lukket æggeleder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.885 visninger
4 svar
0 synes godt om
24. april 2010

stenbukken

Jeg var i torsdag hos gynækolog, da min kæreste og jeg har svært ved at blive gravide.

Min kæreste skal i næste uge aflevere en sædprøve - så den har vi endnu ikke noget svar på. Men hvis nu den er iorden, hva så med nedenstående:

Føler mig lidt dum (er åbenbart meget uvidende på dette punkt - på trods af, jeg har 3 børn med en anden mand uden behandling).

Jeg fik lavet sådan en scanning af æggelederne. Og i den ene side var der ingen passage overhovedet og den anden side gik det meget langsomt :-(

Jeg skal derfor starte med Pergotime ved næste mens. om ca. 14 dage (er ikke helt sikker på tidspunktet, da jeg har PCO)

Jeg har siden december testet positiv for ægløsning (dvs. jeg har haft æglæsning inden graviditet). Og er rimelig sikker på, jeg har ægløsning lige pt. også - har en del smerter i underlivet.

Men forstår ikke rigtig betydningen af EN lukket æggeleder.

* Har jeg æglæsning hver gang (med mulighed for at blive gravid) ? Eller har jeg kun ægløsning hver anden gang så - altså i den ene side den ene gang og så ingen næste gang?

* Eller er i det i forbindelse med selve befrugtningen problemet opstår - altså at ægget måske blive befrugtet men kun har mulighed for at sætte sig ordentlig fast hveranden gang?

Måske nogle mærkelige uforståelige spørgsmål - men har tænkt en del over det siden i torsdags.

Og synes ikke, gynækologen lød specielt optimistisk (og det er endda inden sædprøven) - da vi allerede er gået igang med behandling kun efter 5 mdr.s forsøg. Ikke at det gør noget overhovedet - men............

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2010

nissen51@ofir.dk

Hejsa...

Jeg har en lukket æggeleder pga. graviditet udenfor livmoderen for år tilbage... Og dengang fik jeg fortalt at;;

Der kommer ét æg hver måned (ægløsningen) dét æg kan komme både fra den ene eller den anden æggeleder og det kan absolut ikke bestemmes hvilket.

Dvs. at ægget kan komme 4 gange fra venstre (som så ikke virker og ikke kan befrugtes) og 1 gang fra højre (som virker) og igen måske 7 gange fra venstre... Så dvs. man kun har chance for at blive gravid måske én gang om året, måske to eller 4 gange... Det afhænger af hvornår ægget kommer ned af den funktionelle æggeleder...

Vi har prøvet i 18mdr. og jeg tør ikke gå til lægen, da han måske bare vil sige at vi ikke kan få børn pga. mig. Så vi prøver hver måned og bevæbner os med tålmodighed, for vi er ret enige om at mit æg på et tidspunkt falder ned af den funktionelle æggeleder...

Håber mit svar hjalp...

Louise

Anmeld

26. april 2010

oo

jeg var gravid udenfor livmoderen for et år siden og da var vi også i fertilitetsbehandling. det lykkedes dem dog at bevare begge mine æggeledere helt intakte ved operationen, men jeg fik at vide at hvis den ene ikke dur, så tager den anden 100% over og der er ingen forskel i forhold til chancen for at blive gravid.

så det er åbenbart forskelligt hvad lægerne siger

Anmeld

26. april 2010

Mettemus

Hej

Jeg har haft to graviditeter uden for livmoderen. Første gang fjernede de den ene æggeleder, og den jeg har tilbage er de ikke helt sikre på hvor godt fungerer.

Som en anden allerede har skrevet så producerer dine æggestokke æg alligevel, og dine æggeledere kan bøje sig og fange æg fra begge æggestokke. Det betyder med andre ord at du godt kan blive gravid. Jeg fik at vide første gang ta mine chancer for at blive gravid var mindre end ved en kvinde med begge æggeledere i fuld funktion, men mere end 50% - det bliver ikke halveret fordi den ene ikke virker.

Håber det snart er lidt held på vej til dig!

- Mette

Anmeld

26. april 2010

leneholst

Den lukkede æggeleder betyder; at du kan godt ha ægløsning fra æggestokken, men ægget kan ikke komme gennem æggelederen til livmoderen. Ægget kan derfor ikke møde sædcellen og blive befrugtet, når du har ægløsning i den  lukkede side.

Held og lykke til dig.

Lene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.