Hvordan ser "kage-ugen" ud hos dig?? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2010

Jordbærpigen

Jeg skal lave en kage til på fredag, hvor min bror og hans nye kæreste kommer (som jeg ik har mødt endnu).

Tror det bliver en god chokoladekage med hvid tobleronecreme og ananasmousse. Tænker ikke at den skal pyntes med mmf denne gang, men med kant af marcipan, fløderossetter og høvlet chokolade på toppen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2010

MoarTNoah

MissSmile26 skriver:

Jeg skal lave en kage til på fredag, hvor min bror og hans nye kæreste kommer (som jeg ik har mødt endnu).

Tror det bliver en god chokoladekage med hvid tobleronecreme og ananasmousse. Tænker ikke at den skal pyntes med mmf denne gang, men med kant af marcipan, fløderossetter og høvlet chokolade på toppen

MMhh.. lyder lækkert..

hvilken opskrift på chokoladekage bruger du?? Har nemlig ledt og prøvet forskellige opskrifter, men er bare ikke helt tilfreds med smagen når de er færdige og afkølede

Anmeld

28. april 2010

Jordbærpigen

KatrineR skriver:

MMhh.. lyder lækkert..

hvilken opskrift på chokoladekage bruger du?? Har nemlig ledt og prøvet forskellige opskrifter, men er bare ikke helt tilfreds med smagen når de er færdige og afkølede

Jeg skal faktisk prøve en ny chokoladekage, så er selv lidt spændt på resultatet. Men ellers vil jeg sige, at den Jamie Oliver laver, er rigtig god.

Anmeld

28. april 2010

MoarTNoah

MissSmile26 skriver:

Jeg skal faktisk prøve en ny chokoladekage, så er selv lidt spændt på resultatet. Men ellers vil jeg sige, at den Jamie Oliver laver, er rigtig god.

Har du en opskrift til den?

Er den god at skære ud, dvs krummer den meget eller?

Har nemlig selv "opfundet" en chokoladekage nu fordi jeg ikke kunne finde en god en

Anmeld

28. april 2010

Jordbærpigen

KatrineR skriver:

Har du en opskrift til den?

Er den god at skære ud, dvs krummer den meget eller?

Har nemlig selv "opfundet" en chokoladekage nu fordi jeg ikke kunne finde en god en

Ja det har jeg. Sætter den lige på senere, når jeg har kogebogen Kan ik huske om den smuldre meget, da jeg som regel laver den til lagkage

Anmeld

28. april 2010

MoarTNoah

MissSmile26 skriver:

Ja det har jeg. Sætter den lige på senere, når jeg har kogebogen Kan ik huske om den smuldre meget, da jeg som regel laver den til lagkage

Super det lyder rigtig godt. glæder mig

Anmeld

28. april 2010

Jordbærpigen

KatrineR skriver:

Super det lyder rigtig godt. glæder mig

• Bunde:
  • 3 spsk kakao med top
  • 200 g sukker
  • 200 g smør
  • 3 store æg
  • 200 g siet mel
  • 2 tsk bagepulver
  • 100 g mandelflager

• Forvarm ovnen til 180 grader.
    Smør 2 spring-kageforme med smør og drys dem med mel.
    Rør kakaopulveret ud i 4 spsk kogende vand til en lind pasta.
    Smelt smørret i mikroovn eller over vandbad (må ikke koge, bare til det er blødt og næsten helt smeltet).
    Pisk sukker og smør hvidt og luftigt i en ny skål, tilsæt kakaopasta, æg, mel og bagepulver.
    Pisk det hele godt sammen og vend mandelflagerne heri.
    Fordel dejen i de to kageforme og bag dem hver i 25 minutter i den forvarmede ovn.
    Køl bundende lidt af, før de tages ud af formene.

Anmeld

28. april 2010

MoarTNoah

MissSmile26 skriver:

• Bunde:
  • 3 spsk kakao med top
  • 200 g sukker
  • 200 g smør
  • 3 store æg
  • 200 g siet mel
  • 2 tsk bagepulver
  • 100 g mandelflager

• Forvarm ovnen til 180 grader.
    Smør 2 spring-kageforme med smør og drys dem med mel.
    Rør kakaopulveret ud i 4 spsk kogende vand til en lind pasta.
    Smelt smørret i mikroovn eller over vandbad (må ikke koge, bare til det er blødt og næsten helt smeltet).
    Pisk sukker og smør hvidt og luftigt i en ny skål, tilsæt kakaopasta, æg, mel og bagepulver.
    Pisk det hele godt sammen og vend mandelflagerne heri.
    Fordel dejen i de to kageforme og bag dem hver i 25 minutter i den forvarmede ovn.
    Køl bundende lidt af, før de tages ud af formene.

Mange tak, skal helt klart prøves

Anmeld

29. april 2010

Jordbærpigen

KatrineR skriver:

Mange tak, skal helt klart prøves

Nu har jeg også bagt den jeg snakkede om, så hvis den er god, smider jeg lige opskriften ind på den også

Anmeld

30. april 2010

Jordbærpigen

MissSmile26 skriver:

Nu har jeg også bagt den jeg snakkede om, så hvis den er god, smider jeg lige opskriften ind på den også

Hermed min kage fra ugen der gik.. Blev dog ik helt som forventet mht. pyntningen..men hva. Bare den smager godt

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.