttien skriver:

Min datter på snart 11 mdr. har fået et grimt udslæt i bleområdet Jeg opdagede det i dag da jeg skiftede hende. Hun har røde plamager på ballerne og små røde knopper på tissekonen. de røde knopper har hun haft før, men ikke de store røde plamager. desuden havde hun to små rifter/sår.

Hvad søren kan det være? Jeg har googlet lidt, men er ikke blevt så meget klogere...

Dog ved jeg ikke om det kan have forbindelse til at hun har små bitte røde knopper omkring munden. det har hun haft relativtlænge on and off. Tænkte det var fordi hun er ved at få en del tænder.

Benjamin har lige haft noget der kunne minde om det du beskriver, alsta små røde knopper og røde plamager. Vi var en tur ved lægen og det viste sig at være en svamp han havde. Hans udslæt blussede også op når han havde afføring. Vi fik en salve der hjalp relativt hurtigt.

Anmeld

27. april 2010

saxa

Muttien skriver:

Da vores datter var yngre havde hun nøjagtig det samme - prøvede først med Panthenol creme (Hvilket ellers er yderst effektivt) Men dette hjalp ikke dengang, derfor søgte vi læge. Det viste sig at være svamp.. Så du må hellere et smut til lægen så du kan få noget Brentan salve at smøre i, hvis det viser sig at være svamp..

Anmeld

27. april 2010

Mussen2

Takker for jeres svar. Jeg synes det var taget en del af, men overvåger det nøje og søger læge så snart det går den forkerte vej.

Jeg synes bare ikke jeg laver andet end at rende til læge lige i tiden. Det vil dog sige, jeg har "kun" været der 2 gange, men det er indenfr en måned. og hvis jeg så skal afsted med hende igen....

Jeg er ikke vant til at skal til lægen i tide og utide, men når det er de små pus vil man jo ikke tage en chance.

Er det normalt at man er ved lægen tit med de små?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.