I den vuggestue jeg arbejder i laver vi en bog til barnet med billeder fra hele deres tid i vuggestuen. Tit har børnene et eller andet med de deler ud (ligesom til fødselsdag) så hygger vi med det og de får gaven til eftermiddagsmaden. Vi forventer i hvert fald ikke at børnene har en gave med til personalet, så det er helt op til Jer vil jeg sige 
David gik i dagpleje og samtidig med at han stoppede, stoppede hun helt med at være dagplejer (hun var så sød at have udskudt det, så det passede med ham
) Hun fik en glasskål og blomster, men vi havde også et rigtigt godt forhold og har set hinanden et par gange siden...
Vi var på besøg i børnehaven to gange inden han skulle starte. Den første dag var hans far og jeg der 1½ time - og da vi fornemmede han allerede var tryg ved stedet gik vi ½ time, hvor han så var "alene". Der var ingen problemer. Næste dag var han så alene 1 time og dagen efter igen spiste han frokost sammen med dem. Vi brugte resten af ugen på indkøring (han startede en mandag) og sørgede så for så korte dage som overhovedet muligt de følgende to uger.
Tror du hurtigt kan fornemme om din søn er tryg ved stedet - ellers snak med pædagogerne om hvordan de plejer at gøre; men hvis du synes det lyder for lige på og hårdt eller for "blødt" ifht hvad du havde regnet med så sig det til dem! Det er dit barn og dig der kender ham bedst! 
Anmeld