Feber, men ingen termometer :-S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18.748 visninger
8 svar
0 synes godt om
25. april 2010

Ina33

Hmmm jeg tror måske min søn på 4 år har feber, men begge termometre mangler batterier. Er der måske nogen her inde der ligger inde med et godt fif til hvordan man kan se om han har feber?

Altså jeg har mærket på ham, og jeg synes han virker lidt varm. Han er forkølet, og klager over ondt i panden.

Man kan jo sige at det ikke er så vigtigt om han har feber eller ej, jeg synes bare det er så rart at vide... Kender i ikke det?

Louise - som vist ikke helt ved hvilken nat hun har i vente...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2010

Jordbærpigen

Se efter om han har blanke øjne og så er det bedste redskab til at måle feber altid ens egne læber, da de som regel altid er 37 grader. Hænderne kan snyde..

Anmeld

25. april 2010

Miss Tina

Hvis du mærke med dit håndled ved pulsen, kan du tydelig mærke om der er feber eller ej.Gav det mening??????

Nu har der været en MEGET lang feber periode her, så jeg giver lidt panodil om aften. Håber altid på en god søvn, dog uden held.

Anmeld

25. april 2010

Lone Jakobsen

kys ham på panden det lyder måske sjovt...men som en anden skriver så er dine læber 37 grader og du kan derfor mærke om han er varm ved at kysse hans pande.

hvis han klager over ondt i hovedet ville jeg give ham lidt panodil junior til natten. det sænker feber og så får han ro.

Anmeld

25. april 2010

Muffinmus

nutche skriver:

kys ham på panden det lyder måske sjovt...men som en anden skriver så er dine læber 37 grader og du kan derfor mærke om han er varm ved at kysse hans pande.

hvis han klager over ondt i hovedet ville jeg give ham lidt panodil junior til natten. det sænker feber og så får han ro.

ENIG, 9 ud af 10 gange mine unger har feber bruger jeg IKKE termometer, jeg kysser dem på panden og kan mærke det der. Føles det varmtt er der feber, føles det behageligt er der ingen feber.

Og får de det skidt og de har feber i stor stil, ja så tager jeg temp så jeg har noget at fortælle lægen, men ellers gør jeg det ikke:-)

Anmeld

25. april 2010

Lone Jakobsen

MariaE skriver:

ENIG, 9 ud af 10 gange mine unger har feber bruger jeg IKKE termometer, jeg kysser dem på panden og kan mærke det der. Føles det varmtt er der feber, føles det behageligt er der ingen feber.

Og får de det skidt og de har feber i stor stil, ja så tager jeg temp så jeg har noget at fortælle lægen, men ellers gør jeg det ikke:-)

ja sidste gang jeg brugte termometer var da alle børnene var nede med influenza....da havde jeg simpelthen brug for at vide om det gik den rigtige vej....så vi tog fast deres temp hver morgen og aften

Anmeld

26. april 2010

Mira0911

Ja et kys på panden eller blanke øjne... samme metode her..

Anmeld

26. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vi har faktisk aldrig brugt termometer...Syns godt man kan se på børn om de er meget syge eller lidt syge og mærke hvis de BRÆNDER eller, bare er varme. Hvis de virker meget syge så smutter man lige til lægen Efter min mening..

Anmeld

26. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vi har faktisk aldrig brugt termometer...Syns godt man kan se på børn om de er meget syge eller lidt syge og mærke hvis de BRÆNDER eller, bare er varme. Hvis de virker meget syge så smutter man lige til lægen Efter min mening..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.