prøver at blive gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.247 visninger
9 svar
0 synes godt om
23. april 2010

sa82

håber der er nogen som kan hjælpe mig lidt med nogle svar.

prøver for 4 mdr og blive gravid. smed p pillerne i januar månede.

har måske lidt tvivl om, om jeg kan blive gravid, grundet at jeg har haft en fortid med celleforandringer og en del infektioner er der nogen af jer som ved hvor og om man kan blive undersøgt om det hele fungere som det skal ??

har bare en frygt for at der er noget galt.

håber der er nogle der har nogle svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2010

Mutti2B

Hejsa

Jeg har også selv døjet med celleforandringer og fået flere  keglesnit, så jeg skal ha lavet en HSG inden jeg skal insemineres, som er en røntgenundersøgelse med kontrastvæske, der redegør om der er passage igennem æggelederne. Efter infektioner (f.eks. hvis du har haft klamydia) og operationer kan der nemlig dannes arvæv der gør at det er umuligt for æg og sædceller at passere.

Et andet alternativ er en HSU, som er en vandscanning.

Men spørg din læge om han/hun vil lave en henvisning.

Held og lykke med PB

Anmeld

23. april 2010

sa82

jeg har hørt af mange at man skal ha forsøgt og blive gravid 1 år før ens læge overhovedet gider kigge på en.

Anmeld

23. april 2010

Mutti2B

Altså nu har jeg jo ikke prøvet at blive gravid for jeg er alene og skal insemineres

Men det skader vel aldrig at spørge din læge om en undersøgelse eller henvisning, når du nu skriver at du har haft infektioner. Det skal lige siges at hvis det "kun" er celleforandringer du har haft uden at der er taget biopsier eller lavet keglesnit, så skulle det ikke ha nogen indflydelse på om du kan blive gravid.

Hvis lægen siger nej, kan du jo altid kontakte en gynækolog og betale dig fra det. Det koster omkring 800kr.

Anmeld

23. april 2010

sa82

okay. jeg fik et keglesnit for et år siden, er lige blevet erklæret fri for celleforandringer. men ifølge min gynækolog skulle det ikke ha indflydelse på om jeg kan blive gravid. det er mere det om jeg har fået det arvæv som du snakker om pga. mange klamydia infektioner.

okay 800 kr, havde egentlig forventet at det var dyrere.

men må lige se tiden an. det er heller ikke helt nemt for tiden når man har ureglmæssig mens, og så beregne hvornår man har æl.

Anmeld

23. april 2010

Mutti2B

Hvor er det dejligt at høre at du er erklæret fri for celleforandringer . Det kan bare fylde så meget. Jeg selv venter svar på den sidste skrab

Selve keglesnittet har ikke nogen betydning for at blive gravid, men efter alle operative indgreb kan der dannes arvæv.

Men ja det er da værd at overveje at ofre 800kr (det koster det i hvert fald ved min gyn) hvis lægen nu ikke vil henvise dig. Det er altid dejligt at få lidt ro i sindet  .

Har du prøvet med ægløsningsteste?

Anmeld

23. april 2010

sa82

ja det fyldte osse meget i mit liv, især da jeg ventede næsten et år på at komme til undersøgelse efter keglesnit, hvor de så venlig skrev i brevet at jeg blev indkaldt efter 6 mdr. men nå skidt, nu skulle det være ovre.

krydser fingre for at der er godt nyt til dig

men ja det har jeg da i baghovedet nu, og kontakte min gynækolog og blive chekket.

nej har ikke prøvet ægløsningstest.  synes måske lidt det er penge ud af vinduet. har siddet på nettet og prøvet beregner men ved ikke hvor meget man kan stole på dem.

Anmeld

23. april 2010

Sofiedk

Nu ved jeg ikke hvordan din læge er, men mange læger er altså til at tale med hvis du går ned til og forklare din bekymring, måske du ikke kan komme direkte videre til betaling, men jeg kan ikke se hvorfor de ikke skulle kunne henvise dig til at få lavet en HSG undersøgelse af æggeledere og scanning af underlivet for at se om alting er okay når du nu har en bekymring.

Knus

Anmeld

24. april 2010

Jordbærpigen

Ja normalt skal der gå ca. et år efter du har smidt p-pillerne, til lægen vil kigge på dig. Ellers kan de ikke vurderer, om din skæve cyklus skyldes hormonerne fra p-pillerne eller om der reelt er en grund til uregelmæssig cyklus (fx. pco). Men tag en snak med din læge næste gang du er dernede i forhold til dit keglesnit osv. Men umiddelbart ville jeg ikke mene, at det burde have nogen betydning for om du kan blive gravid.. Det er jo 2 vidt forskellige ting når man snakker om processen for at blive gravid. Har i hvert fald en veninde som er blevet gravid efter at have haft celleforandringer...

Men om lægen allerede på nuværende tidspunkt vil indlede en nærmere undersøgelse for at se om du kan blive gravid, er jeg lidt tvivlende omkring.

Anmeld

24. april 2010

sa82

mange tak for svarene, der er lidt og tænke over. bekymringen ligger osse mere i alle de lange klamydia infektioner, om de har gjort skade på mit underliv. men ja må prøve og kontakte min læge og se hva hun siger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.