Hvorfor går det så langsomt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.296 visninger
10 svar
0 synes godt om
26. april 2010

grinny

Ja som overskriften siger, hvorfor går det så langsomt? 

Jeg ved det kan tage tid før man bliver gravid, men hvilket uklogt menneske har valgt at der skal gå ca. 14 dage før næste ÆL og så HELE 30 dage (ca) før man overhovedet kan teste og se om man skulle være så heldig at være blevet gravid, og ja er testen så negativ så er der igen ventetid

Her er det ved at være ÆL tid igen, og nej hvor jeg dog håber at den er der denne gang, selvom det kun er andet forsøg (ja jeg er lidt utålmodig, men hvem er ikke det når det er drømmebarnet

Ved ikke helt hvor jeg vil hen med det her, kan jo ikke gøre noget ved det, men tror bare jeg havde brug for at komme ud med det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2010

1977

Profilbillede for 1977

Forstår din fustration

Anmeld

26. april 2010

Ann-

ja kender det.

første gang tog det 9 mdr, denne gang har jeg været uden mini-piller i 6 mdr uden held..

Anmeld

26. april 2010

MM1987

Jeg kan godt følge dig idet at man i starten er meget ihærdig og lidt oppe og kører over at nu er man igang, og så er det da irriterende at ventetid og negativ test skal ødelægge den flyvende følelse.

Men men men - der er jo kun 25% chance for graviditet ved hver forsøg... Der behøves jo ikke at være noget galt - men det er en meget skrøbelig process...

Først er der ægløsning, og det skal jo være et godt æg, så skal i ramme ægløsningen, så skal sædcellerne være gode og klare den hårde tur til ægget og derefter skal ægget dele sig rigtigt og efterfølgende sætte sig fast i livmoderen - så der er en masse ting der skal falde på plads på engang - det hjælper i hvert fald mig at tænke på...

Men håber for dig du ikke behøves at vente meget længere...

Anmeld

26. april 2010

grinny

Mia Maia skriver:

Jeg kan godt følge dig idet at man i starten er meget ihærdig og lidt oppe og kører over at nu er man igang, og så er det da irriterende at ventetid og negativ test skal ødelægge den flyvende følelse.

Men men men - der er jo kun 25% chance for graviditet ved hver forsøg... Der behøves jo ikke at være noget galt - men det er en meget skrøbelig process...

Først er der ægløsning, og det skal jo være et godt æg, så skal i ramme ægløsningen, så skal sædcellerne være gode og klare den hårde tur til ægget og derefter skal ægget dele sig rigtigt og efterfølgende sætte sig fast i livmoderen - så der er en masse ting der skal falde på plads på engang - det hjælper i hvert fald mig at tænke på...

Men håber for dig du ikke behøves at vente meget længere...

Det er faktisk utroligt at der sker så meget uden man egentlig ligger mærke til det, altså jeg mener alt det der skal ske med ægget. Vi har allerede fra starten brugt ÆL test, men fandt ud af at jeg havde så mange smerter at jeg slet ikke havde brug for det

Men ja, chancen er faktisk meget lille, men kan da kun være glad over at min cyklus ikke har ændret sig overhovedet. Alt er som det var inden jeg tog p-piller, hvilket er meget rart, så er chancen for at min krop hurtigere finder sig selv måske større. 

i hvert fald alt jeg har på at det snart sker

Anmeld

26. april 2010

MM1987

grinny skriver:

Det er faktisk utroligt at der sker så meget uden man egentlig ligger mærke til det, altså jeg mener alt det der skal ske med ægget. Vi har allerede fra starten brugt ÆL test, men fandt ud af at jeg havde så mange smerter at jeg slet ikke havde brug for det

Men ja, chancen er faktisk meget lille, men kan da kun være glad over at min cyklus ikke har ændret sig overhovedet. Alt er som det var inden jeg tog p-piller, hvilket er meget rart, så er chancen for at min krop hurtigere finder sig selv måske større. 

i hvert fald alt jeg har på at det snart sker

Ja det er da en rigtig god start... 

Jeg tror bare I skal slappe af (så meget i kan) og sexe en masse - så er den der inden længe...

Anmeld

26. april 2010

Mira0911

Man skal ikke gå og tænke på om man er blevet gravid....

Jo mere man tænker på det, jo længere tid tager det....

Anmeld

26. april 2010

grinny

MoarJ skriver:

Man skal ikke gå og tænke på om man er blevet gravid....

Jo mere man tænker på det, jo længere tid tager det....

Ja desværre er det sådan.

- men det er ikke fordi jeg går og tænker på det hver dag, det var bare lige her til aften det slog mig hvor meget ventetid der egentlig er.

Anmeld

26. april 2010

Mira0911

grinny skriver:

Ja desværre er det sådan.

- men det er ikke fordi jeg går og tænker på det hver dag, det var bare lige her til aften det slog mig hvor meget ventetid der egentlig er.

Ja... for nogen kan det tid og andre ikke... Desværre ikke noget man selv kan bestemme...

Gid man kunne, så det f.eks passede ind med udd. eller andre ting...

Anmeld

26. april 2010

grinny

MoarJ skriver:

Ja... for nogen kan det tid og andre ikke... Desværre ikke noget man selv kan bestemme...

Gid man kunne, så det f.eks passede ind med udd. eller andre ting...

Ja det ville være helt perfekt hvis man bare lige kunne planlægge det, men det er jo også utrolig dejligt med en overraskelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.