Sår i næsen :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.687 visninger
10 svar
0 synes godt om
25. april 2010

FrkLarsen

Hej Damer. 

Jeg har det her problem med at jeg har fået sår i mit højre næsebor, det startede med en lille smule helt oppe i næsen, men har nu sår i næsten hele mit højre næsebor. 

Det klør så forfærdeligt, og gør hammer ondt.

har nogen af jer prøvet det samme, skal jeg kontakte lægen? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2010

Mussen2

Jeg fik det samme da jeg var gravid  Jeg tror slimhinderne er sarte. Faktisk gik der i hvert fald et halvt år efter fødsel før det var væk - som jeg  husker. Jeg søgte ikke læge...

Anmeld

25. april 2010

LinLin

Så må du jo lade være med at pille næse

Har prøvet det - vildt irriterende, men det skal nok hele af sig selv

Anmeld

25. april 2010

Mutti2B

Altså jeg tænkte straks at det lyder som et forkølelsessår

Anmeld

25. april 2010

oo

hmm...jeg har godt nok ikke mærket sårskorpe eller kløe, men jeg har nærmest konstant blodnæse nu hvor jeg er gravid og har haft det siden ca 11. uge. altså ikke så det løber ud, men hvis jeg pudser næse kommer der altid blod med ud...en del endda. jeg tror det er rimelig normalt fordi slimhinderne er sarte og så har man jo mere blod i kroppen generelt som gravid end som ikke-gravid. men hvis det virkelig er træls, så ville jeg ringe til lægen

Anmeld

25. april 2010

FrkLarsen

Tak for svarene piger. 

Det er bare så hammer irriterende, det har fået på lidt over 1½måned nu, og det KLØR!

Men må nok lade være med at pille i sårene, selvom det er svært. 

Skal til læge på tirsdag så må jeg lige spørge deroppe  

Anmeld

25. april 2010

Liljesilas

FrkLarsen skriver:

Hej Damer. 

Jeg har det her problem med at jeg har fået sår i mit højre næsebor, det startede med en lille smule helt oppe i næsen, men har nu sår i næsten hele mit højre næsebor. 

Under hele min graviditet har jeg haft sår i det venstre næsebor. Jeg mærker dog kun til det, fordi det er irreterende, men også fordi det (hver gang jeg pudser næse) begynder at bløde. Jeg har lidt næseblod meget tit, og tror det er meget normalt pga. alt det med blodtrykket stiger osv. Har ihvertfald læst mig frem til, at det er normalt på nettet

Anmeld

25. april 2010

JustAnotherName

Tak for svarene piger. 

Det er bare så hammer irriterende, det har fået på lidt over 1½måned nu, og det KLØR!

Men må nok lade være med at pille i sårene, selvom det er svært. 

Skal til læge på tirsdag så må jeg lige spørge deroppe  

Det er dine slimhinder der er irriterede. Det forværres ofte mere, når man er gravid. Jeg har selv prøvet det - både i mine graviditeter, men også uden at være gravid. Dog er det helt åndssvagt, som mine slimhinder "udtørrer", når jeg er gravid.
Og ja, når der "er noget" der generer, så ER det bare svært at lade det være. Men det er det eneste der hjælper. Ellers kan du (hvis ikke det sidder alt for højt inde/oppe) smøre med f.eks. "tender-care" eller andet neutralt balsam, som blødgører og medvirker til heling. Ellers lyder rådet - lad det være!

Anmeld

25. april 2010

Bondepigen

FrkLarsen skriver:

Hej Damer. 

Smør vaseline på, så det bliver blødgjort og så ellers holde dig fra det... Men smør det, når det trænger.. det hjælper.

Anmeld

6. juli 2010

MoniqueMadsen

Hvordan ser dine sår i næsen ud? Hvor længe har du haft sår i næsen? I følge http://www.sundhedslex.dk/saar-i-naesen.htm opstår sår i næsen ofte som følge af bumser eller blæner. Det kan også være forkølelsessår. Der er mange muligheder. Det er svært at svære på, hvad det er ud fra så få informationer. Jeg vil nok anbefale dig at gå til lægen.

Har du været hos lægen? Håber alt er vel nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.