MME + mos = afføringsproblemer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

816 visninger
6 svar
0 synes godt om
23. april 2010

FruPudderkvast

Hej kære mødre!

Min søn på 4 ½ mdr. har haft lidt problemer med maven de sidste par dage. Igår kom han slet ikke af med afføring og her til morgen har han kæmpet med at komme af med noget fra vi stod op kl. 0630 til kl. 11 hvor det så lykkedes ham at komme af med noget.. Men (undskylder detaljerne) det var altså nærmest en rigtig pølse.. Det skal så lige siges at vi lige er startet med at give ham mos for 1½ uge siden, så måske det er der problemer ligger? Har både nusset hans mave og cyklet med benene..

Jeg ringede så til lægen, men kunne kun tale med sekretæren og hun sagde bare at vi skulle give ham masser af vand.. Hmm..

Nu er mit spørgsmål så - hvornår ville I vælge at give jeres børn lidt "afføringsmiddel" (Lactulose?).. Og har I andre gode fif til at hjælpe ham af med det?

Tak..

//Sarah

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2010

FruPudderkvast

- skriver:

giv hellere lidt sveskemos eller æblemos efter grød måltidet

Ja, det kunne da godt være at det var en idé inden man begynder at give ham afføringsmiddel..

Så spørger jeg måske dumt - kan man lave sveskemos selv? Hmm.. Måske det egentlig bedst kan betale sig at købe et af de dyre (og sukkerfyldte &nbsp glas, når nu det kun drejer sig om at få gang i systemet igen..

Tak for svar!

Anmeld

23. april 2010

Diana...

- skriver:

giv hellere lidt sveskemos eller æblemos efter grød måltidet

Nemlig sveskemos et vidunder middel ;) 

Anmeld

23. april 2010

Gittemor09

13~12~09 skriver:

Ja, det kunne da godt være at det var en idé inden man begynder at give ham afføringsmiddel..

Så spørger jeg måske dumt - kan man lave sveskemos selv? Hmm.. Måske det egentlig bedst kan betale sig at købe et af de dyre (og sukkerfyldte &nbsp glas, når nu det kun drejer sig om at få gang i systemet igen..

Tak for svar!

jeg har gjort sådan at jeg har taget 2-3 svesker og skåret dem i mindre stykker (kogt hurtigere) og når det er kogt og kølet ned så har Sofie fået saften derfra... (hun elskede det) og det hjalp virkelig...

har ikke brugt noget andet til at få hendes mave igang.. har dog en lactolose (staves) stående.. men den er endnu ikke åbnet..!!

Anmeld

23. april 2010

Cstinne

Min datter har vi også prøvet det med, det hjalp da vi skiftede over til et andet mærke i mme...

Og ja svesker er altid godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.