aftensmad med kylling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.493 visninger
9 svar
0 synes godt om
25. april 2010

lucas<3

heej alle sammen.....

har i nogle forslag til aftensmad med kyllingebryst må gerne være nemt.. syns ikk rigtig jeg gider og lave aftensmad..

ha en go´aften.

// louise.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2010

Ansemusen

Uh ha, her er kylling i kokosmælk med rød karry eller panaeng karry altid et hit! Super nemt og kan varieres efter smag og køleskabets indhold.

Men plejer at gøre således:

Kyllingebryst/filet skæres i strimler eller mindre stykker og brunes i fx. jordnøddeolie og karrypasta, derfeter svitses gulerødder i tynde strimler, løg i både, forårsløg og hvad man nu har, med. Kokosmælk hældes ved (synes ikke det bliver godt med light) og kafir limeblade kommes i (man kan også komme citrongræs, koriander på glas, thaibasilikum, frisk revet ingefær, hvisløg, frisk chili osv. i, hvis man vil). Smag til med salt og karrypasta og server med basmati- eller jasminris til!

Det lyder måske ikke nemt, men hvis du har kylling, gulerødder, løg, forårsløg eller andre grøntsager som passer til, karrypasta, kokosmælk og fx. kafir limeblade, så er retten hurtigt hjemme!

Anmeld

25. april 2010

otlitrom

Jeg havde vendt det i grøn pesto, rullet det i bacon og ind i ovnen..

Ganske simpelt

Anmeld

25. april 2010

Ansemusen

En ret jeg er sikker på jeg vil ty til mange gange i løbet af lillemandens første leveår!!

Kylling i karry/flødesauce (laver den normalt med torsk, men er sikker på at den også vil være dejlig med kylling, da begge er forholdsvis smagsneutrale!):

400 g kylling/torsk

smør

1/2-1 bundt purløg

5 tsk. karry

Tomater

salt og peber

1/2 liter fløde

revet ost (gerne parmesan, men andet kan sagtens bruges).

Således:

Smelt smøret på en pande og klip purløg i og kom karry ved. Svits kort.
Fordel det i bunden af et ovnfast fad og læg kylling eller torsk oven på, drys med salt og peber. Læg tomater i skiver ovenpå kyllingen/torsken og hæld fløden over. Slut af med revet ost.
Stilles i ovnen ved ca. 200 grader i 40-50 minutter eller til kyllingen er færdig. Læg evt. staniol over undervejs hvis det bliver nødvendigt.

Man skal intet lave andet end at svitse karry, smør og puløg og lægge tingene ovenpå. Retten er den nemmeste jeg har og passser sig selv! Serveres med ris pg evt. en salat.

Anmeld

25. april 2010

lucas<3

uhh det lyder ik så ring ind da..

Anmeld

25. april 2010

henh01

Kylling i cornflakes med caberet sovs, bulgur eller ris... MUMS! Man kan jo selv vælge hvilke grøntsager man lyster.. Blend cornflakes til det bliver pulver. Dyb kyllinge brystet i kernemælk og herefter i cornflakes og så i ovnen en halv times tid

Anmeld

26. april 2010

Ansemusen

Lavede den der kyllingeopskrift med karry/flødesauce. Det var smadder lækkert, men endnu bedre med torsk synes jeg, som også er den oprindelige opskrift!

Lavede desuden en anden kyllingeret:

Blandede tomatpesto med frisk hakket timian og presset hvidløg. Delte kyllingebrysterne i to dele hver og viklede i bacon og stegte det i lidt af pestoblandingen. Fordelte resten af blandingen i bunden af et ovnfast fad, lagde de brunede kyllingebryster ovenpå, dryssede med salt og peber og lagde tomatskiver på. Hældte fløde over og dryssede med revet mozarella og parmesan. Og så i ovnen på 200 grader varmluft til det var færdigt. Super lækkert!

Anmeld

26. april 2010

B&J

ta porre i bunden steg let kyllingen put oven på måske ananas fløde eller cocos mælk over let karry salt peber ost oven på namme ris til og nogle rister lidt bacon til af putten oven på kyllingen så der kommer lidt smag oven i

Anmeld

26. april 2010

Ansemusen

ta porre i bunden steg let kyllingen put oven på måske ananas fløde eller cocos mælk over let karry salt peber ost oven på namme ris til og nogle rister lidt bacon til af putten oven på kyllingen så der kommer lidt smag oven i

Kokosmælk sammen med bacon og ost?? Det havde jeg aldrig forestillet mig  ÆLSKER kokosmælk, men synes det lyder underligt at blande det med to meget ikk-asiatiske ingredienser.

Anmeld

26. april 2010

B&J

Ansemusen skriver:

Kokosmælk sammen med bacon og ost?? Det havde jeg aldrig forestillet mig  ÆLSKER kokosmælk, men synes det lyder underligt at blande det med to meget ikk-asiatiske ingredienser.

prøv det smiler... jeg har prøvet meget underligt mad efter jeg fandt min kæreste men han er en seriøs god kok i et køkken og det smager godt....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.