marcipan roser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.626 visninger
8 svar
0 synes godt om
26. april 2010

Susan1978

jeg skal lave konfirmationskage til på fredag og konfirmanden har ønsket sig rigtige marcipan roser.. 

nogen sir man kan købe noget bedre marcipan end det man fx ville købe på rulle i føtex...

nogen der har erfaring ?

og hvor længe før kan man lave sådanne roser.. ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altså - jeg tror man kan lave dem ret lang tid før Og jeg tror du skal bruge alm marcipan. Hende der 'Det søde liv', mener jeg viste det i et af programmerne

Hvem skal konfirmeres ?

Anmeld

26. april 2010

Susan1978

Zafir skriver:

Altså - jeg tror man kan lave dem ret lang tid før Og jeg tror du skal bruge alm marcipan. Hende der 'Det søde liv', mener jeg viste det i et af programmerne

Hvem skal konfirmeres ?

en kollegas datter..

Anmeld

26. april 2010

Moderator

Susan1978 skriver:

en kollegas datter..

OKay HVIS du går i stå med roserne, så kan man også købe færdige marcipanroser

Anmeld

26. april 2010

Susan1978

Zafir skriver:

OKay HVIS du går i stå med roserne, så kan man også købe færdige marcipanroser

jo men så mister jeg en del på en i forvejen meget lav person pris.. har godt set at man kan købe dem færdige..

Anmeld

26. april 2010

Moderator

Susan1978 skriver:

jo men så mister jeg en del på en i forvejen meget lav person pris.. har godt set at man kan købe dem færdige..

Syns jeg har set i tv at man skal rulle marcipanen ud mellem plastik - evt de der som man bruger til overheads Så skal man huske at ælte de små stykker med kartoffelmel eller lignene, så de bliver fine (Fordi de klistre ret meget mere, når der er kommet farve i... )

MEN jeg er jo en spasser til modellering Det er du jo ikke. Så det er jeg sikker på at du klarer nemt

Hvor stor skal den være ?

Anmeld

26. april 2010

Susan1978

Zafir skriver:

Syns jeg har set i tv at man skal rulle marcipanen ud mellem plastik - evt de der som man bruger til overheads Så skal man huske at ælte de små stykker med kartoffelmel eller lignene, så de bliver fine (Fordi de klistre ret meget mere, når der er kommet farve i... )

MEN jeg er jo en spasser til modellering Det er du jo ikke. Så det er jeg sikker på at du klarer nemt

Hvor stor skal den være ?

ja den med plastikken har jeg også set... vil du tro at jeg kan bruge det pastafarve jeg har til fondant til marcipanen ?

Anmeld

26. april 2010

Moderator

Susan1978 skriver:

ja den med plastikken har jeg også set... vil du tro at jeg kan bruge det pastafarve jeg har til fondant til marcipanen ?

Jeg tror du kan farve det præcis som med fondant

Anmeld

26. april 2010

Ansemusen

Du skal drysse flormelis på, for at det ikke klistrer for meget. Summer Bird har rigtig god marcipan. Men ellers synes jeg at Odense ren rå marcipan er super godt. Så længe det er ægte marcipan og ikke konfektmarcipan ell. lign.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.