Jeg var i torsdag hos gynækolog, da min kæreste og jeg har svært ved at blive gravide.
Min kæreste skal i næste uge aflevere en sædprøve - så den har vi endnu ikke noget svar på. Men hvis nu den er iorden, hva så med nedenstående:
Føler mig lidt dum (er åbenbart meget uvidende på dette punkt - på trods af, jeg har 3 børn med en anden mand uden behandling).
Jeg fik lavet sådan en scanning af æggelederne. Og i den ene side var der ingen passage overhovedet og den anden side gik det meget langsomt :-(
Jeg skal derfor starte med Pergotime ved næste mens. om ca. 14 dage (er ikke helt sikker på tidspunktet, da jeg har PCO)
Jeg har siden december testet positiv for ægløsning (dvs. jeg har haft æglæsning inden graviditet). Og er rimelig sikker på, jeg har ægløsning lige pt. også - har en del smerter i underlivet.
Men forstår ikke rigtig betydningen af EN lukket æggeleder.
* Har jeg æglæsning hver gang (med mulighed for at blive gravid) ? Eller har jeg kun ægløsning hver anden gang så - altså i den ene side den ene gang og så ingen næste gang?
* Eller er i det i forbindelse med selve befrugtningen problemet opstår - altså at ægget måske blive befrugtet men kun har mulighed for at sætte sig ordentlig fast hveranden gang?
Måske nogle mærkelige uforståelige spørgsmål - men har tænkt en del over det siden i torsdags.
Og synes ikke, gynækologen lød specielt optimistisk (og det er endda inden sædprøven) - da vi allerede er gået igang med behandling kun efter 5 mdr.s forsøg. Ikke at det gør noget overhovedet - men............
Anmeld