Adhd ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

963 visninger
11 svar
0 synes godt om
25. april 2010

lulleh

Er det nogle der ved om man kan blive tjekket for ADHD, når man er gravid ?
det tyder nemlig meget på at jeg har det, og begge mine storebrødre har det.
selv da jeg ikke var gravid havde jeg mange symtomer på det. men nu sidder vi og tænker lidt tilbage på tiden inden jeg blev gravid. og om den bette prins kan arve det ?
er der nogle der ved om de tjekker for det, når man er gravid ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2010

NinaNymannMadsen

jeg mener man godt kan. gik i mødre gruppe med en der fik det konstateret da hun var i 20 uge.

risikoen for den lille arver det er ikke lige så stor som hvis det er faren der har det.

kan ikke huske hvad forskellen er men ved det er sådan.

min datter skal tjekkes når hun bliver ældre da hendes far har adhd

Anmeld

25. april 2010

myprincess

Det er vist helt op til 60-80 procent arveligt hvis det er faderen der har det. Kan ikke huske for moderen. Min datters far har det nemlig også.

Anmeld

25. april 2010

lulleh

Astasmor skriver:

jeg mener man godt kan. gik i mødre gruppe med en der fik det konstateret da hun var i 20 uge.

risikoen for den lille arver det er ikke lige så stor som hvis det er faren der har det.

kan ikke huske hvad forskellen er men ved det er sådan.

min datter skal tjekkes når hun bliver ældre da hendes far har adhd

okay mange tak for dit svar .
bliver nød til lige får det tjekket hos lægen

Anmeld

25. april 2010

lulleh

myprincess skriver:

Det er vist helt op til 60-80 procent arveligt hvis det er faderen der har det. Kan ikke huske for moderen. Min datters far har det nemlig også.

Faren har det ikke. han har søvnapø, men det er ikke arveligt. siger de kloge læger

Anmeld

25. april 2010

NinaNymannMadsen

lulleh skriver:

okay mange tak for dit svar .
bliver nød til lige får det tjekket hos lægen

det forstår jeg godt...

men du kan jo ikke få medicinen der til når du er gravid og hvis du skal amme da der er alt muligt i jo... men min veninde der hun spise fiskepiller i stedet og hun siger det hjalp på hende.

men få det tjekket så du er helt sikker.

Anmeld

25. april 2010

lulleh

Astasmor skriver:

det forstår jeg godt...

men du kan jo ikke få medicinen der til når du er gravid og hvis du skal amme da der er alt muligt i jo... men min veninde der hun spise fiskepiller i stedet og hun siger det hjalp på hende.

men få det tjekket så du er helt sikker.

Fiskeolie ? kan det hjælpe ?

Anmeld

25. april 2010

NinaNymannMadsen

lulleh skriver:

Fiskeolie ? kan det hjælpe ?

ja... hun sagde det hjalp hende det er noget med de små fimre hår i hjernen der køre som en gal hvis man har adhd og som så kommer mere i balance hvis man spiser fiskeolie... det var vidst sådan hun forklarede det. men det jo ikke sikkert det hjælper på alle...

men en strukteredet hverdag kan også hjælpe

Anmeld

25. april 2010

FrkLarsen

Min kæreste har også ADHD. 

Har fået af vide af vores læge det er mere arveligt hvis man venter en dreng, da flere af farens gener vil ligge i barnet, mener hun sagde 80%, hvis man skulle vente en pige er det 50/50.

Her har vi forberedt os på af få et AHDH barn, da det jo kræver lidt ekstra (fortalt af svigermor)

Anmeld

25. april 2010

lulleh

Astasmor skriver:

ja... hun sagde det hjalp hende det er noget med de små fimre hår i hjernen der køre som en gal hvis man har adhd og som så kommer mere i balance hvis man spiser fiskeolie... det var vidst sådan hun forklarede det. men det jo ikke sikkert det hjælper på alle...

men en strukteredet hverdag kan også hjælpe

Okay, vildt nok alligevel. tak for det ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.